شناسهٔ خبر: 19572044 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرعامل بنیاد فرهنگی قرآنی کشور:

آموزش « طرح قران در خانواده» در کشور اجرایی شد

ساری - مدیرعامل بنیاد فرهنگی قرآنی با اشاره به اجرای آموزش طرح قرآن در خانواده گفت: ۴۰ موسسه زیرمجموعه این طرح هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، علی پاشایی ظهر پنج شنبه در همایش قرآن و خانواده که در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل برگزار شد اظهار داشت: در حال حاضر هشت هزار موسسه در کشور فعالیت قرآنی دارند.

مدیر عامل بنیاد فرهنگی قرآنی خانواده کشور با اشاره به اینکه تمامی فضاهای قرآنی در کشور مهیا شده و امکانات لازم در نظر گرفته شد، ادامه داد: در شهرستان آمل برای موثر شدن حوزه قرآنی باید تمامی دستگاه‌ها روی کار بیایند.

وی با بیان اینکه در این شهرستان ۱۱۰ مسجد و پایگاه‌های بسیج تحت پوشش حرکت قرآن فعالیت دارند، افزود: طرح قرآن در خانواده از بین شش اثر آموزشی برترین اثر آموزشی شناخته شد.

پاشایی با اشاره به اینکه در اجرای طرح قرآن در خانواده از کلیه متخصصین کشور استفاده شد، گفت: اکنون ۴۰ موسسه زیر مجموعه این طرح هستند که بنیاد قرآن و خانواده به دنبال راه‌اندازی شبکه‌های آموزشی خوشه‌ای اتحادیه اروپا است.

وی گفت: این نهاد به آموزش صحیفه سجادیه، نهج البلاغه و قران خانواده‌ها می‌پردازد و در سال‌جاری به دنبال اجرا و انعکاس این امر هستیم و در کنار این در اختیار قرار دادن احزاب قرآن به طور رایگان به افراد  هستیم.

این مسئول ادامه داد: انسجام این حرکت با همکاری ارشاد، اوقاف و سازمان تبلیغات و پشتوانه این طرح انجام می‌شود و اجرای این طرح مقدمه‌ای برای رسیدن به تک جلدی آموزشی است و برای فرسایشی نشدن آموزش این طرح در یک جلد قرآن آموزشی و شش دفترجه سوال دستور کار قرار می‌گیرد.

وی گفت: خانواده‌هایی که تحت پوشش قرآن و مفاهیم هستند بسته آموزشی تقدیم آنها می‌شود و با توجه به مستعد بودن حدود ۴۰ میلیون نفر برای آموزش قرآنی، کمتر از یک میلیون نفر در حال آموزش دیدن هستند و این مهم به عدم هماهنگی میان دستگاه‌ها برمی‌گردد.

پاشایی با اشاره به اینکه موسسات باید تجهیز به امکانات غیرحضوری شوند تا خانواده‌ها بتوانند راحت‌تر آموزش دیده و فضایی برای خانواده‌ها در حوزه اجتماعی فراهم شود، افزود: نتیجه دور شدن خانواده‌ها از فضای قرآنی شرایط امروز در برخی از جوامع می‌شود.

وی با بیان اینکه کلید تدبر و عمل به قران، فهمیدن معنای کلمات در خانواده‌ها پیاده شود، خاطر نشان کرد: باید رصد نخبگان فرهنگی  و قرآنی از اهداف موسسات باشد تا با توجه به اینکه در سطح محلات، روشنگران محلات نداریم.

پاشایی ادامه داد: فضای عمل به قران را فراهم کنیم و در نظام اسلامی باید به مبانی قرآنی عمل کنیم زیرا امروز تحریف عملی قرآن در جامعه رواج دارد.

برچسب‌ها:

نظر شما