شناسهٔ خبر: 19575213 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

ابنای شهرستان ها ـ دزفول

حاجی زاده: از موشک بالستیک زمین به زمین به نام دزفول رونمایی خواهد شد

ابنا

فرمانده هوافضای سپاه اظهار داشت: مدال افتخاری که امام راحل عظیم الشان و رهبر معظم انقلاب اعتقاد دارند بر سینه ی مردم دزفول تا ابد خواهد درخشید این است که دزفولی ها دین خود را به اسلام ادا کردند و مردم دزفول امتحان بزرگی در دوران انقلاب و جنگ تحمیلی در تاریخ ثبت کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل بیت (ع) ـ ابنا ـ فرمانده نیروی هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز درآئین بزرگداشت چهار خرداد روز مقاومت و پایداری در دزفول گفت: امروز دشمنان سخن از توقف تولید موشک را مطرح می کنند بخاطر اینکه ایران اسلامی تبدیل به یک قدرت برتر شده است.

سردارسرتیپ پاسدار امیر علی حاجی زاده با تاکید بر اینکه اجازه نخواهیم داد حملات نظامی توسط هیچ قدرتی علیه ایران تکرار شود افزود:ما با اتکا به فرماندهی حکیمانه مقام معظم رهبری اجازه تکرار حوادث تلخ را نخواهیم داد.

وی برگزاری انتخابات حماسی و پرشور را باعث اقتدار نیروهای مسلح دانست و گفت: مردم ایران با انسجام و یکپارچگی به مقام معظم رهبری لبیک گفته و انتخابات با حضور حداکثری برگزار شد و این اقتدار باعث قدرت نیروهای مسلح در برابر دسیسه های مختلف دشمن شد و قدرت موشکی ایران توسعه خواهد یافت.

سردار حاجی زاده افزود:به لطف حمایت مردم ایران ،سومین کارخانه صنعتی زیرزمینی موشکی ایران در سپاه تاسیس شده و در کنار آن به توسعه توان موشکی و افزایش کمیت ها نیز ادامه خواهیم داد و حرف تجار آمریکایی برای ما هیچ ارزشی ندارد.

فرمانده هوافضای سپاه در خصوص حرکات جدید آمریکا در منطقه که منجر به امضای قرارداد میلیاردی تسهیلات نظامی شد گفت:این تسهیلات نظامی ما را ناراحت نمی کند و همانطور که بخشی از تسهیلات نظامی عراق غنیمت ما شد روزی خواهد آمد که از این تجهیزات نظامی بر علیه رژیم صهیونیستی استفاده خواهیم کرد.

سردار حاجی زاده گفت: مدال افتخاری که امام راحل عظیم الشان و رهبر معظم انقلاب اعتقاد دارند بر سینه ی مردم دزفول تا ابد خواهد درخشید این است که دزفولی ها دین خود را به اسلام ادا کردند و مردم دزفول امتحان بزرگی در دوران انقلاب و جنگ تحمیلی در تاریخ ثبت کردند.

فرمانده هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود:بغض و کینه رژیم بعثی نسبت به کشورمان آنچنان بود که از ابتدای جنگ با آتش سنگین توپخانه و مهمات پرتعداد آتش بازی را آغاز کرد و آن را با بمباران بمب افکن های هوایی و موشک های سنگین با کلاهک های تا حد یک تن ادامه داد این درحالی بود که ایران در تحریم نظامی بود و هیچ گونه تسلیحاتی نداشت.

سردار حاجی زاده تاکیدکرد:کمتر شهری مانند دزفول در جهان وجود دارد که همزمان مورد تهاجم سه نوع آتش توپخانه،هواپیما و موشک باشد این درحالی بود که مردم دزفول در اوج مظلومیت و با دست خالی و بدون هیچ سلاح قدرتمندی در مقابل این تهاجمات سنگین مقاومت کردند و توانستند از این آزمایش بزرگ سربلند بیرون آیند.

وی افزود:مردم دزفول علاوه بر اینکه از رزمندگان اسلام پشتیبانی و پذیرایی می کردند جوانان خود را نیز راهی جبهه می کردند و ۲۶۰۰ شهید تقدیم کردند و با تربیت بزرگان و مدیرانی باارزش مانند سردار غلامعلی رشید فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم النبیاء(ص) که مورد اعتماد مقام معظم رهبری است در بالاترین مسوولیت های نظامی کشور به کار گرفته شدند که این تنها نمونه ای از افتخارات این شهر مقاوم است.

سردار حاجی زاده افزود:تا ۴۰ ماه پس از آغاز جنگ به علت نبود امکانات موشکی امکان پاسخگویی به حملات نظامی دشمن بعثی وجود نداشت در حالی که آمریکا، شوروی سابق و کشورهای مرتجع عربی پیشرفته ترین تجهیزات نظامی و پدافندی را در اختیار صدام قرار دادند که این کار را برای ما سخت تر کرده بود .

وی گفت:در سال ۶۵ درحالی که تنها ۳۰ درصد امکان موفقیت حمله موشکی بود به موشک دست یافتیم ولی عراق با سلاح های پیشرفته خود به نیمه غربی ایران از جمله ایلام ،خوزستان،کرمانشاه،تبریز،قم ،اصفهان،تهران ،بوشهر حمله کرده و ۱۷ هزار شهید در بمباران و موشک باران دشمن تقدیم شد.

این فرمانده ارشد نظامی افزود: اگر ایستادگی و یکپارچه بودن ملت ایران درمقابل قدرتهای بزرگ آن دوران نبود شاید شاهد این بودیم که مرز زمینی کنونی کشورمان با عراق در حاشیه شهر اهواز و دزفول باشد.

وی افزود: آنچه باعث شد حتی یک متر از خاک کشورمان به دست دشمن متجاوز نیافتد این بود که فرماندهان نظامی به این نتیجه رسیدند که باید روی پای خودمان بایستیم زیرا نمی توان بر دفاع دیگر کشورها تکیه کرد.

سردار حاجی زادهد با تاکید بر اینکه این شرایط سخت باعث شد به خودکفایی نظامی برسیم گفت:موفق شدیم با تکیه بر توان خود تهدیدات دشمن را تبدیل به فرصت کنیم و در حالی که در ابتدای جنگ نیروی نظامی اندک و تسهیلات جنگی نداشتیم با تکیه بر خودباوری در پایان جنگ تیپ زرهی و یگان های مختلف در تخصص های مختلف داشتیم و با امکانات غنیمتی دنیا توانستیم خود را تجهیز کنیم و تهدید جهانی و منطقه ای را تبدیل به فرصت کنیم که این باید به یک الگو دربیاید.

فرمانده هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد:امروز به یک قدرت موشکی تبدیل شده ایم و در تولید هواپیماهای بدون سرنشین،رادارها،جنگ الکترونیک،پدافند هوایی و نیروی هوایی در کشورهای تراز اول منطقه قرار گرفته و به خودکفایی رسیده ایم .

وی افزود:در حال حاضر از معادن سنگ آهن مواد اولیه بدنه موشک استخراج می شود و جوانان خوش فکر و دانشمند کشورمان موفق به تولید موشک زمین به زمین شدند که تمام امکانات آن هم از ایده تا محصول توسط دانشمندان ایرانی ارائه شده است و به قدرتی تبدیل شده ایم که دشمن نمی تواند این قدرت را ببیندو می گوید تولید موشک باید متوقف شود .

این فرمانده نظامی امنیت ایران اسلامی را خط قرمز نیروهای مسلح خواند و گفت:دشمن از تولید موشک توسط ایرانیان عصبانی است زیرا می خواهد ملت ایران ضعیف بار بیاید تا هر موقع اراده کرد به ایران حمله کند ولی ملت ایران حافظه قوی دارند و دشمنی آمریکا در حمایت از صدام ،سرنگونی هواپیمای مسافربری ایران بر فراز خاورمیانه و حمایت از منافقان و گروه های ضد انقلاب و داعش و تکفیری ها را فراموش نمی کنند .

فرمانده هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پایان با تقدیم ۲ هدیه به مردم دزفول گفت:در آینده اولین موشک بالستیک زمین به زمین به نام دزفول رونمایی خواهد شد و در آینده نزدیک نیز موزه دفاع مقدس دزفول به تجهیزات موشکی نظامی مزین خواهد شد.

اجرای سرود زیبا توسط گروه بسیج نوجوانان دانش آموز مدرسه دهخدا، شعرخوانی توسط برادر نصراللهی وبرپایی نمایشگاه دفاع مقدس از دیگر برنامه های امسال آئین بزرگداشت چهارم خرداد روز مقاومت وپایداری روز دزفول بود.

.....................................
سرویس خبرنگاران/ داخلی/ 333

نظر شما