شناسهٔ خبر: 19573899 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کلنگ زنی ورزشگاه 6000 نفری و استخر قهرمانی در استان

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان از کلنگ زنی ورزشگاه چند منظوره 6000 نفری و یک باب استخر قهرمانی 50 متری در استان طی امسال خبر داد.

صاحب‌خبر -
کلنگ زنی ورزشگاه 6000 نفری و استخر قهرمانی در استان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدتقی امیری خراسانی در جمع خبرنگاران به سند توسعه ورزش اشاره کرد و گفت: این سند در سه بخش استعدادیابی، استعدادپروری و مسابقات طراحی شده بود و اتفاق خوبی در استان محسوب می شد که متأسفانه فضای منفی و نا به حق جلوی ادامه روند اجرایی آن را گرفت ولی سعی می کنیم بار دیگر روند اجرایی آن آغاز شود.

وی افزود: امسال تلاش کرده ایم حداقل تعادل را در همه ی زمینه ها ایجاد کنیم تا مسابقات در بخش همگانی و قهرمانی برگزار شوند.
امیری خراسانی از تشکیل کارگروه المپیاد کرمانیان خبر داد و خاطرنشان کرد: در زمینه کمیسوین ماده 88 هم تلاش کرده ایم در سال جاری بتوانیم بین استفاده از اماکن ورزشی تعادل ایجاد کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد: در سال 96 برنامه ریزی مناسبی در کمیسوین ماده 88 انجام شود تا شاهد کمترین مشکلات باشیم.
امیری خراسانی تصریح کرد: در تلاش هستیم، پروژه های نیمه تمام و جدید، در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد و یک بازی برد برد ایجاد شود.

وی یادآور شد: یکی از بحث های دیگر، سند توسعه اقتصادی است تا بتوانیم در قالب آن با یکسری تغییر کاربری ها در زمین های بایر به سمت درآمدزایی برویم، هرچند که متاسفانه در این زمینه قوانین اداری محدودیت هایی ایجاد کرده است.
مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان، برنامه ششم توسعه را اتفاق مثبت وزارت ورزش در دولت تدبیر و امید عنوان کرد و اظهار داشت: نمایندگان با دید مثبت به این برنامه نگاه کرده اند و قرار است 27 صدم درصد به حوزه جوانان اختصاص یابد که از این میزان 15 درصد به پیشرفت آموزش مدارس و 75 درصد به پروژه های نیمه تمام اداری تعلق می گیرد.
امیری خراسانی با اشاره به اینکه درصد اعظم پروژه های نیمه تمام که بالای 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارند تأمین اعتبار شده اند، ابراز امیدواری کرد این پروژه ها امسال تمام شوند.

وی کلنگ زنی ورزشگاه چند منظوره 6000 نفری، استخر قهرمانی 50 متری، انجام روکش پیست دوچرخه سواری به منظور برگزاری مسابقات بین المللی و برگزاری نخستین مسابقه بین المللی اوپن شطرنج در قلعه گنج را از برنامه های آینده ی ورزشی در استان اعلام کرد.
امیری خراسانی از سفر مسئولان هیأت والیبال به قلعه گنج خبر داد و افزود: با کمک بنیاد علوی سایت والیبال ساحلی نیز ایجاد خواهد شد تا مسابقات بین المللی در آنجا برگزار شود و این سبب ارتقاء ورزش استان شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: هیأت سنگ نوری پیگیری کرده است تا امسال میزبان مسابقات آسیایی سنگ نوری باشیم و بدین ترتیب برای نخستین بار میزبان مسابقات جهانی این رشته می شویم.
امیری خراسانی به سمن های جوانان نیز اشاره و تصریح کرد: قرار است بزودی یکی از خانه های میراث فرهنگی خریداری و تعمیر شده و به مرکز اصلی سمن های جوانان اختصاص یابد و کارگاه هایی نیز در ستاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی برگزار می شود.
وی یادآور شد: اکنون سمن هایی نیز در حوزه آسیب های اجتماعی فعال هستند که پیگیر هستیم تا سازمان های مردم نهادی نیز در حوزه ورزش ایجاد شود.
امیری خراسانی با بیان اینکه اداره کل ورزش و جوانان استان از ترویج فضاهای فرهنگی ـ ورزشی استقبال می کند، گفت: در کرمان به این فضاها نیازمندیم و توسعه فضاهای ورزشی با این دیدگاه موجب پیشگیری از آسیب های اجتماعی شده و روحیه نشاط و امید را ایجاد می کند.
وی افزود: خوشبختانه امسال در زمینه بودجه ورزش همگانی اتفاقات خوبی افتاده که یکی از پیامدهای آن احداث جاده تندرستی است که در اختیار همه مردم قرار می گیرد.
مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه روند قهرمانی بلندمدت است، خاطرنشان کرد: ما برحسب وظیفه پیش نویس بازی های 2020 را آماده کرده ایم و امیدوارم بتوانیم ورزشکاران را حمایت کنیم تا مدال بیاورند، ضمن اینکه کرمان در زمینه پارالمپیک موفق بوده و امید ما این است در المپیک 2020 نیز مدال هایی نصیب ورزشکاران مان شود.
امیری خراسانی از بازدید از 17 شهرستان طی مدت تصدیگری خود خبر داد و تصریح کرد: متاسفانه این شهرستان ها با معضلات فراوانی از جمله نداشتن زمین چمن، استخر، سالن چند منظوره و ... مواجه هستند که امیدوارم به این خواسته های به حق خود برسند.
انتهای پیام/ب

نظر شما