شناسهٔ خبر: 19558903 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

سلطانی‌فر: ورزش بانوان رشد چشمگیری در بازی‌های باکو داشت

71563

وزیر ورزش و جوانان امروز (چهارشنبه) در نشست با رییسان فدراسیون‌های ورزشی از رشد چشمگیر ورزش بانوان در بازی‌های همبستگی اسلامی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، امروز (چهارشنبه) نشست وزیر ورزش و جوانان  با رییسان فدراسیون‌های ورزشی برگزار شد. وزیر ورزش و جوانان پیش‌بینی مدال‌های کاروان ورزشی ایران در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی را پیش از آغاز بازی‌ها، ٨٤ مدال عنوان کرد و افزود: در این دوره از بازی‌ها تعداد مدال‌های ایران به ٩٨ رسید و ٣٦ مدال طلا را که پیش‌بینی کرده بودیم به ٣٩ مدال تبدیل شد از طرفی در بانوان هم رشد بسیار خوبی داشتیم و این درخشش، باعث شد که نسبت به موفقیت‌های بانوان در رویدادهای مختلف پیش‌رو امیدوارتر باشیم.

سلطانی‌فر حضور برخی رشته‌ها با تیم جوان شده و تیم دوم و نتایجی که به ارمغان آوردند را مثبت ارزیابی کرد و توضیح داد: در کشتی آزاد و و فرنگی در میان قدرت‌های خوب این رشته قهرمان شدیم، در والیبال تیم جوانان ایران کاری کرد کارستان، و حریفانش از کشورهای اسلامی را یکی پس از دیگری مغلوب و حتی در فینال آذربایجان میزبان را شکست داد.

او گفت: شنا، شیرجه، واترپلو و ووشو را از جمله تیم‌هایی دانست که نتایج بهتر از بیش‌بینی‌ها به‌دست آوردند، نام برد و از بوکس و دو ومیدانی به عنوان ورزش‌هایی که در این دوره نتایج ضعیف‌تری گرفتند یاد کرد .

سلطانی‌فر ادامه داد: نتایج تکواندو هم باعث شد عملکردش در یکی دوسال اخیر را ترمیم کند از طرفی جودو و کاراته هم برابر انتظارات ظاهر شدند .

وی تصویب پاداش وزارت ورزش و جوانان برای مدال‌آوران را که در ادوار گذشته این بازی‌ها وجود نداشته، انگیزه خوبی برای قهرمانان دانست و تصریح کرد: مدال‌آوران این دوره از بازی‌ها به ترتیب بیست، دوازده و هشت سکه طلا پاداش دریافت می‌کنند و تلاش می‌کنیم، این جوایز در رویدادهای بعدی پررنگ‌تر کند.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه به ابلاغ سیاست‌های این وزارتخانه در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی پرداخت و اظهار کرد: فدراسیون‌های ورزشی در این بین می‌توانند نقش خوبی در تحقق مبانی اقتصاد مقاومتی که از سوی رهبر معظم انقلاب تبیین شده ایفا کنند به همین دلیل کمیته‌ای مشخص کردیم تا بر اساس آن عملکرد فدراسیون‌ها در رابطه با اقتصاد مقاومتی ارزیابی شود.
او به جدیت در مبارزه با گسترش دوپینگ هم تاکید کرد و اظهار کرد: بخش‌های مختلف ورزش باید در راستای مبارزه با دوپینگ و گسترش این پدیده شوم تلاش جدی و گسترده‌ای داشته باشند.
وزیر ورزش و جوانان گفت: در راستای حل معضل دوپینگ در ورزش باید مجازات شدیدی اعمال شود و ورزشکار هم باید بداند در این راستا دستگاه ورزش به شدت با دوپینگ با جدیت مقابله می کند.

انتهای پیام

نظر شما