شناسهٔ خبر: 19562073 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

وزیر ورزش: نتایج بوکس و دوومیدانی در بازی‌های کشورهای اسلامی ضعیف بود

وزیر ورزش و جوانان دیروز در نشست با رئیسان فدراسیون‌های ورزشی از رشد چشمگیر ورزش بانوان در بازی‌های همبستگی اسلامی خبر داد.

صاحب‌خبر -


نشست وزیر ورزش و جوانان  با رییسان فدراسیون‌های ورزشی روز گذشته برگزار شد. وزیر ورزش و جوانان پیش‌بینی مدال‌های کاروان ورزشی ایران در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی را پیش از آغاز بازی‌ها، ٨٤ مدال عنوان کرد و افزود: در این دوره از بازی‌ها تعداد مدال‌های ایران به ٩٨ رسید و ٣٦ مدال طلا را که پیش‌بینی کرده بودیم به ٣٩ مدال تبدیل شد از طرفی در بانوان هم رشد بسیار خوبی داشتیم و این درخشش، باعث شد که نسبت به موفقیت‌های بانوان در رویدادهای مختلف پیش‌رو امیدوارتر باشیم. سلطانی‌فر حضور برخی رشته‌ها با تیم جوان شده و تیم دوم و نتایجی که به ارمغان آوردند را مثبت ارزیابی کرد و توضیح داد: در کشتی آزاد و و فرنگی در میان قدرت‌های خوب این رشته قهرمان شدیم، در والیبال تیم جوانان ایران کاری کرد کارستان، و حریفانش از کشورهای اسلامی را یکی پس از دیگری مغلوب و حتی در فینال آذربایجان میزبان را شکست داد.
او گفت: شنا، شیرجه، واترپلو و ووشو را از جمله تیم‌هایی دانست که نتایج بهتر از بیش‌بینی‌ها به‌دست آوردند، نام برد و از بوکس و دو ومیدانی به عنوان ورزش‌هایی که در این دوره نتایج ضعیف‌تری گرفتند یاد کرد. سلطانی‌فر ادامه داد: نتایج تکواندو هم باعث شد عملکردش در یکی دوسال اخیر را ترمیم کند از طرفی جودو و کاراته هم برابر انتظارات ظاهر شدند .
سلطانی‌فر تصویب پاداش وزارت ورزش و جوانان برای مدال‌آوران را که در ادوار گذشته این بازی‌ها وجود نداشته، انگیزه خوبی برای قهرمانان دانست و تصریح کرد: مدال‌آوران این دوره از بازی‌ها به ترتیب بیست، دوازده و هشت سکه طلا پاداش دریافت می‌کنند و تلاش می‌کنیم، این جوایز در رویدادهای بعدی پررنگ‌تر کند.

نظر شما