شناسهٔ خبر: 19534945 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مدیرکل جهادکشاورزی استان مرکزی:

میزان تولیدات گندم استان مرکزی به ۴۴۰ هزار تن رسید

R41371/P1336/S6,73/CT11

مدیرکل جهادکشاورزی استان مرکزی با بیان اینکه استان مرکزی برای مدت ۲۸ ماه گندم ذخیره دارد گفت: میزان تولیدات گندم استان مرکزی به ۴۴۰ هزار تن رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، علی بابایی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیران جهادکشاورزی با اشاره به حماسه آفرینی مردم کشور در روز انتخابات اظهار داشت: حضور مردم در پای صندوق‌های رای بی‌سابقه بود و این حضور عظیم را به رهبر معظم انقلاب اسلامی، رئیس جمهور و مردم ایران تبریک عرض می‌کنم.

وی افزود: حضور گسترده مردم مسئولیت‌های بخش دولتی را سنگین کرده و همه ما موظف هستیم در راستای تکریم این حضور پرشور گام‌های موثری در تمامی عرصه‌ها به‌ویژه بخش کشاورزی برداریم.

مدیرکل جهادکشاورزی استان مرکزی تصریح کرد: اقدامات مطلوبی در مدت دو تا سه سال گذشته در حوزه کشاورزی انجام شده که امیدواریم این اقدامات استمرار داشته باشد و امیدواریم همانند محصولات استراتژیک به خودکفایی برسیم.

بابایی ادامه داد: طرح اقتصاد مقاومتی تولید گندم استان مرکزی را حدود 346 هزار تن هدف‌گذاری کرد اما میزان تولیدات استان مرکزی به 440 هزار تن محقق شد که با توجه به نیاز 150 تنی استان این میزان سه برابر نیاز استانی است.

وی عنوان کرد: دولت یازدهم در طول مدت فعالیت خود حمایت‌های ویژه‌ای در بخش آب و محصولات استراتژیک از حوزه کشاورزی داشته که امیدواریم این حمایت‌ها ادامه داشته باشد.

مدیرکل جهادکشاورزی استان مرکزی خاطرنشان کرد: استان برای مدت 28 ماه گندم ذخیره دارد و باید گفت که تولیدات این حوزه به میزان جمعیت استان مرکزی حدود 1.2 مازاد است، با این شرایط باید گفت که استان مرکزی در عرصه تحقق اقتصاد مقاومتی پیشرو بوده و هدف‌گذاری‌های این استان در عرصه اقتصاد مقاومتی حدود 100 درصد محقق شده است.

بابایی بیان کرد: سازمان جهادکشاورزی در حوزه تحولات اداری هم دست‌خوش تغییراتی اعم از نیروهای انسانی شده است و باید گفت استان مرکزی نیروهای متخصص، باانگیزه و کارآمد بسیاری دارد که با تمام توان به حوزه کشاورزی خدمت می‌کنند.

وی ادامه داد: وحدت و هم‌نگری مطلوبی در میان نیروهای سازمان کشاورزی استان مرکزی حاکم است که کسب رتبه برتر در جشنواره شهید رجایی و کسب رتبه نخست در سطح ملی از دستاوردهای این وحدت و فعالیت شبانه‌روزی مجموعه محسوب می‌شود.

مدیرکل جهادکشاورزی استان مرکزی عنوان کرد: حمایت‌های دولت و پیگیری‌های وزیر مربوطه بسیار موثر واقع شد، همچنین نیروهای این سازمان در استان به دید سرمایه‌های انسانی دیده می‌شوند زیرا معتقدیم که اگر مشکلات نیروی انسانی برطرف شود معضلات کار اجرائی هم خود به خود برطرف می‌شود و به این سبب تلاش ما بر این است که از نیروی انسانی غافل نشویم.

بابایی با بیان اینکه حجم حقوق دریافتی پرسنل  این حوزه با توجه به میزان کار آنها مطلوب نیست گفت: درخواست داریم مادیات و پرداختی پرسنل حوزه جهاد کشاورزی توسط وزارتخانه مورد بازبینی قرار گیرد، همچنین مدیرپروری این حوزه در اولویت کاری ما قرار دارد تا بتوانیم نیروهای کارآمدی را جایگزین افرادی کنیم که از این مجموعه خارج می‌شوند.

وی اضافه کرد: سازمان جهادکشاورزی استان در حوزه امور تصدی‌گری اقدامات بسیار شایسته‌ای انجام داده و در این زمینه کارهای زیادی به مجموعه نظام مهندسی واگذار شده است که مباحث مرتبط به حوزه آب‌وخاک از این قبیل اقدامات هستند و استان مرکزی در این زمینه پیشگام است.

مدیرکل جهادکشاورزی استان مرکزی بیان کرد: اداراتی اعم از مجموعه نظام مهندسی، صندوق حمایت، تعاونی‌های تولید و برخی از مجموعه‌های بخش خصوصی اعلام آمادگی برای همکاری با سازمان جهاد کشاورزی را داشته‌اند که بسیاری از این اقدامات پذیرفته شده است.

بابایی تصریح کرد: پرداختن به مباحث حاکمیتی اصلی‌ترین هدف این مجموعه است و در این زمینه ضعف‌هایی مانند نقص امکانات و تجهیزات وجود دارد که در صدد برآمده‌ایم که این معضلات برطرف شوند و وعده‌هایی که در این حوزه در سال 95 محقق نشد امسال به تحقق برسند.

وی افزود: به دنبال آن هستیم که پیشنهادات مطلوب این حوزه را با برقراری تعامل با نمایندگان مجلس در صحن مجلس مطرح کنیم، همچنین درخواست داریم که چارت وزارت‌خانه به استان مرکزی ابلاغ شود تا این استان به‌صورت پایلوت این طرح را برای نخستین بار به اجرا برساند تا توسط آن به جایگاه سازمانی هم پرداخته شود.

مدیرکل جهادکشاورزی استان مرکزی عنوان کرد: بدهی سازمان جهادکشاورزی به تامین اجتماعی برای این مجموعه معضلاتی به همراه داشته که سعی کرده‌ایم با مکاتبه و ارائه پیشنهادات این بدهی را ساماندهی کنیم تا معضلات بیش از 400 نفر از پرسنل این مجموعه مرتفع شود.

بابایی خاطرنشان کرد: مقرر شد که بدهی سازمان جهادکشاورزی به شهرداری از طریق اوراق پرداخت شد، همچنین درخواست صدور مجوز مشارکت برای جایگزینی بانک ملت و رستوران برای همکاران این مجموعه را داریم تا همکاران بتوانند از این خدمات استفاده کنند.

انتهای پیام/

نظر شما