شناسهٔ خبر: 19573128 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

آریا رقیب ایرانی سامسونگ و اپل

منبع: تسنیم

تولید کننده گوشیهای ایرانی GLX گفت: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز از آخرین مدل گوشی ایرانی جی‌ال‌ایکس در رقابت با آخرین مدلهای برندهای جهانی رونمایی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، محمود واعظی امروز در جریان سفر به استان خوزستان برای افتتاح دو پروژه بزرگ مرکز NIX (گیت‌وی بین‌الملل) اهواز و نخستین لینک فیبرنوری منازل آبادان، از آخرین مدل گوشی تلفن همراه جی‌ال‌ایکس ساخت داخل کشور در شهرک صنعتی خرمشهر رونمایی کرد.

پس از این افتتاح حمید سعیدی؛ مدیرعامل این شرکت ایرانی تولیدکننده گوشی تلفن همراه در گفت‌وگویی با خبرنگار تسنیم اظهار کرد: نام آخرین محصول تولیدی کمپانی ما که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات رونمایی شد، «آریا» است که کاملا مطابق با استانداردهای روز دنیا و رقابت‌پذیر با آخرین نمونه‌های پر فروش دنیا نظیر سامسونگ، اپل و هواوی است.

این تولید کننده ایرانی با بیان اینکه بدنه تمام فلزی و دوربین 21 مگاپیکسلی برای این گوشی دو سیم‌کارته در نظر گرفته شده است، ابراز کرد: در طراحی این گوشی از مدلهای خمیده برندهای مشهور دنیا بهره برده‌ایم و علاوه بر حافظه داخلی 64 گیگابایت و پشتیبانی از شبکه 4G، حسگر اثر انگشت را نیز برای آن تعبیه کرده‌ایم.

وی در پاسخ به این سؤال که چه میزان ظرفیت تولید برای این گوشی دارید و قرار است به چه طریقی در بازار عرضه شود؟، گفت: هیچ محدودیتی برای تولید این گوشی نداریم و جالب است بدانید امروز بعد از رونمایی توسط وزیر ارتباطات، تاکنون هزار نسخه از این گوشی پیش فروش شده است.

سعیدی خاطر نشان کرد: هدف ما این هست فروش را تنها به شیوه اینترنتی و از طریق سایت خودمان داشته باشیم تا هزینه آن در بازار بالا نرود؛ در حال حاضر قیمتی که برای پیش فروش در نظر گرفتیم 799 هزار تومان است.

وی درباره نوع تولید این دستگاه در خط تولید کمپانی جی‌ال‌ایکس نیز گفت: خط تولید ما در حال حاضر مسئولیت تأمین 40 درصد از تجهیزات این گوشی را برعهده دارد و 60 درصد باقیمانده وارداتی است؛ به عنوان مثال ال‌سی‌دی این گوشی از شارپ ژاپن، دوربینش از سونی و باتری آن از کمپانی چینی تأمین می‌شود.

این فعال بازار تلفن همراه کشور یادآور شد: تصمیم داریم تا پایان سال، خط تولید ال‌سی‌دی و باتری را نیز به داخل کارخانه بیاوریم.

سعیدی درباره تقاضایی که از وزیر ارتباطات به عنوان نماینده دولت برای حمایت از برندهای داخلی داشته است هم گفت: اول از همه تقاضا کردم تا طرح «رجیستری گوشیهای تلفن همراه» برای کنترل قاچاق در این حوزه هر چه سریع‌تر اجرایی شود و درخواست دیگرم هم این بود تا بتوانیم با اپراتورهای تلفن همراه کشور طرح باندلینگ را به صورت گسترده‌تری داشته باشیم.

وی ادامه داد: تقاضای دوم را از مدیران اپراتورهای اول و دوم ارتباطی هم داشتم تا مانند همکاریهایی که در زمینه باندلینگ با کمپانیهای خارجی تولید کننده گوشی تلفن همراه دارند با ما نیز در سطح گسترده‌تری داشته باشند که آنها در این باره قول مساعدی به ما دادند.

نظر شما