شناسهٔ خبر: 19555504 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار گلستان: دستاوردهای فتح خرمشهر برای نسل جوان تبیین شود

گرگان – ایرنا – استاندار گلستان با بیان اینکه خرمشهر به دست انسان هایی ایمانی آزاد شد، گفت: دستاوردهای این پیروزی بزرگ باید به جامعه به ویژه نسل جوان کشور منتقل و برای آنان تبیین شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا حسن صادقلو روز چهارشنبه در همایش یادیاران به مناسبت گرامی داشت سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر در دانشکده فنی و حرفه ای مائده گرگان، اظهار داشت: عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر در سال 1361 باعث شد تا تمام معادلات سیاسی دشمنان به هم بریزد و مسئولان جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر پیروزهای رزمندگان اسلام در نشست های بین المللی سخن بگویند.
وی همچنین یاد و خاطره بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، شهدای فتح خرمشهر و ایثارگری رزمندگان اسلام را گرامی داشت.
در حاشیه این همایش که با حضور شماری از خانواده معظم شهدا، ایثارگران و مسئولان دستگاه ها و نهادهای استان برگزار گردید، از 10 عنوان کتاب دفاع مقدس منتشره شده از سوی نویسندگان استان رونمایی شد.
کتاب های رونمایی شده شامل 'برادرم را ندیدی، جوانیم برای ابو موسی، خورشید مهر، ارتباط شرط پیروزی، باران یاران، صلابت رحمانی، امیر آسمان، گوهران سرزمین من، دربند آزادی و تپش های ماندگار' است.
سرهنگ ستاد عباس حسن نیا مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گلستان در این پیوند گفت امسال افزون بر دو هزار برنامه متنوع فرهنگی، هنری، ورزشی، سیاسی، اجتماعی توسط دستگاه ها، نهادها، ارگان ها و بخش های مختلف استان در بزرگداشت سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر تدارک دیده شده که 193برنامه به صورت شاخص در مرکز و سایر شهرستان های استان از سی ام اردییهشت تا 12 خرداد در حال اجرا است.
استان گلستان در دوران پیروزی انقلاب اسلامی وهشت سال دفاع مقدس حدود 4 هزار شهید تقدیم کرده است و افزون بر 13 هزار جانباز و یکهزار و 178 آزاده دارد.
6204/1648
تنظیم:علی اصغر تیموریان ** انتشار: پری سالارنیا

انتهای پیام /*

نظر شما