شناسهٔ خبر: 19568587 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آغاز همایش بین المللی تازه های جراحی آب مروارید در مشهد

همایش بین المللی تازه های جراحی آب مروارید در مشهد آغاز به کار کرد

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی ، دبیر علمی همایش بین المللی تازه های جراحی آب مروارید گفت: در مدت سه روز آغاز همایش بین المللی تازه های جراحی آب مروارید در مشهدبرگزاری این همایش تازه ترین پیشرفتهای علم چشم پزشکی در زمینه جراحی آب مروارید و دیگر بیماریهای چشمی با حضور چشم پزشکان و متخصصان این حوزه از داخل و خارج کشور مورد بحث و بررسی قرار می گیرد .

دکتر اکبر درخشان افزود: همزمان با این همایش که چند میهمان خارجی از کشورهای آمریکای لاتین و اروپا در آن حضور دارند دهمین همایش تخصصی بیمارستان چشم خاتم الانبیاء مشهد، چهارمین همایش فوق تخصصی قرنیه و جراحی عیوب انکساری ایران و همایش پرستاری در جراحی کاتاراکت نیز برگزار می شود.

وی برگزاری میزگردهای مختلف در زمینه تشخیص و درمان بیماری آب مروارید و دو کارگاه آموزشی با عنوانهای درمان نوزادان نارس با اختلال در خونرسانی شبکیه چشم و کارگاه پرستاری در جراحی آب مرواید را از دیگر برنامه های همایش عنوان کرد.

دبیر اجرایی این همایش بین المللی هم به خبرنگاران گفت: یکی از بیشترین عملها در حوزه چشم پزشکی جراحی آب مروارید است که آغاز همایش بین المللی تازه های جراحی آب مروارید در مشهداکنون این عمل در ایران با کیفیت مشابه کشورهای پیشرفته انجام می شود.

دکتر سیامک زارعی قنواتی افزود: در این همایش نتایج یک روش جدید جراحی عروق انکساری چشم توسط یکی از برجسته ترین چشم پزشکان دنیا که روشی ساده تر و با عوارض کمتر است ارائه خواهد شد.

کاتاراکت یا آب مروارید شایعترین بیماری چشمی است که با افزایش سن در بیشتر افراد و معمولا در سنین بالای 50سال بروز می یابد.

در این بیماری با افزایش سن عدسی چشم کدورت یافته و رنگش شبیه مرواید می شود که اگر معالجه نشود باعث اختلال در بینایی فرد خواهد شد.

این بیماری در همه کشورها شیوع دارد اما عواملی مانند ضربه به چشم، استفاده از برخی داروها، استعمال سیگار، در معرض اشعه ایکس قرار گرفتن و بیماریهای ژنتیکی در بروز آب مروارید در سنین پایین نقش دارد.

در حاشیه همایش بین المللی تازه های جراحی آب مروارید در هتل پردیسان مشهد نمایشگاهی از تجهیزات چشم پزشکی با حضور 32شرکت داخلی و نمایندگیهای شرکتهای خارجی برپاست.

همایش بین المللی تازه های جراحی آب مروارید تا روز جمعه پنجم خرداد در مشهد ادامه دارد.

 
 

نظر شما