شناسهٔ خبر: 19535558 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرجامعة الزهرا (س):

350 مبلغه در ماه مبارک رمضان به خارج از کشور اعزام می شوند

نمایندگی قم

مدیرجامعة الزهرا (س) خبر داد: 350 نفر بانوان مبلغه در ماه مبارک رمضان امسال به خارج از کشور اعزام می شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین محمود مدنی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بانوان غیر ایرانی نقش مهمی در تبلیغ دین و اندیشه اسلام در حوزه زنان دارند عنوان کرد: 350 نفر بانوان مبلغه در ماه مبارک رمضان امسال به خارج از کشور اعزام می شوند.

مدیرجامعة الزهرا (س) افزود:این بانوان پس از فارغ التحصیلی از جامعة الزهرا(س) در بسیاری از حوزه های سیاسی و فرهنگی و تبلیغی و اجتماعی وارد میدان تبلیغ می شوند.

وی با اشاره به آغاز پذیرش طلاب غیر ایرانی نیز اظهار کرد:جامعة الزهراء (س) بزرگترین حوزه علمیه بانوان جهان به شمار می رود که در سطح جهان حوزه ای در این ابعاد فعالیت ندارد. افراد علاقه مندان در جهت تحصیل  علوم دینی و اسلامی می توانند از طریق سامانه جامعة الزهرا(س) به نشانی www.jz.ac.ir در رشته های مختلف ثبت نام کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مدنی بیان کرد:در حال حاضر نیز در حدود 14 هزار طلبه ایرانی و خارجی در جامعة الزهرا(س) مشغول به تحصیل هستند.

وی خاطرنشان کرد:جامعة الزهراء هم اکنون در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در رشته های مختلف فقه و اصول، کلام اسلامی فلسفه اسلامی، تعلیم و تربیت، تبلیغ و اخلاق به صورت حضوری و غیرحضوری طلبه جذب می کند. در سال جاری بیش از 8 هزار طلبه در مقاطع مختلف شرکت کردند که یک سوم آن ها جذب رشته های تحصیلی خواهند شد.

وی اظهار کرد: این مرکز دستاوردهای علمی و پژوهشی خوبی داشته و تاکنون 23 نفر از بانوان طلبه فارغ التحصیل موفق شده اند مرکز حوزوی تاسیس کنند و یا به تالیف کتاب بپردازند. همچنین تاکنون 36 نفر از طلبه های غیرایرانی به عنوان کارشناس مذهبی و دینی در شبکه های عمومی در کشور خود مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود:بانوان طلبه توانمندی های زیادی در عرصه های دینی و پژوهشی و علمی به اثبات رسانده اند این مجموعه نشان داده است که اسلام نگاهی ویژه به جایگاه زن دارد و زنان می توانند با حجاب اسلامی نیز در عرصه های علمی حضور یابند و مسیر تعالی را بپیمایند.

مدیرجامعة الزهرا (س) اظهار کرد: زنان به عنوان نیمی از جمعیت در جامعه دارای توانایی های زیادی در کسب علم و دین و معرفت هستند و نباید نسبت به آن ها نگاه جنسیتی داشت.

وی در مورد تاسیس این مرکز گفت: جامعة الزهرا(س)در سال 63 با دستور امام راحل(ره) راه اندازی شد و آیت الله شرعی و آیت الله مشکینی و آیت الله جنتی عهده دار مسئولیت هیات موسس این مرکز شدند. در حال حاضر طلاب زیادی از 90 کشور جهان و استان های مختلف ایران در این مرکز پذیرش شده اند.

وی با اشاره به دیگر فعالیت های جامعة الزهراء خاطرنشان کرد:این مرکز با حضور مشاوران متخصص خدمات خوبی در زمینه های اجتماعی به افراد ارائه می دهند. همچنین مرکز پاسخگویی به سوالات شرعی بیش از 14 هزارز مورد از سوالات و شبهات را پاسخ گفته اند. یکی از ظرفیت های مهم در جامعة الزهراء (س) فعالیت بزرگترین مهد کودک در سطح خاومیانه است که بیش از 1 هزار و 500 کودک در آن ثبت نام کرده اند و از پتانسیل های آن بهره می گیرند.

حجت الاسلام والمسلمین مدنی در پایان با تقدیر از حماسه ملت ایران در 29 استفند ماه گفت:پس از گذشت چند دهه از انقلاب اسلامی همچنان شور و نشاط انتخاباتی در کشور وجود دارد.

وی بیان کرد:ملتی که دل در گرو نظام داشتند با حضور گسترده خود پیامی مهم به جهان داشتند و آن اینکه با هر سلیقه ای در جهت پایبندی به نظام در صحنه هستند.

به گزارش ایسنا، ثبت نام از داوطلبان جامعة الزهرا(س) در بخش طلاب خواهر غیرایرانی از ۱۶  اردیبهشت آغاز شده و تا پایان خردادماه ادامه دارد.
پذیرش از طلاب مذکور در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته‌های تفسیر قرآن، فقه، کلام اسلامی، تعلیم و تربیت اسلامی و تاریخ انجام می‌شود.
هم اکنون هزار و ۱۴۱ خواهران طلبه از ۹۰ کشور جهان در جامعة الزهراء مشغول به تحصیل هستند و هزاران طلبه نیز فارغ‌التحصیل و به کشورهای خود بازگشته‌اند.
علاقه‌مندان برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند از طریق نشانی www.jz.ac.ir  و یاwww.j.alzahra.org اقدام کنند. آزمون ورودی به جامعة الزهراء(س) نیز چهارم شهریور ماه انجام و طلاب برای سال ۹۶ _ ۹۷ پذیرش می‌شوند. سیستم آموزشی جامعه الزهراء(س) هم اکنون طلاب خود را به دو شیوه حضوری و مجازی پذیرش می‌کند.

انتهای پیام

نظر شما