شناسهٔ خبر: 19560034 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

حمیده ماحوزی خبرداد؛

اجرای طرح ملی وقف قرآن و کتاب های اسلامی در استان بوشهر

خبرگزاری شبستان: دبیر شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر از اجرای طرح ملی نذر و وقف قرآن و کتاب های اسلامی با شعار «هر بوشهری یک کتاب» در ۱۰ نقطه این استان خبرداد.

صاحب‌خبر -

حمیده ماحوزی، دبیر شورای فرهنگ عمومی و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در گفتگو با خبرگزاری شبستان در بوشهر با بیان اینکه این طرح قرآنی برای نخستین بار در کشورهای بر اساس رهنمودهای راهبردی آیت الله صفایی بوشهری در استان بوشهر به اجرا در آمده است، اظهار کرد: طرح ملی نذر و وقف قرآن و کتاب های اسلامی با شعار «هر بوشهری یک کتاب» از سوی معاونت قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیروگاه اتمی بوشهر، بانک صادرات استان بوشهر و سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری بندر بوشهر در ۱۰ نقطه استان آغاز شده است.

 

وی در ادامه به تشریح طرح باقیات صالحات و نذر قرآنی پرداخت و افزود: کانون های فرهنگی و هنری مساجد، کتابخانه های عمومی، مؤسسات قرآنی، دهیاری ها، پایگاه های مقاومت بسیج، ادارات ارشاد در شهرستان ها به عنوان پایگاه های جمع آوری نذورات قرآنی هستند که یرین می توانند با اهدا و یا پرداخت هزینه یک جلد قرآن و دیگر کتابهای مذهبی مانند مفاتیح الجنان، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و دیگر کتب اسلامی در کتاب فروشی های تعیین شده، در این امر خیر شرکت کنند.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر اضافه کرد: میزان هر مجلد برای هر نذر واقف به میزان ۷۰ هزار ریال تعیین شده است و همچنین نهادهای دولتی و شرکت های خصوصی نیز می توانند در اجرای طرح ملی باقیات و صالحات با انجمن خادمین قرآن و عترت استان بوشهر مشارکت کنند.

 

ماحوزی با اعلام اینکه سامانه پیامکی 10004375 نیز برای کسب اطلاع، ثبت نام و اعلام تعداد نذر خیرین راه‌اندازی شده است، گفت: علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 077333211580 تماس بگیرند و یا به پایگاه اطلاع‌رسانی معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر به نشانی www.buetrat.com مراجعه کنند.

 

برگزاری همایش استانی ربیع قرآن در بوشهر

وی از برگزاری نمایشگاه کتاب و نرم افزار قرآن ویژه ماه میارک رمضان همزمان با سراسر کشور خبرداد و بیان کرد: همایش استانی «ربیع قرآن» با سخنرانی آیت الله صفایی بوشهری نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام جمعه بوشهر، مهدی قره شیخلو، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم کشور و ۳۰۰ موسسه و تشکل قرآنی، پنجشنبه (4 خرداد) در حسینیه عاشقان ثارالله (ع) شهر بوشهر برگزار می شود.

 

خاطر نشان می شود: در سال گذشته چهار هزار و 700 جلد قرآن از طرف این اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر به جهت برپایی کرسی های تلاوت نور و مجالس ترتیل خوانی به مساجد، حسینیه ها، مدارس و هیأت های مذهبی اهدا شده است.

 

 

نظر شما