شناسهٔ خبر: 19534476 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فارس گزارش می‌دهد

ساز ناکوک دبستان‌ها برای آخرین روز فعالیت و سردرگمی والدین دانش‌آموزان

در آخرین روزهای اردیبهشت ماه امسال به رغم آنکه آموزش و پرورش تهران، 10 خرداد ماه را به عنوان آخرین روز فعالیت مدارس ابتدایی اعلام کرده بود اما والدین از تعطیلی دبستان‌ها به صورت سلیقه‌ای در روزهای متفاوت خبر می‌دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، این روزها خانواده‌های دانش‌آموزان دبستانی نسبت به آموزش و پرورش بسیار گلایه‌مند هستند.

به رغم آنکه مسئولان آموزش و پرورش تهران، 10 خرداد ماه را به عنوان آخرین مدرسه اعلام کرده‌اند اما هر مدرسه، قانون خود را دارد و زمانی متفاوت را به عنوان آخرین روز مدرسه اعلام می‌کند.

این تناقض‌ها، خانواده‌های دانش‌آموزان ابتدایی را دچار مشکل و سردرگمی کرده است. پدر یک دانش‌آموز پنجم ابتدایی با بیان اینکه هفته آخر اردیبهشت ماه کارنامه فرزندش را دریافت کرده است، گفت: بعد از دریافت کارنامه، تا آخرین روز اردیبهشت پسرم به مدرسه رفت.

وی ادامه داد: سوال بنده این است که حضور اجباری دانش‌آموزان در دبستان برای چه چیزی است چرا که مدت‌هاست برنامه درسی آنها خاتمه یافته و آنها فقط در مدرسه بازی می‌کنند.

یک مادر کارمند که یک دختر کلاس سومی‌ دارد به خاطر این بی‌برنامگی آموزش و پرورش معترض است و گفت: مدرسه دخترم گفته است که تا سوم خرداد ماه باید دانش‌آموزان به مدرسه بیایند و این در حالیست که راننده سرویس مدرسه او، دیگر به دنبال او نمی‌آید.

وی اضافه کرد: راننده سرویس مدرسه که خود فرزند دبستانی دارد، عنوان کرده است که قراردادش تا آخر اردیبهشت بوده ضمن اینکه فرزندش هم تعطیل شده است به همین دلیل او با جای دیگری قرارداد بسته است.

یک مادر کارمند دیگر از بی‌برنامگی فعالیت دبستان‌ها در روزهای آخر، عصبانی است و گفت: مدرسه فرزندم تعطیل شده است اما هر روز گفته‌اند یک کلاس از ساعت 8 تا 10 تشکیل می‌شود که اصلا دلیل این کار مشخص نیست.

وی افزود: برای من که کارمند هستم این مسئله خیلی سخت است و از سویی کارنامه‌ها را هم گرفته‌ایم و این حضور دانش‌آموزان در مدرسه معنا ندارد. 

*دلیل این آشفته‌بازار در تعطیلی مدارس چیست؟

شاید یک دلیل این باشد که مسئولان آموزش و پرورش هم برنامه‌ریزی درستی برای روز آخر مدارس ابتدایی نداشته‌اند؛ از طرفی اوایل اردیبهشت ماه امسال عبدالرسول عمادی رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش اعلام کرده بود که مدارس تا پایان اردیبهشت ماه در همه مقاطع تحصیلی باز بوده و فعال است و در همان زمان برخی مدارس به خانواده‌ها اعلام کردند که مدارس ابتدایی تا 27 اردیبهشت ماه دایر است. اما اواخر اردیبهشت‌ماه مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران، روز آخر کار مدارس ابتدایی را 10 خرداد ماه عنوان کرد.

از طرفی هم مدارس با وجود اعلام نظر مسئولان آموزش و پرورش باز هم بر طبق سلیقه و خواست خود عمل می‌کنند و ظاهرا ضمانت اجرایی برای دستورالعمل‌های آموزش و پرورش وجود ندارد.

از دیگر سو نیز، دانش‌آموزان ابتدایی فرآیند تحصیلی خود را تکمیل کرده‌اند، کارنامه خود را گرفته اند و عملاً تعطیل شده‌اند. و خانواده‌ها در این میان بلاتکلیفند که کودکان خود را تا چه زمانی به مدرسه بفرستند و چرا باید در این مسئله معمولی این همه بی‌نظمی وجود داشته باشد و هر مدرسه بر اساس سلیقه، ساز خودش را بزند.

انتهای پیام/

 

نظر شما