شناسهٔ خبر: 19537838 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

در گزیده اخبار سیاسی دوم خرداد بخوانید؛

حذف فقر مطلق از جامعه تا 1400/اعلام زمان تقدیم لایحه جامع انتخابات/نتایج انتخابات مجلس و...

71381

تجدید میثاق رییس جمهور با آرمان های امام(ره) و دیدار با رهبری، تقدیم لایحه جامع انتخابات تا پایان نیمه نخست سال به مجلس، بررسی گزارش انتخابات در دستور جلسه شورای نگهبان، رشد 5 برابری مشارکت ایرانیان مقیم آمریکای شمالی در دوازدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری، جدول نتایج انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی، سازمان ملل پیش‌نویس معاهده منع تسلیحات هسته‌ای را منتشر کرد و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز سه شنبه دوم خرداد ۱۳۹۶ است.

صاحب‌خبر -

دیدار سید حسن خمینی با اعضای ستاد بزرگداشت امام (ره)

جلسه ستاد مرکزی بزرگداشت امام راحل برگزار شد.جلسه ستاد مرکزی بزرگداشت امام راحل با حضور نمایندگان وزارت خانه ها، سازمان ها و نهادهای انقلابی عضو ستاد ارتحال امام(ره)، برگزار شد.حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی ظهر امروز در دیدار با جمعی از نمایندگان اقلیت های مذهبی ، نمایندگان وزارتخانه‌ها و اعضای ستاد مرکزی بزرگداشت امام راحل گفت: ان شاءالله امسال هم با تلاش و همت دوستان مراسم خوبی پدید بیاید.وی ضمن گرامیداشت یاد امام راحل، همسر ایشان و شهدا افزود: جا دارد یاد آیت الله هاشمی  را گرامی بداریم که اولین سالی است که سالگرد امام (ره) را بی وجود ایشان سر می‌کنیم.یادگار امام با بیان اینکه در ۲۹ اردیبهشت یکی از نیروهای قدیمی و با سابقه انقلاب با رای مردم انتخاب شد، اظهار کرد: در این روز شاهد حضور موثر،‌شاداب و با نشاط همه اقشار مردم بودیم.دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی (ره) گفت: مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) امسال به علت رعایت شرایط ماه مبارک رمضان پس از نماز ظهر آغاز می‌شود.محمدعلی انصاری با بیان اینکه مراسم بزگداشت ارتحال امام به خاطر همزمانی با ماه مبارک رمضان برای اولین بار از ساعت ۱۸ تا ۲۰ برگزار می‌شود، گفت: ۲۵۰ هزار نفر از سراسر کشور برای حضور در مراسم گرامی‌داشت امام راحل ثبت نام کردند که این علاوه بر حضور خودجوش و همدلانه مردم تهران و اطرف است.

تجدید میثاق رییس جمهور با آرمان های امام راحل

رییس جمهور با آرمان های امام راحل تجدید میثاق کرد. حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی، رییس جمهوری صبح امروز( سه شنبه) به مناسبت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری با حضور در مرقد مطهر امام خمینی (ره)، با نثار تاج گل و قرائت فاتحه، ضمن ادای احترام به معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران، با آرمان‌های بلند بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران تجدید میثاق کرد. رئیس‌جمهور کشورمان طی سخنانی در این مراسم با بیان اینکه همه تلاشمان تحقق وعده هایی است که به مردم داده ایم تاکید کرد: همه تلاش دولت بر این است که به وعده‌هایی که به مردم داده‌ایم، عمل کنیم و در مقام عمل خواسته‌های مردم را تحقق بخشیم.

دیدار اعضای مجلس خبرگان با مقام معظم رهبری

رییس جمهور با حضرت آیت الله خامنه‌ای دیدار کرد.حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی همچنین پس از پیروزی در دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری جهت بهره‌مندی از رهنمودهای رهبری معظم انقلاب با ایشان دیدار کرد.

سردار سرلشکر پاسدار  صفوی ، دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در حاشیه کلاس  مقطع کارشناسی ارشد یکی از دانشگاه های کشور گفت:موضوع تجارت امنیت از جمله موضوعاتی است که در چند دهه گذشته مورد توجه روسای کاخ سفید قرار گرفته است و البته عایدات اینگونه توافقات برای آمریکا کمک به ایجاد شغل در داخل خاک ایالات متحده با پول مردم عربستان است و حرکت پادشاهی آل سعود در این زمینه صرفا در جهت هدر دادن منابع مالی این کشور اسلامی است و سیاست آمریکا همیشه ساخت دو قطبی تنش بین کشورهای اسلامی است.

محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی با بیام اینکه دولت هیچ درخواستی برای برداشت از صندوق توسعه ملی نداشته و ندارد گفت:دولت هیچ درخواستی برای استفاده از منابع صندوق توسعه ملی ندارد، بلکه برنامه ششم توسعه ۷۷۰ هزار میلیارد تومان برای رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال به دولت تکلیف کرده است. نوبخت همچنین از تقدیم لایحه جامع انتخابات تا پایان نیمه نخست سال به مجلس خبر داد. وی با اشاره به دستور رییس مجلس شورای اسلامی، به کمیسیون های تخصصی مجلس برای تدوین طرح انتخابات، گفت:پیش نویس های لایحه جامع انتخابات تدوین شده و در کمیسیون های تخصصی دولت در حال بررسی است و جلسات مکرر کمیسیون های تخصصی برای بررسی این لایحه در حال برگزاری است.در ادامه محمدباقر نوبخت در حاشیه جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی با حضور در جمع خبرنگاران درخصوص برنامه دفاعی موشکی ایران عنوان کرد: منافع ملی جمهوری اسلامی ایران در گرو امنیت ملی  است و سیاست دفاعی ایران، بازدارنده است و برنامه موشکی ایران جزو سیاست‌های لایتغیر جمهوری اسلامی است.

محمد نهاوندیان، رییس دفتر رییس‌جمهور نیز  در یازدهمین جشنواره کارآفرینان برتر ملی با بیان اینکه مصمم به حذف فقر مطلق از جامعه در سال ۱۴۰۰ هستیم اظهار داشت: مصمم هستیم در مقابله ریشه‌ای با فقر  و محرومیت با عزم ملی، اقداماتی انجام شود که در سال ۱۴۰۰ فقر مطلق از جامعه حذف شود و این شدنی است. بی‌تردید وقتی عزمی برای ریشه‌کنی بیماری صورت می‌گیرد، علاج آن، مراجعه به طبیب است و ابراز همدردی و هم‌نوعی نمی تواند آن درد و بیماری را علاج کند.

حضور ابراهیم رییسی پای صندوق اخذ رای

سخنگوی ستاد انتخاباتی حجت‌الاسلام رئیسی با تاکید بر اینکه برپایی هرگونه تجمعی شایعه است اعلام کرد که این ستاد هیچ فراخوانی برای تجمع در تهران و یا استان های مختلف صادر نکرده و مخالف جدی چنین اقداماتی است.وی با اشاره به اینکه اخبار صرفا از طریق سایت، کانال رسمی و نیز ستاد پیگیری شود افزود : حامیان و هواداران حجت الاسلام رئیسی مراقب برخی اخبار ساختگی و شایعات منتشر شده در فضای مجازی باشند.وی افزود : این ستاد صرفا از طریق کانال های @raisi_org و نیز @raisi_setad اطلاع رسانی خواهد کرد و مطالب کانال های دیگر ارتباطی به ستاد مرکزی حجت الاسلام رئیسی ندارد.

کدخدایی از بررسی گزارش انتخابات در دستور جلسه شورای نگهبان خبر داد.سخنگوی شورای نگهبان در کانال تلگرامی خود نوشت:این هفته، شورای نگهبان چند موضوع در دستور دارد از جمله مصوبات مجلس شورای اسلامی، بررسی گزارش انتخابات اخیر، اساسنامه‌های ارسالی از سوی هیات وزیران، نامه‌های دیوان عدالت اداری.

غلامعلی خوشرو سفیر و نماینده دایم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل در پیامی با اشاره به رشد ۵ برابری مشارکت ایرانیان مقیم آمریکای شمالی در دوازدهمین انتخابات ریاست‌جمهوریاز ایرانیان مقیم آمریکای شمالی به خاطر مشارکت بالا در انتخابات ریاست‌جمهوری تقدیر کرد.وی در بخشی از پیام خود آورده است:در روز جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ ایرانیان مقیم شهرها و ایالت‌های مختلف آمریکا مثل سایر هم‌وطنان در اقصی نقاط جهان از ساعات ابتدایی روز تا آخرین لحظات شامگاه با حضور گسترده و بی‌سابقه در ۵۵ شعبه اخذ رای در سراسر آمریکا در کمال آرامش سهم خود را در خلق حماسه باشکوه ملت بزرگ ایران ایفاء کردند. مشارکت هم‌وطنان عزیز در این حرکت ملی که بعضا از نقاط دور و در روز کاری رقم خورد، رویدادی به یاد ماندنی و ارزشمند بود. این حضور چیزی جز تجلی عشق عمیق آنان به وطن و مشارکت در تعیین سرنوشت آن نبود.

ستاد مرکزی نمایندگان حامی حسن روحانی

نشست مشترک نمایندگان حامی روحانی بعدازظهر دوشنبه(یکم خرداد) با حضور محمد شریعتمداری رئیس ستاد انتخاباتی حسن روحانی، مرتضی بانک، بیژن نامدار زنگنه و حسینعلی امیری و همچنین محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید مجلس و بیش از ۱۰۰ نفر از نمایندگان مجلس برگزار شد.

ادامه پیام‌های تبریک در پی انتخاب مجدد روحانی

جلسه شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز

جامعه روحانیت در پیامی پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری را تبریک گفت.دراین پیام آمده است:دوران پس از انتخابات زمان وحدت، یکدلی، حسن‌ظن، تلاش و کوشش مضاعف است. لذا همه با هم ایستادگی در برابر دشمنان و دوستی و محبت به دوستان و مؤمنان را وجهه همت خود قرار دهیم و همه از قانون تمکین کنیم. صادقانه در خدمت هم باشیم، به آرمان‏‌های بلند انقلاب اسلامی وفادار بمانیم، سیاست‏‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری را نقشه راه خود قرار دهیم و با نظارت صحیح به دولت و مجریان و سایر خدمتگزاران کمک کنیم.

جولی بیشاپ، وزیر امور خارجه استرالیا در پیامی خطاب به روحانی انتخاب مجدد او به عنوان دوازدهمین رییس‌ جمهور ایران تبریک گفت.در بخشی از این پیام آمده است:استرالیا مشتاق ادامه همکاری با دولت شما در جهت حل چالش‌های مشترک منطقه‌ای و جهانی است.من در سفرم به ایران در ۱۸ آوریل ۲۰۱۵ ملاقات مثبت و مفیدی با جناب عالی داشتم.فرصت‌های زیادی برای گسترش روابط اقتصادی با یکدیگر نیز داریم و اقدامات مثبتی برای تقویت همکاری‌های تجاری بین دو کشور آغاز شده است.

گوترش

دبیرکل سازمان ملل پیروزی حسن روحانی در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبریک گفت. استفان دوجاریک، سخنگوی رسمی دبیرکل سازمان ملل گفت: آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل انتخاب دوباره حسن روحانی به عنوان رئیس‌جمهور ایران را تبریک گفت.وی افزود: گوترش خواهان همکاری با حسن روحانی در بسیاری از مسائل مربوط به ایران و سازمان ملل است.

***

لاریجانی

رئیس مجلس شورای اسلامی به کمیسیون شوراها ماموریت داد با همکاری مرکز پژوهش‌های مجلس، وزارت کشور و شورای نگهبان طرحی برای ساماندهی بهتر انتخابات ارائه کند. علی لاریجانی در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی صبح امروز (سه شنبه) اظهار کرد: حضور چشمگیر، غیرتمندانه و با متانت ملت در انتخابات اخیر ستایش برانگیز و غرور آفرین بود. در این حماسه کم نظیر تفضل الهی شامل حال ملت شد و با توجهات امام زمان (عج) صفحه جدیدی از قدرت ملی کشور پیش روی ملت ها باز شد و در واقع ایران با انتخابات اخیر در دنیا سربلند شد و حضور قوی در صحنه بین الملل پیدا کرد.

سخنرانی مطهری در دانشگاه امیرکبیر

علی مطهری، در حاشیه جلسه علنی امروز در جمع خبرنگاران درباره اینکه موضوع ممنوع‌التصویری خاتمی آیا در دولت جدید ختم به خیر می‌شود؟ گفت: قاعدتاً با توجه به پشتوانه مردمی که امروز آقای روحانی دارند و همچنین با توجه به خواست مردم که در اکثر اجتماعات انتخاباتی هم این مسأله را مطرح کرده‌اند هم در رابطه با ممنوع‌التصویری و هم حصر خانگی به نظر می‌رسد الان فرصت خوبی است در آینده این مشکل حل شود.نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دولت دوازدهم از نیروهای کارآمد رقیب استفاده کند گفت:دولت دوازدهم می‌تواند از افراد کارآمد طرف مقابل و رقیب هم استفاده کند که اگر این کار شود خیلی خوب است.

سیل

گزارش بررسی سیل استان‌های سیستان، آذربایجان شرقی و غربی از سوی کمیسیون عمران در جلسه علنی امروز مجلس قرائت شد.در پی وقوع سیل ناشی از بارش‌های شدید بهمن‌ماه ۱۳۹۵ در نواحی مرکزی و جنوبی سیستان و بلوچستان و همچنین ورود سامانه بارش‌زا در هفته پایانی فروردین‌ماه ۹۶ در استان‌های آذربایجان شرقی و غربی که دچار سیل و آبگرفتگی شدید شدند، کمیسیون عمران مجلس مأموریت یافت تا به بررسی وضعیت و خسارات ناشی از این حادثه بپردازد. در همین ارتباط رئیس مجلس شورای اسلامی پس از قرائت گزارش کمیسیون عمران از حادثه سیل غرب کشور و استان سیستان و بلوچستان، گفت که نمایندگان پیشنهادشان درباره سیل‌های اخیر را به کمیسیون عمران اعلام کنند.

صندوق توسعه ملی ایران

در جلسه امروز مجلس همچنین کلیات لایحه اختصاص تسهیلات از صندوق توسعه ملی به روستاییان و عشایر به تصویب رسید.نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات لایحه حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی موافقت کردند که با تصویب جزئیات این لایحه ۱.۵ میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال پایدار در اختیار روستاییان و عشایر گذاشته می‌شود. از ۲۱۷ نماینده حاضر در جلسه با ۱۶۸ رای موافق، ۱۳ رای مخالف و ۱ رای ممتنع کلیات این لایحه به تصویب رسید.

جدول نتایج انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی

انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی از ساعت ۸ صبح جمعه (۲۹ اردیبهشت) در چهار حوزه انتخابیه برگزار شد و نمایندگان منتخب باقی‌مانده مجلس دهم مشخص شدند.همچنین کاظم جلالی در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هیأت رئیسه مجلس بهتر است ترکیبی از سه فراکسیون باشد در خصوص برنامه‌های فراکسیون متبوعش برای انتخابات هیأت رئیسه مجلس گفت:‌بعد از انتخابات شکوهمندی که برگزار شد مطالبه مردم تفاهم و آرامش است، اینکه مجلس هم کمک جدی و موثری را با دولت داشته باشد؛ در همین راستا مذاکراتی را هم با فراکسیون امید و هم با فراکسیون نمایندگان ولایی (اصولگرایان) داشته‌ایم.رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس گفت: بهتر است که هیأت رئیسه مجلس در دوره جدید ترکیبی از سه فراکسیون امید، مستقلین ولایی و نمایندگان ولایی (اصولگرایان)‌ باشد.

در حاشیه هفتاد و یکمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد

سازمان ملل پیش‌نویس معاهده منع تسلیحات هسته‌ای را منتشر کرد. بنا بر پیش‌نویس معاهده‌ای که سازمان ملل در مورد منع تسلیحات هسته‌ای منتشر کرده است کشورهای دارنده این تسلیحات باید همه تسلیحات هسته‌ای را که در اختیار دارند از بین ببرند و از استفاده آنها نیز منع شده‌اند. این پیش‌نویس معاهده، نتیجه تلاش‌های بیش از ۱۳۰ کشور غیر هسته‌ای نگران نسبت به روند کند خلع این تسلیحات برای ممنوعیت تسلیحات هسته‌ای و وادار ساختن کشورهای هسته‌ای به خلع تسلیحات هسته‌ای آن‌ها است.

زیگمار گابریل و ژان ایو لودریان

وزیر خارجه آلمان در کنفرانس خبری مشترک با همتای فرانسوی‌اش ضمن اعلام آمادگی برای همکاری با دولت جدید ایران گفت: دولت جدید ایران در منطقه مسوولانه عمل کند.وزیر امور خارجه آلمان گفت: ما آماده‌ایم تا با دولت جدید ایران همکاری کنیم اما انتظار داریم که این کشور در منطقه مسوولانه رفتار کند.زیگمار گابریل،  به طرح ادعاهایی علیه سیاست‌های ایران در منطقه پرداخت و مدعی شد: در بسیاری از مناقشات در منطقه به ویژه در عراق و سوریه، ایران نقشی دشوار ایفا می‌کند. ایران باید حمایت از گروه‌های مسلح را در این کشورها که به بی‌ثباتی در منطقه کمک می‌کند، پایان دهد.

دیدار شمخانی با نماینده ویژه پوتین

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان و نماینده مقام معظم رهبری صبح امروز برای شرکت در هشتمین نشست مقامات عالی رتبه امنیتی بیش از ۷۰کشور جهان عازم مسکو شد.علی شمخانی در این سفر ضمن سخنرانی در این نشست که به ریاست شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه برگزار می شود، با مقامات امنیتی و دفاعی روسیه و برخی کشورهای شرکت کننده در نشست دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.علی شمخانی در بدو ورود به فرودگاه مسکو در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت این اجلاس در بررسی و تبیین ظرفیت‌هایی که می‌تواند برای امنیت سازی به ویژه موضوع مبارزه با تروریسم از طریق گفت‌وگوهای امنیتی فراهم کند و با تاکید بر ضرورت تداوم گفت‌وگو و همکاری نزدیک کشورهای تاثیرگذار و صاحب نقش در امنیت بین‌المللی به منظور کاهش مخاطرات و بحران‌های امنیتی و ایجاد صلح و ثبات جهانی افزود: در حالی که جهان بیش از هر زمان دیگری نیازمند فاصله گرفتن از تفکرات و اقدامات مبتنی بر خشونت و افراط است، برخی کشورهای بد سابقه در حمایت از تروریسم با اتکا بر دلارهای نفتی ضمن تبدیل کردن منطقه به انبار سلاح‌های غربی بذر ناامنی و خشونت می‌پاشند.

سخنگو وزارت خارجه

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان تاکید کرد: از میرجاوه تا منچستر، ریشه تروریسم یکی است و باید ریشه‌کن شود.بهرام قاسمی حمله تروریستی دوشنبه شب در شهر منچستر انگلیس که به کشته و زخمی شدن ده‌ها تن منجر شد را به شدت محکوم و ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های قربانیان این حادثه، گفت: ما معتقدیم ریشه و منشاء فکری حوادث تروریستی که در میرجاوه ایران و در شهر منچستر انگلیس دست به اقدامات خشونت‌بار و غیرانسانی می‌زنند یکی است و باید با اتحاد و اراده تمامی کشورهایی که قربانی افکار و اندیشه‌های افراط‌گرایانه و تروریستی تکفیری این گروه‌ها هستند مقابله جدی، هدفمند و صادقانه انجام شود.بهرام قاسمی همچنین در گفت و گویی با بیان اینکه  ایسنا در کوران انتخابات از تخریب و توهین خودداری کرد گفت: ایسنا در زمان تبلیغات و برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تلاش کرد استقلال خود را به عنوان یک رسانه بی‌طرف حفظ کند.

حمیدرضا آصفی

آصفی، سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه با اشاره به انتخاب مجدد حسن روحانی به عنوان رییس‌جمهور منتخب مردم در دولت دوازهم با بیان اینکه برجام فضای بهتری برای ایران در دنیا فراهم کردگفت: برجام معیار مردم برای ارزیابی دولت روحانی بود. وی هم‌چنین با بیان اینکه کار و تمرکز بر روی برجام تمام نشده است ، مهم‌ترین اقدام دولت دوازدهم را "الزام آمریکا به اجرای برجام دانست" و افزود: باید اجرای برجام با وجود تمام بدعهدی‌ها دنبال شود و تلاش کرد آمریکا به اجرای تعهداتش در این چارچوب پایبند بماند و از زیاده‌خواهی دست بکشد.

مصاحبه با پورمحمدی

وزیر دادگستری گفت: ۲۹ اردیبهشت در تاریخ معاصر ماندگار خواهد شدحجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی در هفتمین همایش ملی حقوق مالکیت ادبی، هنری و حقوق مرتبط که در کتابخانه ملی برگزار شد، با بیان اینکه دولت به «مالکیت فکری» به‌طور ویژه پرداخت اظهار کرد: درست است که ما آمدیم از حقوق مالکیت فکری دفاع کنیم و جایگاه آن را تعریف کنیم، اما اصل محتوای این موضوعات نکته اولیه و اصلی است. ما تبدیل شویم به یک تولیدکننده و فعال در حوزه تولیدات فرهنگی و هنری و بعد به حقوق مرتبط آن توجه جدی کنیم. جمهوری اسلامی در سال های اخیر نقش برجسته‌ای در این زمینه داشته است. ما مورد انتقاد بودیم که دولت چه کار کرده و فقط به موضوع برجام پرداخته است.

رییس کل دادگستری استان تهران از اعتراف یکی از شرکای بابک زنجانی در پرونده نفتی خبر داد.غلامحسین اسماعیلی اظهار کرد: این فرد که پس از گذشت فرآیند پیگیری‌های قضایی پرونده نفتی و صدور حکم متهمان ردیف اول تا سوم این پرونده، دستگیر شده بود در مرحله بازپرسی اعتراف کرده است.

مشاور معاون حقوقی قوه قضاییه از نهایی‌سازی لایحه تشکیل پلیس اطفال خبر داد. وی در آیین افتتاحیه کارگاه دادرسی ویژه کودکان و نوجوانان در استان یزدگفت: با توجه به تأکیدات موکد اسلام بر حمایت از کودکان، مقررات آیین دادرسی کیفری و قانون مجازات اسلامی در حوزه اطفال و نوجوانان تدوین و تصویب شده است.

انتهای پیام

نظر شما