شناسهٔ خبر: 19574577 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مدیر شیلات و امور آبزیان استان قم:

۴ میلیون ماهی زینتی در قم تولید شد

R7854/P1384/S6,62/CT12

مدیر شیلات و امور آبزیان استان قم گفت: سال گذشته استان قم موفق به تولید چهار میلیون قطعه ماهی زینتی در انواع مختلف شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، به نقل ازروابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی قم، محمدرضا طاهری اظهار داشت: استان قم با تولید و پرورش این تعداد ماهی زینتی رتبه هشتم کشوری را به خود اختصاص داد.

وی بیان کرد: تولید ماهی‌های زینتی در این استان با فعالیت و تخصص آبزی پروران و کشاورزان صورت گرفته است که در این حوزه زحمات بسیاری را کشیده‌اند.

مدیر شیلات و امور آبزیان استان قم با اشاره به ایجاد اشتغال در حوزه ماهی‌های زینتی گفت: تولید گونه‌های مختلف ماهی‌های زینتی برای 200 نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: بیش از 10 گونه وارداتی ماهی زینتی با حضور کارشناسان تکثیر مصنوعی شده است و از واردات آن جلوگیری شد.

طاهری با اشاره به فعالیت مجتمع گلخانه‌ای زربند بیان کرد: 40 واحد تولیدی در این مجتمع فعال است که در کنار تولید انواع گیاه، استخرهای ذخیره آب به متراژ 100 مترمربع وجود دارد.

 مدیر شیلات و امور آبزیان استان قم اضافه کرد: به‌صورت ترویجی بچه ماهی در اختیار این استخرها قرارگرفته که بعد از دو سال در حال حاضر مولد شده‌اند که با عمل تکثیر و با تزریق هرمون، تخم‌ها به‌صورت یکجا از ماهی‌ها خارج می‌شوند تا شاهد تولید انبوه ماهی‌های زینتی باشیم.

وی خاطرنشان کرد: این طرح در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص اقتصاد مقاومتی- تولید و اشتغال و بهره‌برداری بهینه از امکانات موجود صورت گرفته است.

وی با اشاره به ارائه تسهیلات به بهره‌برداران این مجتمع گفت: پنج فقره وام کم‌بهره در اختیار آنان قرارگرفته است تا بتوانند بر روی استخرها پوشش گلخانه‌ای راه‌اندازی کنند.

طاهری بیان کرد: هر استخر قابلیت تولید 25 هزار قطعه ماهی زینتی دارد که می‌تواند درآمدزایی و توسعه اقتصادی کشور نقش مهمی ایفا کند.

انتهای پیام/

نظر شما