شناسهٔ خبر: 19560289 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزیر ورزش: عملکرد کاروان ایران در بازی های اسلامی بالاتر از تصور بود

تهران - ایرنا - وزیر ورزش و جوانان نتایج کاروان ایران در چهارمین دوره بازی های همبستگی کشورهای اسلامی را بالاتر از تصور قبلی عنوان کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، «مسعود سلطانی فر» در نشست رؤسای فدراسیون ها ورزشی از زحمات دست اندرکاران کاروان ایران در چهارمین دوره بازی های همبستگی کشورهای اسلامی در باکو قدردانی کرد و گفت: پیش بینی مدال های کاروان ورزشی ایران در بازی های همبستگی کشورهای اسلامی،٨٤ مدال بود که در این دوره از بازی ها، به ٩٨ رسید.
وی افزود: در این دوره از بازی ها پیش بینی می کردیم که 36 مدال طلا بگیریم که به ٣٩ مدال افزایش یافت. از طرفی در بانوان نیز رشد بسیار خوبی داشتیم و این درخشش، باعث شد که نسبت به موفقیت های بانوان در رویدادهای مختلف پیش رو امیدوارتر باشیم.
سلطانی فر حضور برخی رشته ها با تیم جوان و تیم دوم و نتایجی که به دست آمد را مثبت ارزیابی کرد و گفت: در کشتی آزاد و و فرنگی در میان قدرت های خوب این رشته قهرمان شدیم، در والیبال تیم جوانان ایران بسیار خوب ظاهر شد و حریفانش را یکی پس از دیگری مغلوب کرد و قهرمان شد.
وزیر ورزش و جوانان گفت: تیم های ملی شنا، شیرجه و واترپلو و ووشو از جمله تیم هایی بودند که نتایج بهتر از پیش بینی ها داشت و بوکس و دو ومیدانی نیز نتایج ضعیف تری نسبت به پیش بینی گرفتند.
وی افزود: نتایج تکواندو نیز باعث شد عملکردش در سال های اخیر را ترمیم کند. ضمن ‌آنکه جودو و کاراته نیز برابر انتظارات ظاهر شدند.
سلطانی فر تصویب پاداش وزارت ورزش و جوانان برای مدال آوران را که در ادوار گذشته این بازی ها وجود نداشته، انگیزه خوبی برای قهرمانان دانست و تصریح کرد: مدال آوران این دوره از بازی ها به ترتیب 20، 12 و هشت سکه طلا پاداش می گیرند و تلاش می کنیم این جوایز در رویدادهای بعدی پررنگ تَر شود.
برای آگاهی از آخرین اخبار ورزش ایران و جهان با کانال ورزشی ایرنا در تلگرام irnavarzesh@ همراه شوید.
ورزشی *1528 *
خبرنگار: حسن تمیمی انتشاردهنده:عل ی خورسندی

انتهای پیام /*

نظر شما