شناسهٔ خبر: 19562949 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

جشنواره «جوشن» برگزیدگان خود را شناخت

گروه جامعه: آیین اختتامیه نخستین جشنواره «جوشن»، جشنواره رسانه‌ای شهدای دفاع از حرم و جبهه مقاومت، عصر امروز چهارشنبه، سوم خرداد ماه با تجلیل از برگزیدگان به کار خود پایان داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، آیین اختتامیه نخستین جشنواره «جوشن»، جشنواره رسانه‌ای شهدای دفاع از حرم و جبهه مقاومت، عصر امروز چهارشنبه، سوم خرداد ماه، همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر و روز مقاومت، ایثار و پیروزی با حضور محمود صلاحی، رئیس سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران، حجت الاسلام حسن ناصری‎پور، معاون فرهنگی این سازمان، بهزاد تیمورپور، رئیس فرهنگسرای رسانه و شبکه‎های اجتماعی، حجت الاسلام سیدمحمود دعایی، مدیر مسئول روزنامه اطلاعات، وهب همدانی فرزند شهید حسین همدانی و جمعی در سالن اجتماعات فرهنگسرای اندیشه برگزار شد.

نخستین جشنواره «جوشن»، جشنواره تولیدات رسانه‎ای مدافعین حرم و حریم انقلاب اسلامی با موضوع دفاع از حریم اهل بیت(ع) در سوریه و عراق، شهدای مدافع حرم، تشیع بدون مرز، مبارزه رسانه ای با استکبار و بوق های داخلی و خارجی آن از 13 بهمن ماه 95 در فرهنگسرای رسانه و شبکه‎های اجتماعی آغاز به کار کرد.

به گزارش ایکنا، تولیدات صدا و سیما و ویدئو رسانه، هنر مقاومت (اشعار، داستان، عکس، کاریکاتور و طرح گرافیکی منتشر شده در رسانه‎ها)، پادکست، آوا، مقاله و تحلیل، تولیدات رسانه های اجتماعی، سایت و وبلاگ، بازی رایانه‎ای و انیمیشن، اخبار و تحلیل منتشر شده در روزنامه‎ها و هفته نامه های رسمی، خبرنگار ویژه مدافعان حرم و زندگی‌نامه و کتاب دفاع از حرم و شهدای آن از جمله زمینه‌های رسانه‎ای این جشنواره بود.

این جشنواره در زمینه‎های رسانه های دیجیتال، گرافیک، کتاب، فیلم، تولیدات رسانه ای، شعر، داستان، زندگی نامه، بین الملل و کارتون و کاریکاتور(بخش جنبی) با موضوع های دفاع از حریم اهل بیت(ع) در سوریه و عراق، شهدای مدافع حرم، تشیع بدون مرز، مبارزه رسانه‎ای با استکبار توسط فرهنگسرای رسانه و شبکه‎های اجتماعی برگزار و 496 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

همزمان با این جشنواره شهردار تهران با ارسال پیامی، ایجاد زمینه رفع مهجوریت مدافعین حرم و جریان اسلامی مقاومت و تبیین ارزش مجاهدت این جریان را از جنبه‌های فکری، اعتقادی، ملی و راهبردی، در مصاف همه جانبه رسانه‌ای، وظیفه نهادهای فرهنگی و هنری و رسانه ای، دانست.
متن پیام محمدباقر قالیباف، شهردار تهران، به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
«مدافعین حرم و جریان اسلامی مقاومت در تاریخ معاصر جلوه‌ی نستوه «جوشن کبیر» خداوند در دفاع از انسانیت و مرزهای عقیده و آرمان اسلام ناب محمدی است. با این حال قدر مجاهدت در این عرصه شناخته نشده و شان مجاهد مظلوم، به جز برای آگاهان و اولیا خدا معلوم نیست.

با این حال همانگونه که رهبر حکیم انقلاب فرموده‌اند هیچ پیامی اقبال ماندگاری در تاریخ را نخواهد داشت مگر آن که از زبان هنر جاری شود، وظیفه نهادهای فرهنگی و هنری و رسانه ای است که زمینه رفع این مهجوریت را فراهم کرده و در مصاف همه جانبه رسانه‌ای ارزش مجاهدت این جریان را از جنبه‌های فکری، اعتقادی، ملی و راهبردی تبیین کنند.

اینجانب تلاش همکارانم در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران را برای برگزاری نخستین جشنواره رسانه‌ای شهدای دفاع از حرم و جبهه مقاومت، به فال نیک می‌گیرم و توفیق دست اندرکاران آن را از خداوند خواستارم. درود خدا بر روح بلند شهدای مدافع حرم و همه مجاهدان جبهه جهانی مقاومت اسلامی».

به گزارش ایکنا در پایان این برنامه برخی فعالان این عرصه ازجمله سیدمهدی شجاعی طباطبایی، حسن قائدی، روح الله رفیعی، سمانه سادات امیرحسینی، حسن اعلایی مدیر بنیاد انتشاراتی موسسه روایت فتح، سید احمد معصومی نژاد و رضا رسولی تقدیر شدند.

همچنین برگزیدگان این جشنواره به شرح زیر اعلام شد:

بخش شعر

نفر اول: اشک تمساح (شعر سپید) امید خسروی از شهرستان خمین

نفر دوم: سکانس آخر (غزل) محمد جواد الهی پور

نفر سوم: دفاع از حرم آینه ها (رباعی ) خدا بخش صفا دل از نیشابور

بخش داستان

رتبه اول: داستان هفت سلام سرکار خانم سودابه حمزه ای

رتبه دوم : داستان پیراهن آبی سرکار خانم راحله ترابی

رتبه سوم : داستان عصر جمعه سرکار خانم فاطمه محمودی

بخش گرافیک

رتبه اول: رضا شعبانی مجموعه پوسترهای شهید همدانی

رتبه دوم : در بخش دکور خانه طراحان انقلاب اسلامی استان همدان (چارگوش)

رتبه سوم : خانم انعام محمدی وثوق پوستر کلید جهاد و توسل

بخش رسانه‌های دیجیتال

الف : نرم افزارهای تلفن همراه

محمدمهدی لطفی پور ( با اثر مدافعان حریم آل )

علی قرمزی(با اثر مدافعان حریم حرم )

فردین سعیدی رنجبر( با اثر شهدای مدافع حرم همدان )

ب: بازی های رایانه‌ای

حامد نژاد محمود آبادی(با اثر کابوس دشمن)

سادات شریف(با اثر سربازان گمنام)

محمد زنجیران (با اثر نبرد با داعش)

علی جلالی(با اثر ماموریت)

ج: پایگاهای اینترنتی

حسن شمس آبادی(با اثر حریم حرم)

حامد کیهانی(با اثر تا شهدا)

بخش تولیدات رسانهای

الف : در بخش آثار مکتوب

رتبه اول: فرزانه فرجی از روزنامه اصفهان زیبا

رتبه دوم: مینا مولائی از روزنامه جام جم

رتبه سوم: محیا ساعدی از روزنامه همشهری دو

ب : در بخش تولیدات رادیو و تلویزیون

رتبه اول: نرگس السادات پناهی از خبرگزاری صدا و سیما

بخش فیلم

محسن اسلام زاده :مستندساز بین المللی

جواد طالبی :تهیه کننده مستندساز

شایسته تقدیر : بومرنگ اثر محسن نقی زاده

نفر اول: برادران، مهدی نقویان

نفر دوم: با مرگ زندگی آقای وحید فرهانی


نظر شما