شناسهٔ خبر: 19536848 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

یادداشت دانشجویی/

غبار غربت را از مزار شهید گمنام کوی دانشگاه بزدایید

مطالبه‌ای که از مجموعه فرهنگی دانشگاه تهران داریم ساختن یک مزار در شأن شهید گمنام کوی دانشگاه است تا مجموعه دانشگاهی از حضور این شهید والامقام بیشتر بهره‌مند شوند.

صاحب‌خبر -

اخبار دانشگاهی را از «کانال اخبار دانشگاهی SNN.ir» دنبال کنید

 

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، یادداشت دانشجویی؛ بی تردید عمق باور معنوی جامعه نخبگان اسلامی درباره علت اقتدار و عزت نظام اسلامی، معطوف به شهید است. اینکه انقلاب اسلامی تا کنون توانسته است مسیر پیشرونده خود را ادامه دهد و از سیاست های مستبدانه دنیا تاثیر نپذیرد، به خاطر عظمت مقام شهادت است. شهادت است که هر انسان بر مسیر فطرت را از امور پست می رهاند و او را متوجه اهداف عالی برای زندگی خود و جامعه می کند و این چنین است که شهدا شعائری الهی برای نظام اسلامی می گردند.

 

این باور خالص فراتر از فهم آنان است که شهید را مرده ای می دانند که از او چیزی جز تکه هایی از استخوان از یک جنگی در گذشته باقی نمانده است. اما واقع امر این است که آنان مرده اند و شهید زنده تر از هر زنده ای است که آنان تصور دارند.

 

اما عمق تأسف آنجا است که بی توجهی به مقام شهید، از عوام عبور کند و خود را در بدنه فرهنگی جامعه دانشگاهی نشان دهد؛ چرا که با وجود تدفین باشکوهی که از پیکر شهید گمنامی که در کوی دانشگاه تهران انجام پذیرفت، علی رغم وعده ها، انتظار می رفت که معاونت فرهنگی دانشگاه تهران و معاونت فرهنگی کوی دانشگاه و همچنین نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه و کوی، اکنون حق مسئولیت ادا کرده و غبار غربتی که چندین ماه است بر پیکر شهید نشسته بزدایند و نسبت به ساخت یک مزار که در شأن شهید و دانشگاه نظام اسلامی باشد، اهتمام می ورزیدند؛ اما توجیهاتشان در نبود بودجه، شیطانی است! به راستی چگونه می توان بین این توجیه و خیل خرج هایی که در گوشه و کنار دانشگاه انجام می گیرد، توازن برقرار کرد؟

 

در انتها به نمایندگی از جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و هر دانشجوی مؤمنی که اکنون بر سفره تحصیل با عزت نشسته است، مطالبه دارم که مجموعه فرهنگی دانشگاه تهران و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه برای ساختن یک مزار در شأن شهید گمنام کوی دانشگاه اقدام و عمل سریع انجام دهند و مجموعه دانشگاهی را از حضور او بیشتر آشنا کنند.

 

امیدوراریم پس از گذر از این دنیا و پس دادن همه  مسئولیت ها، اعمالمان تمثال ارزن هایی بر سنگی سخت نباشد که با وزیدن بادی محو گردد.

 

میثم همتی- عضو فعال جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران

انتشار یادداشت‌های دانشجویی به معنای تأیید تمامی محتوای آن توسط «خبرگزاری دانشجو» نیست و صرفاً منعکس کننده نظرات گروه‌ها و فعالین دانشجویی است.

نظر شما