شناسهٔ خبر: 19573535 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مردم ایران با حضور پرشور در انتخابات، مردم سالاری واقعی را نمایش دادند

رشت - ایرنا - معاون اول قوه قضاییه گفت: مردم با حضور پرشور و باشکوه در انتخابات اردیبهشت ماه امسال، دموکراسی و مردم سالاری واقعی را منصه ظهور رسانده و به نمایش گذاشتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای روز پنجشنبه در مراسم افتتاح سالن همایش های امام خمینی(ره) دادگستری کل گیلان در رشت افزود: مردم با حضور پرشور و احساس ، با اقتدار ، عزت بخش و وحدت آفرین، برگ زرین دیگری را در تاریخ کشور ثبت کردند.
وی با بیان اینکه مردم به ندای ولی فقیه خود پاسخ مثبت دادند، اظهار کرد: ملت ایران به دنیا فهماندند مردمسالاری یعنی چه، و دموکراسی واقعی را به منصه ظهور رساندند و مدعیان دموکراسی را شرمنده کردند.
حجت الاسلام اژه ای گفت: این حضور پرشور و با احساس مردم کشور به ویژه استان گیلان را تبریک می گویم.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به قرار گرفتن در آستانه ماه ضیافت الله و لزوم برخورداری از خیر و برکت این ماه گفت: نزدیک چهار دهه است که استکبار می خواهد این چراغ را خاموش و یا نور الهی را کمسو کنند.
وی تصریح کرد: آنچیزی که سبب شده تا با این هجمه ، ما بر دشمن پیروز باشیم؛ توکل به خدا و سوار شدن به کشتی اهل بیت (ع) است.
حجت الاسلام محسنی اژه ای با بیان اینکه جریان هایی همچون داعش، القاعده، طالبان و ... توسط استکبار بوجود آمده، تصریح کرد: چه کسانی به اینها اسلحه می فروشند؟ چه کسانی نفت اینها را می خرند؟
وی گفت: به محض اینکه تروریست ها تحت فشار قرار می گیرند، آمریکایی ها و هم پیمانانش بلافاصله هم اسلحه به آنان می دهند و هم مردم و ارتش مردمی را بمباران می کنند.
معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه دشمنان می خواهند کشور ما در جبهه اقتصادی موفق نشود، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب نیز به همین دلیل یکی از راه های موفقیت کشور را توجه به مسائل اقتصادی می دانند و در این مسیر، باید به توانمندی های داخلی کشورمان توجه کنیم.
وی کار دستگاه قضایی را دشوار دانست و افزود: سختی بزرگ بر دوش داریم؛ نفس کار قضا که جدا کردن حق از باطل است، مشکل است و اگر همه امکانات را داشته باشیم، باز هم کار خطیری در پیش داریم و تشخیص حق و باطل کار آسانی نیست و عده ای حتما از ما ناراضی می شوند.
حجت الاسلام محسنی اژه ای یکی از این مسائل را مشکلات برخی شرکت های تعاونی اعتبار عنوان و تصریح کرد: چه کسی باید به این شرکت های اعتباری مجوز می داد و نظارت می کرد؟ چه کسی اگر آنها تخلف می کردند، باید رسیدگی می کرد؟ چارچوب کار این موسسه ها مشخص است و اینها حق سپرده گرفتن از مردم را ندارد.
وی با اشاره به اینکه باید بانک ها در خصوص تسهیلات اعطایی وثیقه مناسب بگیرند، گفت: به زیرمجموعه قضایی گفته ام که به مشکلاتی از این دست توجه داشته باشند چراکه وظیفه ذاتی دستگاه قضایی این مسائل نیست بلکه خود بانک ها باید پیشگام باشند.
معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه طی سال های اخیر اقدامات گسترده ای برای مبارزه با کسانیکه پول ، ثروت و قدرت را با هم درآمیخته اند، انجام شده، به در پیش بودن هفته قوه قضائیه اشاره و اضافه کرد: کارهای خودتان را با شیوه های مختلف بیان کنید زیرا مردم اگر این زحمات را بشنوند ، نگاه شان متفاوت خواهد شد و قدردان خواهند بود.
در جریان سفر امروز (پنجشنبه) حجت الاسلام محسنی اژه ای معاون اول قوه قضائیه به گیلان، سه پروژه عمرانی دادگستری استان افتتاح شد و به بهره برداری رسید.
خبرنگار: مریم سلیمانی ** انتشاردهنده: کبیری
7296/2007

نظر شما