شناسهٔ خبر: 19559771 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس دانشگاه تهران:

دانشجویان خارجی فرهنگ ایران را در کشورهای خود اشاعه دهند

71491

رئیس دانشگاه تهران با بیان اینکه دانشجویان خارجی باید فرهنگ غنی ایران را پاس بدارند و از این فرهنگ بیشتر استفاده کنند، گفت: این دانشجویان می‌توانند فرهنگ ایران را در کشورهای خود اشاعه دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، احمد نیلی، رئیس دانشگاه تهران امروز در هفتمین جشنواره بین‌الملل دانشگاه تهران اظهار کرد: این‌گونه برنامه‌ها برای همه ما و بخصوص دانشجویان به یادماندی است و آنچه که ایران را زیباتر می‌کند، تنوع فرهنگی، قومی، جغرافیایی و زبانی است که با حضور دانشجویان خارجی این تنوع بیشتر می‌شود.

وی تاکید کرد: آنچه دنیا را دلپذیرتر کرده، تنوع در حوزه‌های مختلف است و تفاوت زبان‌ها و فرهنگ‌های گوناگون این مساله را پررنگ می‌کند، به طور مثال کلمه دانشگاه در زبان فارسی به عنوان محل دانش یاد می‌شود، ولی در زبان انگلیسی به عنوان یونیورسیتی است که این مساله سنبل این تفاوت و تنوع است.

رئیس دانشگاه تهران اظهار کرد: شبکه‌ای از آدم‌های متنوع که در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند، آینده موفقیت‌آمیزی را برای همه کسانی که در مجموعه قرار دارند فراهم می‌کند.

وی در ادامه از دانشجویان بین‌المللی دانشگاه تهران خواست تا به نقاط مختلف ایران سفر کنند و فرهنگ غنی ایران را پاس بدارند و سعی کنند از این فرهنگ بیشتر استفاده کنند.

نیلی با بیان اینکه دانشجویان خارجی باید مردم ایران را با فرهنگ غنی خود نیز آشنا کنند، گفت: همه دانشجویان از کشورهایی هستند که دارای فرهنگ غنی و پرباری است و این فرصتی است تا مردم ما را با فرهنگ خود آشنا کنند.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری و شورای شهر اظهار کرد: بیش از 72 درصد مردم در این انتخابات شرکت کردند که این مساله در منطقه ما امری استثنایی است و دانشجویان خارجی می‌توانند این بعد از زندگی در کشور ما را نیز در کشورهای خود منعکس کنند و حضور پرشور مردم را در انتخاباتی که در ایران برگزار می‌شود، در کشورهای خود اشاعه دهند.

رئیس دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه پیام مردم ایران پیام صلح و دوستی است، افزود: دانش‌آموختگان بین‌المللی دانشگاه تهران سرمایه کشور ما هستند و ما در عین حال که سعی می‌کنیم ارتباط خود را با دانشجویان خارجی حفظ کنیم، از این دانشجویان می‌خواهیم که ارتباط خود را با ما حفظ کنند.

انتهای پیام

نظر شما