شناسهٔ خبر: 19561670 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

خبرهای کوتاه از استان کرمانشاه (1)

کرمانشاه- ایرنا- فرماندار سرپل ذهاب از تسطیح و انجام عملیات زیرسازی جاده آبشار پیران از مناطق گردشگری این شهرستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

اکبر سنجابی در گفتگو با خبرنگار ایرنا، اعتبار در نظر گرفته برای اجرای این طرح را پنج میلیارد ریال ذکر کرد و اظهارداشت: برای سهولت و تردد آسان مسافران و گردشگران به این منطقه بکر و زیبا، تسطیح و بسترسازی 2 هزار و 500 متراز جاده دسترسی به پارکینگ و آبشار پیران در دستور کار قرار گرفته است.
وی بیان کرد: آبشار پیران یا ریجاب یکی از بلندترین آبشارهای ایران است که در شهرستان سرپل ذهاب و در 110 کیلومتری جنوب غربی کرمانشاه واقع شده و هر ساله با زیبایی های منحصر به فردی که دارد مسافران و گردشگران زیادی را در فصول مختلف سال مجذوب خود می کند.
***
*کنگاور- فرمانده انتظامی کنگاور گفت: در 2 ماه اخیر، سرقت در این شهرستان با کاهش 24 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته مواجه شد.
سرهنگ حسین براری در گفتگو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: در 2 ماه نخست سال 96 با رویکرد جامعه محوری، انجام اقدام های انتظامی و تشدید کنترل بر نقاط جرم خیز گام های اساسی در کنترل سرقت های سال جاری شهرستان کنگاور برداشته شده است.
وی افزود: مأموران انتظامی کنگاور در این 2 ماه موفق به دستگیری 55 سارق و تحویل به مراجع قضایی شدند.
***
* گیلانغرب- سرپرست فرمانداری گیلانغرب از توزیع 57 تن کالاهای اساسی شامل گوشت قرمز، مرغ منجمد، شکر و برنج با قیمت مصوب در آستانه ماه مبارک رمضان در این شهرستان خبرداد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، فرهاد همتی در جلسه ستاد تنظیم بازار گیلانغرب، هدف از این اقدام را همسو با اجرای طرح تنظیم بازار و تامین کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم ذکر کرد.
وی از اجرای طرح نظارت و بازرسی از اماکن و واحدهای صنفی این شهرستان در ایام ماه مبارک رمضان خبرداد و اظهارداشت: با متخلفان و اخلاگران اقتصادی برابر قانون به شدت برخورد می شود.
وی با تاکید بر اهمیت نظارت، کنترل، مراقبت و به ویژه حفظ حرمت این ماه مبارک، بر لزوم توجه به قیمت گذاری اقلام پرمصرف و مواد غذایی و تشدید نظارت های بهداشتی از سوی متولیان امر تاکید کرد.
وی گفت: از مجموع پرونده های بررسی شده ، 10 فقره پرونده در یکماه گذشته مربوط به قاچاق کالای گردو، کولر ، یخچال ، پتو و لوازم آرایشی بهداشتی و سوخت بوده است.
***
*گیلانغرب- سرپرست فرمانداری گیلانغرب گفت: فتح خرمشهر در عملیات بیت المقدس، یادآور حماسه غرورآفرین و ماندگار ملت بزرگ ایران در دفاع از کیان اسلامی است.
به گزارش خبرنگار ایرنا، فرهاد همتی با حضور در منزل شهید روح الله مهدیخانی و 2 جانباز والامقام نجفعلی صادقی و جوهر قاسم بیگی که در عملیات بیت المقدس به درجه رفیع شهادت و جانبازی نایل آمدند، افزود: در تاریخ انقلاب و جنگ هشت ساله، از حماسه فتح خرمشهر همواره با سربلندی یاد می شود.
وی اظهار کرد: فتح خرمشهر دستاوردهای بسیار ارزشمندی به همراه داشت که شهادت طلبی و خودباوری در روحیه رزمندگان اسلام و نصرت الهی مهم ترین این افتخارات بود.
سرپرست فرمانداری گیلانغرب گفت: در تاریخ جنگ های گذشته هیچ موردی یافت نمی شود که مردمی با دست خالی در مقابل تهاجمی همه جانبه آن هم با مشارکت 54 کشور خارجی این گونه ایستادگی و عزت و افتخاری ماندگار را ثبت و ضبط کنند.
***
* قصرشیرین- فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قصرشیرین، ایمان و اعتقاد راسخ رزمندگان اسلام به خدا را مهم ترین رمز پیروزی آنان در عملیات بیت المقدس و فتح خرمشهر توصیف کرد.
سرهنگ پاسدار مرادعلی حسنی در گفتگو با خبرنگار ایرنا، با گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر افزود: رزمندگان اسلام با تاسی از فرهنگ عاشورا و تبعیت از فرامین بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، در برابر دشمن مقاومت و ایستادگی کردند و اجازه ندادند نیروهای عراقی حتی یک وجب از خاک ایران اسلامی را تصرف کنند.
وی بیان کرد: عملیات بیت المقدس در 30 دقیقه بامداد روز 10 اردیبهشت سوم خرداد سال 1361 با رمز یا علی بن ابیطالب آغاز شد.
وی اظهار کرد: این عملیات در سه مرحله انجام شد که مهم ترین اهداف آن انهدام نیروی دشمن، آزاد سازی 6 هزار کیلومتر از خاک جمهوری اسلامی از جمله شهرهای خرمشهر، هویزه و پادگان حمیدیه، خارج کردن شهرهای اهواز، حمیدیه، سوسنگرد از تیررس و حملات توپخانه ای دشمن و تامین مرز بین المللی حد فاصل طلاییه تا شلمچه بود.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قصرشیرین گفت: رسالت امروز ما نشر و انتقال ارزش های دفاع مقدس برای آشنایی بیشتر جوانان است و یکی از راهکاری این مهم ، اعزام کاروان های راهیان نور و همچنین یاد آوری و بازگویی خاطرات و رشادت های رزمندگان در آن زمان است.
***
* کرمانشاه- فرمانده انتظامی کرمانشاه گفت: در 2 ماه گذشته 951 مورد انواع سرقت کشف و تعداد 685 سارق در این شهرستان دستگیر شده است.
به گزارش ایرنا، پایگاه خبری پلیس به نقل سرهنگ 'رضا شیرزادی' اعلام کرد: میزان وقوع سرقت در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج درصد کاهش یافته است.
وی افزود: این کاهش سرقت ناشی از برنامه ریزی دقیق، بکارگیری ظرفیت های برون سازمانی، استفاده از کارکنان ستادی به صورت گشت شبانه و از همه مهمتر مطالعه زمان و مکان سرقت های رخ داده و تغییر تاکتیک بوده است.
سرهنگ شیرزادی با اشاره به افزایش تعداد و هدفمند کردن گشت های انتظامی در راستای کاهش سرقت، تصریح کرد: با بکارگیری نیروهای کارآزموده و تمرکز بر محل های جرم خیز به فضل الهی شاهد روند کاهشی در وقوع انواع سرقت در 2 ماه ابتدای سال جاری بودیم.
***
* سرپل ذهاب- امام جمعه سرپل ذهاب از عملیات بیت المقدس در سوم خرداد سال 61، به عنوان نقطه عطفی در تاریخ پرافتخار نظام اسلامی نام برد.
حجت الاسلام جواد فاطمی نسب در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: عظمت و اقتدار ایران اسلامی مرهون دلاورمردی های رزمندگان و به برکت خون پاک شهداشت.
وی بیان کرد: حماسه خرمشهر ضربه مهلکی بر پیکره دشمن بود که معادلات نظامی جنگ تحمیلی را به نفع کشورمان تغییر داد و سرآغاز برای ادامه پیروزی های دیگر رزمندگان اسلام بود.
وی اضافه کرد که عملیات پیروزمندانه بیت المقدس که منجر به آزادسازی خرمشهر پس از 575 روز اشغال شد، ضربه اساسی و تعیین کننده‌ای بر پیکر دشمن وارد کرد.
امام جمعه سرپل ذهاب گفت: بدون تردید سوم خرداد سالروز آزدسازی خرمشهر، یکی از پررنگ ‌ترین و پرافتخارترین روزهای تقویم ایرانیان در طول عمر با برکت انقلاب اسلامی است.
***
* سنقر و کلیایی- صبحگاه مشترک نظامی و انتظامی به مناسبت گرامیداشت حماسه سوم خرداد با حضور یاورمحمدی فرماندار، مسئولان ادارات و یگانهای سپاه، نیروی انتظامی و گردانهای بسیج برادران و خواهران در میدان صبحگاه سپاه برگزار شد.
فرمانده سابق توپخانه یگان مؤمنون استان کرمانشاه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات بیت المقدس و 417 شهید شهرستان سنقرو کلیایی، اهمیت حماسه سوم خرداد و عملیات بیت المقدس و آزاد سازی خرمشهر را تشریح کرد.
سردار حبیب اله ساکی گفت: در عملیات بیت المقدس رزمندگان اسلام با حداقل امکانات و نیروها در برابر 2 لشگر رزهی و یک تیپ دشمن، 35 روز دلیرانه و شجاعانه مقاومت کردند و چنان سیلی به دشمن زدند که وجب به وجب تلفات می دادند.
وی مقاومت و آزادی را به عنوان حماسه های اساسی در خرمشهر ذکر کرد و گفت: حماسه مقاومت اداره جنگ را در میان نظامیان عراقی متزلزل کرد و مبارزه نابرابر با استکبار به اثبات رسید وآیه قرآن در خصوص عده کم با ایمان و با تقوی برابری می کند با صدها مرد جنگی را به منصه ظهور رساند.
***
* کرمانشاه- رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه دانشجویان و دانشگاهیان نقش مهمی در انتخابات داشتند، تاکید کرد این طیف پس از انتخابات باید از هر 2 دیدگاه در کنار یکدیگر قرار بگیرند و دوستی و همبستگی را به نمایش گذاشته و به جامعه نشان دهند.
به گزارش ایرنا؛ دکتر حسین کریم در نشست هیأت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در سرسرای جلسات دانشگاه گفت: همه با هم با هر دیدگاهی باید دست در دست هم بگذاریم و کشور را بسازیم و پس از فعالیت ها و شور انتخابات، بهتر آن است با شعور و درک بالا در کنار یکدیگر قرار بگیریم.
او با اشاره به برگزاری انتخابات پرشور از حضور بی سابقه مردم قدردانی کرد و آن را موجب اثرات مهم بین المللی دانست که قدرت مردم را به نمایش گذاشته است.
وی انتخاب مجدد دولت تدبیر و امید را حاوی پیام مهم مردمی برای تأیید خدمات این دولت و صدور مجوز برای تکمیل و ادامه مسیر خدمت دانست و گفت: یکی از مهم ترین برنامه های این دولت طرح تحول نظام سلامت بود که رضایت مردمی گسترده ای را در پی داشته است و امیدواریم با رفع مشکلات، در ارائه مسیر اجرای آن بتوانیم بهترین خدمت را در حوزه سلامت به مردم شریف ارائه دهیم.
7079/7399/3012/8066/7398 خبرنگاران: صدیقی، رحمتی، رحمتیان، شهبازی و باباخانی، رنجبر و نویدی** انتشار دهنده:علی مولوی

انتهای پیام /*

نظر شما