شناسهٔ خبر: 19571013 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

گزارش اختصاصی مشرق از آخرین تحولات میدانی در جنوب و شرق سوریه+ تصاویر و نقشه میدانی

رزمندگان مقاومت در سه روز گذشته در حد فاصل محور جنوب تدمر تا قلمون شرقی» مساحتی بالغ بر ۱۱۰۰ کیلومتر مربع را پاکسازی کرده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، آخرین تحولات میدانی از جنوب سوریه حاکیست، نیروهای سوری و مقاومت مستقر در شرق استان سویدا پس از تثبیت مواضع در سد «الزلف» و  مرزهای اداری استان دمشق، عملیات جدیدی را از دو محور شمالی و جنوبی این سد شروع کردند و با حملات گسترده علیه مواضع تروریست های تحت حمایت آمریکا و انگلیس از جمله «مغاویر الثورة و اسود الشرقیه » چندین منطقه را به کنترل خود درآورند.

** برای دیدن اندازه اصلی نقشه روی آن کلیک کنید**

در محور شمالی شد الزلف نیروهای جبهه مقاومت بر منطقه «الرحبه» و در محور شرقی سد بر منطقه «الزلف» به طور کامل مسلط شدند.

در صورتی که نیروهای جبهه مقاومت در محور شمالی سد الزلف به پیشروی خود ادامه دهند و منطقه خبره رقبه و ارتفاعات السیس، مکیحلات، مکحول،  سلطان، ابو جحاش و ابو العش» را به کنترل خود دربیاورند به جنوب فرودگاه نظامی «السین » خواهند رسید که همین مسئله محاصره تروریست ها را در بخش شرقی استان سویداء و جنوبی دمشق تکمیل می کند.

** برای دیدن اندازه اصلی نقشه روی آن کلیک کنید**

در محور جنوبی سد الزلف هم نیروهای مقاومت توانستند با تثبیت مواضع در ارتفاع الضبعه و مناطق جنوبی به محدوده جنوبی مرزهای اداری استان دمشق برسند. در محور شرقی استان دمشق
( بادیه الشام) نیروهای سوری و مقاومت پس از تثبیت مواضع در مرکز پژوهشی و تحقیقات علمی، عملیات جدیدی را در حومه این منطقه آغاز کردند و تا شب گذشته موفق شدند تعدادی ارتفاع را در مساحت ۵ کیلومتر مربع پاکسازی کنند.

عملیات نیروهای مقاومت از محور الشحمی به سمت سه راه الزرقا با احتیاط در حال انجام است و نیروها همچنان در ۲۷ کیلومتری روستای «التنف» هستند.

از حومه شرقی استان حمص خبرها حاکیست، نیروهای جبهه مقاومت از غروب روز گذشته عملیاتی را از محور جنوبی منطقه «قصر الحر غربی» در جنوب شرق شهر القریتین آغاز کرده اند و پس از حدود ۳ ساعت درگیری موفق شده اند منطقه و ازتفاع «البارده»  را به طور کامل پاکسازی کنند.

نیروهای مقاومت پس از تثبیت مواضع، عملیاتی جدیدی را از منطقه البارده به سمت منطقه «بصیری» آغاز کرده اند و در حال نزدیک شدن به این منطقه هستند.رزمندگان مقاومت در سه روز گذشته در حد فاصل محور جنوب تدمر تا قلمون شرقی» مساحتی بالغ بر ۱۱۰۰ کیلومتر مربع را پاکسازی کرده اند.

تحولات سوریه تحولات سوریه تحولات سوریه تحولات سوریه تحولات سوریه تحولات سوریه تحولات سوریه تحولات سوریه تحولات سوریه تحولات سوریه تحولات سوریه تحولات سوریه تحولات سوریه تحولات سوریه تحولات سوریه تحولات سوریه تحولات سوریه تحولات سوریه تحولات سوریه تحولات سوریه تحولات سوریه تحولات سوریه

برچسب‌ها:

نظر شما