شناسهٔ خبر: 19534915 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

حسین هاشمی تخته‌پور، نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی:

ارگانی مستقل از دولت با نظارت مستقیم دفتر رهبری بهترین مجری برای انتخابات است

به هر حال همیشه این شبهه وجود دارد که دولتی که سر کار است و وزارت کشور آن مجری انتخابات است می‌تواند از امکانات و فرصت هایی به سود خود استفاده کند.

صاحب‌خبر -

  به گزارش «قدس آنلاین»،  حسین هاشمی تخته‌پور، نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی به تحلیل تخلفات پیش آمده در انتخابات این دوره پرداخت.
هاشمی درخصوص تخلفاتی که این دوره انجام شد و میزان تاثیرگذاری آن در نتایج نهایی انتخابات، خاطر نشان کرد:
  «ما هنوز دقیق این تخلفات را بررسی نکردیم. باید به شورای نگهبان که مرجع رسیدگی به این موضوع است فرصت کافی داده شود تا نتیجه نهایی به همگان اعلام شود به همین دلیل اظهار نظر قبل از اعلام موضع شورای نگهبان کار درستی نیست. به هرحال باتوجه به شکایتی که آقای رئیسی به شورای نگهبان با مستندات فرستاده تخلفات اتفاق افتاده و باید منتظر بررسی شورای نگهبان بمانیم. درباره این که میزان تخلفات چقدر بوده و امکان تغییر در نتایج نهایی وجود دارد یا خیر هم، باید از سوی شورای نگهبان و مراجع ذی ربط اعلام شود».
 وی در رابطه با این که آیا بهتر نیست باتوجه به وجود تخلفات در اکثر انتخابات، برگزارکننده این امر یک ارگان مستقل باشد، افزود:
  «من هم با این پیشنهاد موافقم. به هر حال همیشه این شبهه وجود دارد که دولتی که سر کار است و وزارت کشور آن مجری انتخابات است می‌تواند از امکانات و فرصت هایی به سود خود استفاده کند. اگر ارگانی مستقل که به دولت وقت و نهادهای دیگر وابستگی نداشته باشد و افرادی از سه قوه ما در آن حضور داشته باشند و از طرف دفتر مقام معظم رهبری هم نظارت مسقیم صورت گیرد شرایط بهتری برای سلامت انتخابات فراهم می‌شود. قبلا هم در مجلس راجع به این موضوع بحث شده و امیدوارم قانون در این باره اصلاح شود».
 هاشمی درباره اظهارات کدخدایی مبنی بررسی تخلفات و اعلام نتیجه تا روز سه شنبه و امکان تغییر نتیجه نهایی، اذعان داشت:
  «وظیفه شورای نگهبان بررسی سلامت انتخابات و رسیدگی به تخلفات و شکایات است. آنها امانت دار مردم هستند و باید آن چیزی که واقعیت است را به مردم اطلاع دهند. قطعا اگر تخلفات در حدی باشد که روی نتیجه نهایی تاثیر بگذارد شورای نگهبان بدون هیچ اغماضی برخورد خواهد کرد. اگر قرار باشد وجود تخلفات در انتخابات به یک سنت تبدیل شود و ما به خاطر حفظ آرامش جامعه هیچ برخوردی با آن نکنیم رویه بدی در جامعه شکل می‌گیرد که دور از عدالت است».

منبع: استاد نیوز

نظر شما