شناسهٔ خبر: 19561498 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

ميز خبر

صاحب‌خبر -

 سومين همايش مسئوليت اجتماعي صنعت نفت برگزار مي‎شود

سومين همايش مسئوليت اجتماعي صنعت نفت، 11 و 12 تيرماه امسال در مرکز همايش‌هاي بين المللي شهيد بهشتي تهران برگزار خواهد شد.به گزارش شانا، سومين همايش مسئوليت اجتماعي صنعت نفت در ادامه 2 همايش پيشين و با شعار «سياست‌گذاري، اقدام موثر، گزارش‌دهي پايدار» برگزار مي شود و درصدد است بر اساس اهداف خود، زمينه را براي توجه شرکت‌ها و سازمان‌هاي فعال در صنعت نفت کشور به موضوع مسئوليت اجتماعي فراهم و به ترسيم مسير اقدام‎هاي برنامه محور و راهبردي آنها در چارچوب اين نوع مسئوليت، براي کمک به توسعه اجتماعي و محيطي کمک کند.بر پايه اين گزارش، تبادل تجربه‎هاي مسئوليت اجتماعي شرکت و کمک به شناخت چالش‌ها، فرصت‌ها و راهکارهاي مرتبط با مسئوليت اجتماعي شرکت در صنعت نفت، کمک به تثبيت، سياستگذاري و تعيين راهبرد مسئوليت اجتماعي شرکت در صنعت نفت به منظور انجام اقدام‎هاي موثر و با پيامدهاي مثبت و کمک به قانونمند شدن مسئوليت اجتماعي شرکت در صنعت نفت با مشارکت شرکت‎هاي نفتي از اهداف اين همايش است.اين همايش همچنين در صدد کمک به همسويي ميان اهداف، انتظاراتي و فعاليت‌هاي شرکت‌هاي نفتي و مردم، ايجاد انگيزه در نزد سازمان‌ها و شرکت‌هاي فعال در صنعت نفت جهت توجه جدي و عمل به موضوع مسئوليت اجتماعي شرکت در مسير کمک موثر به توسعه پايدار مناطق عملياتي، ترغيب اين سازمان‌ها و شرکت‌ها براي به‌کارگيري استاندارد 26000 و گزارش‌دهي پايدار و معرفي و قدرداني از شرکت‌هاي فعال در زمينه مسئوليت اجتماعي شرکت است.

واگذاري بيش از 50 مرکز سوخت هواپيما به بخش خصوصي

مديرعامل شرکت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي ايران از برگزاري مناقصه بين شرکت‌هاي زنجيره‌اي براي توزيع سوخت هواپيمايي خبر داد و گفت: در اين راستا بيش از 50 مرکز سوخت هواپيما به بخش خصوصي واگذار مي‌شود.

منصور رياحي در گفت‌وگو با ايسنا، با تاکيد بر اينکه دولت بايد نقش تصدي گري را واگذار کند، اظهار کرد: 80 درصد اقتصاد ايران دولتي و 20 درصد آن متعلق به بخش خصوصي است. با توجه به سياست هاي ابلاغي مقام معظم رهبري در اقتصاد مقاومتي و اصل 44 دخالت‌هاي دولت بايد حاکميتي باشد.

وي با بيان اينکه يکي از اقداماتي که در راستاي کاهش تصدي‌گري‌هاي دولت در شرکت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي انجام مي‌شود، ايجاد خطوط تجاري جديد در بخش برند است، تصريح کرد:اين اقدام منافع زيادي براي بخش خصوصي دارد. بخش خصوصي با وارد شدن در شرکت‌هاي صاحب نشان نقش و سهم بيشتري در توزيع فرآورده و در نتيجه سود بيشتري دارد و خدمات مطلوب‌تري ارائه مي‌کند.

مديرعامل شرکت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي ادامه داد: مراکز سوخت گيري هواپيما در شرکت ملي پخش به 7 خوشه تقسيم شده اند. براي اين اقدام حدود يک سال است کار کارشناسي انجام شده و قرار است در اين زمينه مناقصه برگزار شود. در اين راستا شرکت‌هاي صاحب صلاحيت که مي‌توانند در اين قضيه ايفاي نقش کنند شناسايي خواهند شد و ارزيابي مي شوند در نهايت بيش از 50 مرکز سوخت طبق فرآيندي که درآينده اعلام ميشود به بخش خصوصي واگذار ميشود. با فرايندي که بعدا اعلام ميشود.

رياحي از تدوين دستورالعمل اجرايي ورود شرکت‌هاي زنجيره‌اي توزيع سوخت هواپيمايي‌ خبر داد و گفت:‌در اين راستا سه فراخوان اعلام شده و معيارهاي ارزيابي تعيين شده است. همانطور که ذکر شد به‌طور کلي کشور به هفت خوشه براي سوخت‌گيري هواپيما تقسيم شده که يک خوشه آن در سال جاري به صورت پايلوت وارد مناقصه مي‌شود.

معاون علمي رئيس جمهور:

کسب و کار نفتي پدر کشور را در آورده است

معاون علمي و فناوري رئيس جمهور با بيان اينکه در بخش توليد دانش نانو رتبه ششم راداريم گفت: محيط کسب و کار نفتي در اين صد سال پدر کشور را درآورده و بسياري از حِرَف و مشاغل مانند صنايع دستي را تا حد 70 درصد نابود کرده است.

به گزارش تسنيم،سورنا ستاري، معاون علمي و فناوري رئيس جمهور با حضور در يازدهمين جشنواره تجليل از کارآفرينان ملي در خصوص معرفي کسب و کار دانش بنيان گفت: اين محيط کسب و کار در حال حاضر بيش از 110خدمت دارد که بخشي از آنها شامل معافيت قانوني بوده و بخشي هم در حوزه خدمات ديگري است. ضمن اينکه اين محيط کسب و کار در کشور در حال رشد بوده و مي تواند براي ساير کسب و کارها الگو آفرين باشد.

معاون علمي و فناوري رئيس جمهور با تاکيد بر اينکه فاکتور تامين مالي راه اندازي کسب و کار در حوزه دانش بنيان رتبه چهارم يا پنجم اهميت را داراست، ادامه داد: در حوزه راه اندازي کسب و کار دانش بنيان آنچه اهميت دارد نيروي انساني با دانش و با پشتکار است که پرورش اين نوع نيروي انساني نيازمند آموزش است. فاکتورهاي ديگر مانند ايده، خلاقيت و منابع مالي در رتبه هاي بعدي قرار دارند.

وي با انتقاد از اقتصاد نفتي کشور افزود: هيچ يک از اقتصادهاي برتر دنيا محصول محور نيست بلکه آنچه اهميت دارد نيروي انساني است.

برچسب‌ها:

نظر شما