شناسهٔ خبر: 19535523 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد:

تشکیل انجمن میراث فرهنگی در ۱۰۸ روستای استان باعضویت ۶۰۰ نفر

دهدشت- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در ۱۰۸روستای استان انجمن میراث فرهنگی با ۶۰۰نفرعضو برای حفاظت از میراث تاریخی و کهن مردم تشکیل شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمود باقری ظهر سه شنبه در جلسه دیدار با حجت الاسلام سید نصیر حسینی امام جمعه دهدشت که به مناسبت روز موزه و هفته میراث فرهنگی برگزار شد افزود: خوشبختانه در ۱۰۸ روستای استان انجمن میراث فرهنگی با ۶۰۰ نفرعضو برای حفاظت از میراث تاریخی و کهن مردم این دیار تشکیل دادیم که به نوبه خود کار بزرگی در پاسداشت و حفاظت از میراث گذشتگان ما و انتقال آن به آیندگان است.

باقری گفت: تلاش کردیم تا فرهنگ حفاظت از آثار تاریخی و میراث فرهنگی را در استان نهادینه کنیم.

باقری تاکید کرد: کهگیلویه و بویراحمد یکی از مهدهای تمدن در ایران اسلامی است که باید با همکاری مردم و مسئولان از میراث گرانبهای آن حفاظت و صیانت کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان به اهمیت بافت تاریخی شهر دهدشت اشاره کرد.

وی افزود: ایجاد پایگاه ملی در بافت قدیم دهدشت یک رویداد بزرگ برای احیا و حفاظت بیشتر از این شهر تاریخی است.

باقری بیان کرد: در سالهای اخیر عده ای سودجو قصد تجاوز به میراث کهن کهگیلویه و بویراحمد را داشتند.

باقری افزود: با تلاش اداره کل میراث فرهنگی و نیروی انتظامی استان این افراد در حین حفاری با دستگاه های حفار و فلزیاب دستگیر شده اند.

باقری با ابراز گلایه از اینکه عده ای به دنبال اشیاء و آثار تاریخی درکهگیلویه و بویراحمدهستند گفت:۹۹ درصد حفاری ها خالی بوده است.

مدیر کل میراث فرهنگی استان  آثار تاریخی را  نشان دهنده هویت و فرهنگ غنی دانست و افزود: باید آثار تاریخی در موزهای این استان نگهداری و مورد بازدید نسل جوان و نوجوان قرار گیرد.

نظر شما