شناسهٔ خبر: 19565916 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

تلگرام داعش در قبضه روسیه!

الکساندر پورتونیکوف، مدیر هیات امنیت فدرال روسیه، اعلام کرد: سرویس اطلاعات روسیه همه گروه‌های وابسته به گروهک تروریستی داعش در تلگرام را از دسترسی خارج کرد.

صاحب‌خبر -
العالم: به گزارش روز چهارشنبه خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از پورتونیکوف، سرویس امنیت روسیه موفق شد همه گروه های مربوط به داعش و اشخاص منتسب به گروههای تروریستی را شناسایی کند.

مدیر هیات امنیت فدرال روسیه در جمع خبرنگاران تصریح کرد: صرف نظر از خساراتی که طی روزهای اخیر به تروریست های داعش وارد شده، این گروهک توانست به طور موفقیت آمیزی موقعیتش را تغییر داده و به سرعت توانایی های خود را به دست آورد.

پورتونیکوف با تاکید بر اینکه نهادهای امنیتی در کشورهای مستقل مشترک المنافع، تدابیر لازم را برای جلوگیری از فعالیت سازمان های افراطی و تروریستی در اینترنت اتخاذ کرده اند، خاطرنشان کرد: نباید به تروریست های مسلح داعش اجازه داد به کشورهای مستقل مشترک المنافع نفوذکنند.

وی گفت: برای مقابله با پیوستن افراد جامعه به سازمان های تروریستی و جلوگیری از فعالیت منظم و جذب اینترنتی، نظارت دائمی لازم است و باید منابع تبلیغاتی و مبادله مستمر اطلاعات درباره روش های جذب تروریست را از بین برد.

وی بر نقش مهم نهادهای امنیتی در کشورهای مستقل مشترک المنافع در در کسب موفقیت و بهبود روند فیلترینگ باندهای ورود و خروج از طریق مرزهای خارج تاکید کرد.

گفتنی است، روسیه از ژانویه 2017 ، ریاست کشورهای مستقل مشترک المنافع را عهده دار شد.

نظر شما