شناسهٔ خبر: 19568393 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

با حضور مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس قم صورت گرفت؛

آیین بزرگداشت حماسه فتح خرمشهر در اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم

آیین بزرگداشت حماسه سوم خرداد روز چهارشنبه با حضور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم در تالار غدیر اداره کل کتابخانه های عمومی استان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از قم، همزمان با سی و پنجمین سالروز فتح خرمشهر و هفته «مقاومت و پیروزی» آیین بزرگداشتی با حضور کارشناسان و کتابداران اداره کل کتابخانه های عمومی و جمعی از خانواده های معظم شهدا برگزار شد.

احمد حسینی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان قم طی سخنانی در این مراسم اظهار داشت: از هفت هزار بانوی شهیده در سراسر کشور، 130 نفر به استان قم اختصاص دارند.

وی با اشاره به رویدادها و درس های هشت سال دفاع مقدس گفت: از آنجا که این رویدادها با ارزش ها و آداب و رسوم ایران اسلامی همسو می باشد، لذا پاسداشت آن نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم سپس به نقش آفرینی خانواده ها به ویژه بانوان در پشت جبهه اشاره کرد و افزود: نقش مادران، همسران و دختران شهدا در این دوران انکارناپذیر و ستودنی است و ما همچنان شاهد استمرار این فداکاری ها در قالب تربیت شهدای مدافع حرم می باشیم.

وی افزود: این حرکت عظیم برگرفته از روحیه مادرانی است که چنین فرزندانی را در راه اسلام و انقلاب می دهند تا درخت تنومند دین را آبیاری کنند.

حسینی همچنین از بانوان ارزشی و ایثارگر به عنوان بهترین وقف کنندگان یاد کرد و افزود: این اسوه های صبر و مقاومت بهترین سرمایه های زندگی خود یعنی فرزندانشان را بدون هیچ گونه منت و توقعی وقف اسلام و مسلمین کردند و در این راه از هیچ گونه تلاش و مجاهدتی دریغ نکردند.

وی با اشاره به سه مرحله حماسه فتح خرمشهر اظهار داشت: مرحله نخست چرایی و چگونگی حادثه اشغال است و دومین مرحله نیز به خلق این حماسه و آزادی خرمشهر ارتباط دارد و آخرین مرحله نیز در نظر گرفتن شرایط کنونی ایران اسلامی در منطقه و دنیا است.

حجت الاسلام جباری مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم نیز در این مراسم اظهار داشت: انتقال فرهنگ جهاد و شهادت، در عصر حاضر با مراجعه به آثار مکتوب و مصور تاثیرگذارتر و پایدارتر می باشد.

وی جهاد امروزی را جهادی فرهنگی خواند و افزود: جوانان و نوجوانان ما با گرایش به سمت کتاب و کتابخوانی و خلاقیت و اهتمام به برنامه های فرهنگی می توانند به حفظ دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی که به امانت در اختیار ماست، کمک شایانی کنند و آن را نسل به نسل انتقال دهند.

جباری تکریم مقام شهدا و ایثارگران را منوط به کوشش و تلاش در تمامی عرصه های علمی فرهنگی اجتماعی کشور عنوان کرد و گفت: با مطالعه تاریخ مکتوب دفاع مقدس پی می بریم که تمام آن روزها سراسر، حماسه، درس و پیروزی و خودباوری بوده است و فرزندان این مرز و بوم با اهدای جان خود وفاداری خود را به آرمانهای نظام اسلامی به جهانیان ثابت کردند و برماست تا با تداوم راه شهدا حافظ اعتلای ایران عزیز باشیم.

این آیین با شعرخوانی، پخش کلیپ و برپایی دو نمایشگاه کتاب و عکس با موضوع آثار دفاع مقدس و همچنین تقدیر از تعدادی از خانواده های معزز شهدا، جانبازان و ایثارگران همراه بود.

انتهای پیام/

نظر شما