شناسهٔ خبر: 19557291 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

برگزاری پنجمین دوره المپیاد ورزش دانش ‌آموزی در 15 استان

مشهد- ایرنا- رئیس فدراسیون ورزش مدارس کشور گفت: پنجمین دوره مسابقات ملی و بین‌ المللی ورزش دانش‌ آموزی در 15 استان کشور برگزار می‌ شود.

صاحب‌خبر -

فرشید ارمیان روز چهارشنبه در نشست خبری در مشهد افزود: این مسابقات در 15 رشته ورزشی تیمی و انفرادی و در 2 گروه پسران و دختران با حضور 18 هزار ورزشکار با اعتبار 80 میلیارد ریال برگزار می‌ شود.
وی با بیان اینکه مسابقات مزبور از 15 تیر ماه تا 15 شهریور ماه برگزار خواهد شد اظهار کرد: بر اساس تقسیم بندی های انجام شده هر یک از 15 استان منتخب، میزبانی بخشی از شرکت کنندگان دانش آموزی در رشته های خاص را بر عهده دارد.
وی گفت: استان آذربایجان غربی میزبان مسابقات تنیس روی میز، شطرنج و بدمینتون با حضور 770 ورزشکار در ارومیه خواهد بود و مسابقات فوتبال هم نیمه دوم مرداد ماه با حضور 321 تیم و پنج هزار دانش ‌آموز و عوامل کادر فنی در استان فارس برگزار می ‌شود و همزمان با آن انتخابات اعضای این کمیته در آسیا نیز مشخص خواهد شد.
ارمیان افزود: مسابقات کشتی آزاد و فرنگی نیز با حضور 30 تیم و 230 ورزشکار به میزبانی استان لرستان روز های 15 تا 20 مرداد ماه در خرم ‌آباد و مسابقات شنا و بازی ‌های بومی و محلی هم با حضور 2300 ورزشکار به میزبانی استان چهارمحال‌ و بختیاری در شهرکرد برگزار می شود.
وی اظهار کرد: رقابت ‌های ژیمناستیک با حضور 744 ورزشکار نیمه اول شهریور ماه به میزبانی استان البرز در کرج و رقابت ‌های المپیاد ورزشی دختران و پسران در رشته های بومی محلی با حضور هزار ورزشکار از 16 تا 24 مرداد ماه به میزبانی استان آذربایجان شرقی در تبریز برگزار خواهد شد.
وی گفت: رقابت ‌های کشتی پهلوانی و ورزش باستانی با حضور 800 ورزشکار از 17 تا 22 تیر ماه به میزبانی استان خراسان جنوبی در بیرجند و مسابقات دو و میدانی با حضور 1160 ورزشکار هفته اول مرداد ماه به میزبانی استان کردستان در سنندج برگزار می شود.
رئیس فدراسیون ورزش مدارس کشور افزود: رقابت ‌های تنیس، بدمینتون و دو و میدانی با حضور هزار و 272 شرکت کننده نیمه دوم تیر ماه به میزبانی استان مرکزی در خمین، مسابقات رشته ‌های توپی فوتبال، فوتسال، والیبال، هندبال و بستکبال با حضور 259 تیم نیمه اول تیر ماه به میزبانی استان خراسان رضوی در مشهد و رقابت ‌های کشتی آزاد و فرنگی نیز نیمه اول مرداد ماه با حضور 240 ورزشکار در ایلام برگزار خواهد شد.
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در این نشست خبری گفت: در سال تحصیلی جاری 120 طرح خلاقانه در این استان اجرا شده که کسب 110 رتبه برتر کشوری را برای استان به دنبال داشته است.
علیرضا کاظمی افزود: استان خراسان رضوی با یک میلیون و 200 هزار دانش آموز، 10 هزار واحد آموزشی و 90 هزار معلم در امر تعلیم و تربیت پیشرو است.
وی اظهار کرد: این اداره کل ماموریت های مهم دیگری از جمله میزبانی مسابقات و همایش ها را نیز بر عهده دارد و سالانه حدود 50 همایش کشوری در این استان برگزار می شود.
وی با بیان اینکه شعار تعلیم و تربیت تمام ساحتی با کیفیت مطلوب و عدالت آموزشی در خراسان رضوی به گفتمان غالب تبدیل شده است گفت: برای تحقق این شعار در حوزه های مربوطه نیز راهبردهای ویژه و عملیاتی تعیین شده است.
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز گفت: هم اکنون سه هزار و 200 معلم تربیت بدنی در این استان فعالیت دارند.
جواد پورجاهد افزود: المپیاد درون مدرسه ای، طرح حیاط پویا و طرح های وزارت آموزش و پرورش از جمله طرح های پژوهشی است که در این استان اجرا می شود.
7496 / 6053 خبرنگار: آرزو جاودانی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم

نظر شما