شناسهٔ خبر: 19534138 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

شیخ‌الاسلام در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجو:

ترامپی که به عربستان سفر کرده همین کشور را عامل اصلی حادثه ۱۱ سپتامبر می‌دانست!/ انگلستان مادر آمریکا محسوب می شود

مشاور وزیر خارجه گفت: ترامپ هم در اظهارات قبل انتخاباتش و هم در مناظره ها عامل اصلی حادثه ۱۱ سپتامبر را عربستان دانسته بود و حالا که به حکومت رسیده خوب بود در این سفر از عربستان می پرسید چه طور می توان از تکرار حادثه ۱۱ سپتامبر جلوگیری کرد؟

صاحب‌خبر -

حسین شیخ الاسلام مشاور وزیر امور خارجه کشورمان در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو در خصوص سفر ترامپ به عربستان گفت: سفروی به این کشور از روی درماندگی است مردم امریکا دارای ارزش هایی مثل دمکراسی و حقوق بشر و احترام به قانون هستند نگاه به تاریخ امریکا نشان می دهد این ارزش ها تا حدودی در این کشور رعایت می شود و معمولا روسای جمهور به عنوان اولین سفر خود پس از تشکیل دولت به کشورهایی مانند انگلیس و یا ژاپن سفر می کردند.

 

وی ادامه داد: اصولا انگلستان مادر امریکا محسوب می شود و این بار هم شاهد بودیم اولین کسی که حضوری به ترامپ تبریک گفت خانم ترزامی بود وترامپ همان جا قول داد به انگلیس سفر کند.

 

شیخ الاسلام با اشاره به اظهارات ترامپ در میتینگ های انتخاباتی گفت: ترامپ هم در اظهارات قبل انتخاباتش و هم در مناظره ها عامل اصلی حادثه 11 سپتامبر را عربستان دانسته بود و حالا که به حکومت رسیده خوب بود در این سفر از عربستان می پرسید چه طور می توان از تکرار حادثه 11 سپتامبر جلوگیری کرد؟

 

مشاور وزیر امور خارجه کشورمان ادامه داد: در این مناظره ها ترامپ رسما به کلینتون گفت شما داعش را به راه انداختید، داعش شاگرد مکتب وهابیت است ایجاد داعش، القاعده و طالبان بنا بر گفت و گوهای بی نظیربوتو نخست وزیر پاکستان امریکایی ها و انگلیس ها بودند.

 

وی در خصوص اظهارات وزیر امور خارجه امریکا مبنی بر ضرورت مبارزه باتروریست در منطقه گفت: در خصوص مبارزه با تروریست در این منطقه اگر ایران به سوریه نرفته بود الان ابوبکر البغدادی در دمشق،بغداد ،موصل و اربیل حکومت می کرد این در حالی است که همه به نقش سازنده حاج قاسم سلیمانی در این منطقه معترف هستند.

 

شیخ الاسلام با اشاره به اینکه ترامپ همه ملاک ها و معیارها و آبروی خود را تقلیل داده است گفت: وی ارتش امریکا را به مزدور تبدیل کرده و این ارتش پول می گیرد تا بجنگد یا تغییر موضع دهد.

 

مشاور وزیر امور خارجه کشورمان همزمانی سفر ترامپ به عربستان با انتخابات ایران را بدشانسی سعودی ها دانست و ادامه داد: با برگزاری انتخابات پرشور در ایران در حقیقت مشت محکمی به دهان آنها خورد چون درست در همسایگی عربستان مردم با آرامش و متانت پای صندوق های رای رفتند و این آرامش در دنیا صدای بلندی داشت.

 

وی دمکراسی حاکم بر کشورمان را برگرفته از بطن اسلام ناب محمدی دانست و افزود: این در حالی است که در این شرایط و زمان، امریکایی ها به کشوری سفر کردند که آدم کشی ودیکتاوری در آنجا شایع است و کسی حق ندارد بهپادشاه آنجا  اعتراض کند و همه ثروت مملکت متعلق به شخص پادشاه است و او در مقابل بین مردم عطیه پخش می کند تا از او تبعیت کنند.

 

شیخ الاسلام  تصریح کرد: در عربستان جوانی 30 ساله مسند امور را بر دست گرفته که برای رسیدن به پادشاهی عجله دارد آن هم به روش سنتی انتقال قدرت که در این کشور موروثی است و ارتباطی به لیاقت و شایستگی فرد ندارد.

 

مشاور وزیر امور خارجه کشورمان ادامه داد: این نوع پادشاهی جنگی را مثل آنچه در بحرین، یمن و سوریه رخ می دهد ساماندهی می کند و در مقابل ترامپ با آن ارزش و جایگاهی که برای خود قایل است اولین سفر خود را به این کشور ترتیب می دهد.

 

شیخ الاسلام با اشاره به قصد ترامپ برای سفر از عربستان به اسرائیل گفت: متاسفانه در اجلاس شب گذشته حتی یک نفر هم اسم 2000 اسیر فلسطینی را که اعتصاب غذا کردند و از تنها بهره دنیویشان یعنی غذا خوردن برای مبارزه با دشمن دست کشیدند اسم نبرد و همگی تنها شاهد نطق های شعارگونه ترامپ و وزیر خارجه اش بودند.

نظر شما