شناسهٔ خبر: 19537251 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

جعفر شیرعلی‌نیا به دفاع پرس خبر داد؛

«زندگی و زمانه شهید بهشتی» به چاپ می‌رسد

پژوهشگر برجسته تاریخ انقلاب و دفاع مقدس از انتشار روایتی از «زندگی و زمانه شهید بهشتی» در چند ماه آینده خبر داد.

صاحب‌خبر -
«زندگی و زمانه شهید بهشتی» به چاپ می‌رسد
«جعفر شیرعلی‌نیا» پژوهشگر برجسته تاریخ انقلاب و دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس از چاپ جدیدترین کتاب مصور خود درباره «آیت‌الله شهید دکتر سید محمد بهشتی» خبر داد و اظهار داشت: علی‌رغم تلاش‌های صورت گرفته کتاب جدید، امسال به نمایشگاه سی‌ام کتاب تهران نرسید و امیدواریم طی ماه‌های آینده «زندگی و زمانه شهید بهشتی» وارد بازار نشر شود.
 
وی در ادامه از استقبال خوب مخاطبین نمایشگاه کتاب تهران از مجموعه‌های چاپ شده درباره امام خمینی (ره)، آیت‌الله خامنه‌ای و مرحوم هاشمی رفسنجانی خبر داد و گفت: خدا را شکر امسال استقبال خوبی از مجموعه‌های گذشته از جمله کتاب «تاریخ جنگ» و «زندگی و زمانه هاشمی رفسنجانی» با توجه به وفات ایشان شد.
 
این پژوهشگر برجسته تاریخ انقلاب و دفاع مقدس از تجدید چاپ برخی از کتاب‌هایش در روند نمایشگاه کتاب خبر داد و بیان کرد:‌ همه کتاب‌هایی که تاکنون درباره تاریخ انقلاب به چاپ رسانده‌ام مورد استقبال مخاطبین قرار گرفته که امیدواریم این روند همچنان ادامه پیدا کند.
 
شیرعلی‌نیا درباره ویژگی کتاب جدید خود درباره شهید بهشتی نیز عنوان کرد: «زندگی و زمانه شهید بهشتی» به لحاظ تعداد صفحات از کارهایی که درباره امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب به چاپ رسانده‌ام کمتر است اما به لحاظ محتوا تلاش کرده‌ام تا ساختار جدیدی را ارائه کنم.
 
وی همچنین از مذاکره با مجموعه فرهنگی سرچشمه به مدیریت حجت‌الاسلام زائری برای چاپ این کتاب خبر داد و گفت:‌ کارهای قبلی بنده را انتشارات سایان چاپ کرده بود اما کار جدیدمان را مجموعه فرهنگی سرچشمه چاپ خواهد کرد.
 
بنا بر این گزارش، دایره المعارف مصور تاریخ زندگی امام خمینی (ره)، روایتی از زندگی و زمانه حضرت آیت الله سیدعلی خامنه‌ای و روایتی از زندگی و زمانه آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی، دایره المعارف مصور تاریخ یهودیت و صهیونیسم و دایره المعارف مصور تاریخ جنگ ایران و عراق از جمله آثار فاخر شیرعلی‌نیا در حوزه تاریخ نگاری است که در سال‌های گذشته به چاپ رسیده است.
 
انتهای پیام/121

نظر شما