شناسهٔ خبر: 19570902 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

لزوم ارتقا ایمنی و تکمیل زیر ساخت ها در راه آهن قم

مدیر کل راه آهن قم از تهیه برنامه جامع بهره وری با ارتقا ایمنی در راه آهن قم خبر داد.

صاحب‌خبر -
همایش مدیران کل مناطق و ستادی راه آهن جمهوری اسلامی ایران

آقای اعتماد در همایش مدیران کل مناطق و ستادی راه آهن جمهوری اسلامی ایران که در قم برگزار شدگفت: این برنامه در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی است و شامل ارتقای ایمنی در راه آهن ، کاهش زمان سیرو سفر، کاهش توقف قطارها و سایر موارد مشابه میشود.

وی  به ظرفیت بالقوه 17 میلیون تن بار در قم و اطراف استان اشاره کرد و گفت: هم اکنون تنها 3 درصد از این بار به شبکه ریلی منتقل میشود.

آقای اعتماد نیازهای این اداره کل را در قم مورد توجه قرار داد و گفت: تکمیل زیر سازی مسیر ایستگاه بزرگ باری  قم به ایستگاههای قم برای اتصال به سیلوی قم ، اتصال ایستگاه ساقه به ایستگاه بزرگ باری احداث ساختمان اداره کل راه آهن قم از جمله این ضرورت هاست.

استاندار قم هم بر اتصال مراکز عمده بار قم به شبکه ریلی تاکید کرد.

آقای صادقی شبکه ریلی را از مولفه های توسعه در امر کشور برشمرد و گفت: انتظار میرود با همکاری راه آهن جمهوری اسلامی منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان - گمرک قم و سیلوی قم هرچه سریعتر به شبکه سراسری راه آهن متصل شود.

آقای محمد زاده مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی هم در بدو ورود به قم در گفتگو با خبرنگار ما ابراز امیدواری کردجلسه امروز شورای هماهنگی مدیران راه آهن جمهوری اسلامی ایران بتواند توجه ویژه ای به راه آهن قم داشته باشد.

نظر شما