شناسهٔ خبر: 19549778 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

استاندار خراسان رضوی خواستار شد:

معرفی امام خمینی(ره) و شاخص‌های انقلاب به نسل جدید

گروه سیاست و اقتصاد: استاندار خراسان رضوی گفت: شاخص‌های انقلاب اسلامی را باید به دور از هر گرایش و مسایل گروهی و جناحی به نسل جدید معرفی کنیم تا کمی از تکلیف ما نسبت به شهدا و امام راحل ادا شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی، دوم خردادماه در نشست خبری برنامه‌های بیست و هشتمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) اظهار کرد: در این ایام که به سالگرد امام خمینی(ره) و آزادسازی خرمشهر نزدیک می‌شویم، باید جدای از هر تعلق، سلیقه، گرایش و با حفظ خاطره و بزرگداشت یاد و نام رهبر کبیر انقلاب، ارزش‌ها و مفاهیم کلامی و عملی امام را به نسل جدید و آینده انتقال دهیم و این رسالت بزرگی را که امام خمینی(ره) به عهده‌ ما گذاشته است، به ثمر برسانیم.
استاندار خراسان رضوی گفت: امسال، تقارن سالگرد رهبر کبیر انقلاب با ماه مبارک رمضان ما را از حضور گسترده در کنار مرقد امام(ره) محروم کرده است ولی شاید این فرصتی باشد که بتوانیم با برگزاری مراسم و برنامه‌هایی با نام امام خمینی(ره) در همه‌ی شهرها و روستاها و بخش‌ها، ارزش‌ها و ریشه‌های فکری امام(ره) را در جامعه بازگردانی کنیم.
وی ابراز کرد: بر اساس تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه انقلاب اسلامی بی نام امام(ره) شناخته نمی‌شود، باید با برگزاری برنامه‌های پرمحتوا، شاخص‌های انقلاب اسلامی را به دور از هر گرایش و مسایل گروهی و جناحی به نسل جدید معرفی کنیم تا کمی از تکلیف ما نسبت به شهدا و امام راحل کم شود.
رشیدیان با بیان اینکه شخصیت فکری و عملی امام(ره) برای نسل آینده، چراغ روشنی در حرکت انقلابی آنان است، اظهار کرد: امیدواریم فرصتی ایجاد شود تا همه‌ی افراد جامعه در همه‌ی گروه‌های مختلف اجتماعی در هر نقطه جغرافیایی کشورمان با تفکرات و اندیشه‌های حضرت امام(ره) آشنایی کاملی پیدا کنند.
وی ادامه داد: با توجه به تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها اگر نمی‌‌توانیم مراسمی برای دانش‌آموزان و دانشجویان داشته باشیم باید به فکر راهکاری دیگر برای انتقال ارزش‌های فکری امام به این عزیزان جوان باشیم و از این موضوع به راحتی نگذریم.
استاندار خراسان رضوی گفت: مسلما تقارن مراسم ارتحال رهبر کبیر انقلاب با ماه مبارک رمضان بسیار فرصت مغتنمی است که از توصیه‌‌های چند گانه امام(ره) برای خودسازی استفاده کنیم؛ یکی از همان رهنمودها و توصیه‌هایی که حضرت امام به پیروان و رهروان خود می‌کرد انس با قرآن کریم بود لذا در راستای این رهنمود باید توجه بیشتری به برگزاری مراسم قرآنی و نزدیکی بیشتر با این کتاب آسمانی داشته باشیم.
وی با اشاره به کار مشابهی که در سازمان حج و زیارت در ارتباط با تهیه جزواتی در باب مسایل حج انجام شده، عنوان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی هم می‌تواند با حمع بندی جزوه‌هایی در باب مبانی و نظریات و تفکرات امام خمینی(ره) در موضوع قرآن، قانون گذاری، مهدویت، ولایت فقیه، روز قدس و نظام مردم سالاری دینی و... برای استفاده مبلغان، در تبلیغ اقدام کند.
رشیدیان ابراز کرد: با هماهنگی‌هایی که با فرمانداران و ائمه جماعات و دستگاه‌های انقلابی کرده ایم ان شاالله در مرکز 28 استان در یک روز مراسم محوری‌، با محوریت بیست وهشتمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) برگزار می‌کنیم.
وی نقطه کانونی برگزاری مراسم ارتحال را حرم مطهر اما رضا(ع) دانست و بیان کرد: برنامه‌های شاخصی در 13، 14 و 15 خرداد در حرم مطهر برگزار می‌شود که از همه‌ی مردم و مسئولان و مدیران و... دعوت می‌کنم تا حضور گسترده و تأثیر گذار در این برنامه‌ها داشته باشند.
اهتمام به فضاسازی‌های محتوایی 
رشیدیان ادامه داد: فضاسازی‌های شهری، روستایی، ادارات و ارگان‌های مختلف در این ایام مهم و بسیار تأثیر گذار است ولی نکته‌ی مهم‌تر، توجه و اهمیت دادن به مسایل محتوایی در کنار مسائل کمیتی است تا بتوانیم با بهره‌گیری از کلام و گفتار و عمل امام راحل احیاگر راه ایشان باشیم و پیام‌های خوبی را برای نسل جدید منتقل کنیم. 
وی با تأکید بر نقش رسانه‌ها در رساندن پیام امام خمینی(ره) بیان کرد: رسانه‌ها با برگزاری مراسمات و تشکیل میزگردها و دعوت از اندیشمندان و صاحب نظران در حوزه‌ی تفکرات امام، می‌توانند برش‌هایی از این تفکر انقلابی را نشر دهند.
استاندار خراسان رضوی بیان کرد: انتخابات یکی از نمادهای بزرگ جمهوریت است که بنابر فرموده‌ی امام خمینی(ره) بنای مشروعیتش را از نظام اسلامی و بنای محبوبیتش را از رجوع به افکار و آرای مردم در انتخابات گرفته است و این باعث شده که نظام در طول این سال‌ها، به‌رغم همه‌ی دشمنی‌های دشمنان و بد اندیشان، مستحکم، قوی، پابرجا و پیش رونده به حیات طیبه خود ادامه دهد.

نظر شما