شناسهٔ خبر: 19574869 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

عدم توازن در منابع اقتصادی استان بوشهر نرخ بیکاری را افزایش داده است

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی گفت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های مهم اقتصادی و صنعتی است که به سبب نگاه ملی به این ظرفیت‌ها و عدم توازن در منابع اقتصادی نرخ بیکاری در مناطق مختلف افزایش داده است.

صاحب‌خبر -
عدم توازن در منابع اقتصادی استان بوشهر نرخ بیکاری را افزایش داده است به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های   باشگاه خبرنگاران جوان  از  بوشهر ، سیدکما‌ل‌الدین شهریاری ظهر امروز در نشست بررسی فرصت‌های سرمایه‌ گذاری در دشتی و تنگستان با گرامیداشت سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر به‌دست رزمندگان ایران اسلامی اظهار داشت: در آستانه ماه مبارک رمضان قرار داریم که باید از این فرصت مهم معنوی برای رسیدن به اهداف ترسیم شده استفاده شود .

وی با گرامیداشت سالگرد ارتحال امام راحل تاکید کرد: امید است با بزرگداشت سالگرد رحلت بزرگ مردم انقلاب اسلامی، یادآور ارزش‌‌ها و آرمان‌هایی باشیم که امام راحل برای ما و انقلاب اسلامی ترسیم کرده‌اند.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی با قدردانی از حضور حماسی مردم در انتخابات 29 اردیبهشت خاطر نشان کرد: مردم همه نقاط کشور با حضور حداکثری در پای صندوق‌های اخذ رای انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی و خلق حماسه‌ای جاوید، دشمنان قسم خورده نظام اسلامی را ناامید کردند و نشان دادند که به انقلاب و آرمان‌های نظام اسلامی پایبند هستند.

شهریاری با تبریک به رئیس جمهور منتخب افزود: انتخاب حجت‌الاسلام حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور دور دوازدهم انتخابات ریاست جمهوری تبریک می‌گویم که ادامه دهنده راه 4 سال پیش که آغاز کرده‌‌اند باشند.

وی استان بوشهر را دارای ظرفیت‌های مهم اقتصادی، صنعتی و کشاورزی دانست و تصریح کرد: استان بوشهر از وجود منابع انسانی و مادی جزو ثروتمندترین استان‌ها است به‌گونه‌ای که پایتخت انرژی کشور معرفی شده است.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نرخ بیکاری در استان بوشهر با ظرفیت‌های اقتصادی و صنعتی ناهمگون است گفت: با این همه ظرفیت صنعتی و اقتصادی در استان بوشهر، نرخ بیکاری در تنگستان 17 درصد و در دشتی 15 درصد اعلام شده که نشان می‌دهد یک عدم تعادل و عدم توازن در استان بوشهر نسبت به دیگر نقاط وجود دارد.

شهریاری با بیان اینکه قابلیت‌‌های  صنعتی استان بوشهر، مسئولان از منظر ملی به آن نگاه می‌کنند خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های مهم اقتصادی و صنعتی استان بوشهر منشأ فواید و اقتصادی  در عرصه ملی است ولی ثمراتی به استان بوشهر نمی‌رساند.

وی با تاکید بر توجه به ارتزاق ملوانان و تجار از طریق ته‌لنجی افزود: در نشست با وزیر صنعت، معدن و تجارت راهکارهای لازم برای تامین ارتزاق ملوانان و مرزنشینان استان بوشهر مطرح که  بر ساماندهی کالاهای ته‌لنجی برای تامین معیشت ملوانان و مرزنشینان تاکید شد.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر توسعه زیرساخت‌‌ها در عرصه سرمایه‌گذاری صنعتی و تولیدی خاطر نشان کرد: با توجه به ظرفیت بالای اقتصادی، صنعتی و کشاورزی در دشتی و تنگستان باید زیرساخت‌ها در بخش‌های مختلف ایجاد شود و ظرفیت  طرح‌های برقرسانی، گازرسانی و آبرسانی در حد صنایع و واحدهای تولیدی تقویت کرد.

شهریاری با تاکید بر ایجاد دفاتر جذب سرمایه‌گذاری در شهرستان‌ها افزود: برای معرفی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری شهرستان‌ها و حمایت و ترغیب سرمایه‌گذاران باید دفتر جذب سرمایه‌گذاری در شهرستان‌ها ایجاد شود.

وی با تاکید بر تعیین محدوده پارس شمالی  بیان کرد: وزات نفت باید مکان اجرای طرح‌های پارس شمالی را تعیین کند تا اجرای طرح‌های دیگر صنعتی و تولیدی در مناطق مختلف استان بوشهر با مشکل روبه‌رو نکند.

انتهای پیام /پ

نظر شما