شناسهٔ خبر: 19556315 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

انجام عملیات اسکورت توسط هوانیروز در رزمایش

منبع: دفاع پرس

فرمانده هوانیروز از اجرای عملیات‌های اسکورت ستون‌های پیاده توسط بالگردهای کبرا و امداد و نجات با آمبولانس هوایی در رزمایش نیروی زمینی ارتش خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، امیر «یوسف قربانی» فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه رزمایش بیت المقدس نزاجا در جمع خبرنگاران گفت: هرساله با توجه به تهدیدات جدیدی که در پیش روی ما قرار می‌گیرد، در این رزمایش حضور می‌یابیم.

وی افزود: در مرحله نخست این رزمایش بالگرد جت رنجر با شناسایی منطقه عملیات، اطلاعات و ویژگی‌های منطقه را به فرماندهان منتقل کرد و در مرحله بعد که شناسایی همراه با رزم است، بالگردهای شکاری کبرا نیروهای متجاوز را مورد اصابت قرار دادند.

امیر قربانی مرحله دیگر از رزمایش را هلی برن نیروها در منطقه عملیات عنوان کرد و گفت: این عملیات توسط بالگردهای تاکتیکی بل-214 انجام خواهد شد که در این مرحله بالگردهای کبرا نیز به عنوان اسکورت بالگردهای 214 حضور خواهند داشت.

فرمانده هوانیروز گفت: اسکورت ستون‌های پیاده تا منطقه تجمع نیروهای خودی توسط بالگردهای کبرا نیز از دیگر اقدامات انجام شده توسط هوانیروز بود.

وی تصریح کرد: امداد و نجات و تخلیه مجروحان توسط بالگرد آمبولانس هوایی نیز در مرحله نهایی این رزمایش انجام شد.

امیر قربانی تاکید کرد: هوانیروز ساز و کارهای آموزشی خود را با توجه به تهدیدات روز دشمن، پیش بینی کرده و توانسته است تاکتیک‌ها و تکنیک‌های روز را در سازمان خود گسترش دهد.

وی ادامه داد: ماموریت‌ها، شلیک‌ها و پشتیبانی آتشی که در این رزمایش صورت گرفت مطابق روش‌های جدید و به روز موجود در هوانیروز بود. امروز هوانیروز به عنوان نیرویی که پشتیبانی از تمام رزمندگان در کل نیروهای مسلح را به عهده دارد از کلیه نیروهای غیر متمرکز سازمانی پشتیبانی می‌کند.

فرمانده هوانیروز در پایان گفت: در طول هشت سال دفاع مقدس به خصوص در عملیات آزادسازی خرمشهر، هوانیروز پشتیبانی از رزمندگان را به بهترین نحو انجام داد.

برچسب‌ها:

نظر شما