شناسهٔ خبر: 19535535 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

با حضور آیت الله علم الهدی

مراسم غبارروبی نمادین مساجد مشهد برگزار شد

مشهد- با حضور آیت الله علم الهدی مراسم غبارروبی نمادین مساجد مشهد ظهر سه شنبه با حضور آیت الله سیداحمد علم الهدی نمایندده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد در مسجد جوادالائمه(ع) برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سید احمد علم الهدی در این مراسم، ضمن گرامیداشت دهه تکریم مساجد، با اشاره به دو رسالت حضرت ابراهیم مبنی بر دعوت جهانیان به خانه خدا و تطهیر خانه خدا، گفت: در خصوص رسالت اول، حضرت ابراهیم فرمود، من چگونه تمام جهانیان را به دین حق دعوت کنم؟ خداوند فرمود، دعوت بر عهده توست و نتیجه‌دهی این عمل با من است.

وی افزود: فرمان دوم خدا به ابراهیم خلیل، تطهیر خانه خدا برای مهمانانی که از جهان برای چهار عمل طواف، اعتکاف، رکوع کنندگان و سجده گزاران به خانه خدا می‌آیند، بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: خدا به حضرت ابراهیم فرمود تو مردم را دعوت کن و صدای تو را ما به مردم جهان می‌رسانیم، این به این معناست که تکلیف ما عمل و اقدام است و ما مکلف به نتیجه نیستیم و خداوند آن را به نتیجه می‌رساند.

آیت‌الله علم الهدی با اشاره به قیام امام حسین(ع) تصریح کرد: قیام سیدالشهدا در ظاهر شکست خورد، اما در حقیقت، هدف ایشان که اصلاح در امت رسول الله بود، حاصل شد و تمام مصائب وارد شده، ابزار تحقق این هدف بود.

وی یادآور شد:  فرمان خدا مبنی بر تطهیر خانه خدا، گر چه خطاب به حضرت ابراهیم و اسماعیل بود، اما همه موحدان، مخاطب آن هستند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: آنچه که در مسجد نباید به‌کار رود، مواردی است که انسان را از یاد خدا باز می‌دارد و این به این معنا نیست که در مساجد فضاسازی برای عبادت به‌کار نرود.

آیت‌الله علم الهدی تأکید کرد: در ماه مبارک رمضان، بی‌تردید، نماز صبح باید به جماعت اقامه شود و اذان نیز باید به صدای بلند از مأذنه مساجد پخش شود، اما صدایی به جز اذان نباید از مسجد به بیرون برود.

وی، ماه رمضان را بهار تبلیغ عنوان کرد و خطاب به طلاب و روحانیون، گفت: این فرصت را مغتنم بدانید، بی‌تردید، در این ماه هیچ کاری مهم‌تر از تبلیغ نیست.

نظر شما