شناسهٔ خبر: 19532528 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

امیدعلی مسعودی:

ایسنا را می‌توان محلی برای تضارب آرا دانست

71548

یک استاد ارتباطات پیشنهاد کرد که در دوره‌های بعدی مناظره‌ها توسط ایسنا در دانشگاه‌ها برگزار شود و رسانه ملی پس از برگزاری، آن را با اندکی ویرایش پخش کند.

صاحب‌خبر -

امید علی مسعودی در گفت‌وگو با ایسنا درباره عملکرد این خبرگزاری در ایام دوازدهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری، با بیان اینکه می‌توان ایسنا را در آینده محلی از تضارب آرا برشمرد، اظهار کرد: خبرگزاری ایسنا توانست در زمینه اطلاع‌رسانی و انعکاس اخبار عملکرد خوبی داشته باشد. همچنین گزارش‌های خوبی نیز درباره انتخابات و نظرسنجی‌ها ارائه شد که خود می‌توانست به تحلیل‌ها بسیار کمک کند.

رییس دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه سوره یادآور شد که پوشش مناظره‌ها و اخبار استانی ایسنا بسیار خوب بود، اما تحلیل‌ مناظره‌ها، نظرسنجی‌ها و برنامه‌های انتخاباتی کم بود.

او با بیان اینکه متاسفانه امروز اغلب رسانه‌های ما با کمبود تحلیل مواجه هستند، ادامه داد: انتظار می‌رود که خبرگزاری ایسنا با توجه به ماهیت دانشجویی که دارد به کارشناسان و تحلیل‌گران صاحب‌نظر برای ارائه تحلیل‌های انتخاباتی درباره برنامه‌های هر یک از نامزدها، بیشتر مراجعه می‌کرد. اما در کل می‌توان نمره خوبی به عملکرد ایسنا در ایام انتخابات داد.

استاد دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به مناظره‌های انتخاباتی خاطرنشان کرد:  از آنجا که خبرگزاری ایسنا با محیط‌های دانشگاهی همخوانی دارد و خبرنگاران آن نیز از دانشجویان هستند، پیشنهاد می‌کنم که در دوره‌های بعدی مناظره‌ها توسط ایسنا در دانشگاه‌ها برگزار شود و از سایر رسانه‌های کشور برای حضور و پوشش دعوت شود. رسانه ملی نیز می‌تواند پس از برگزاری مناظره آن را با اندکی ویرایش پخش کند؛ همان‌طور که در سایر نفاط دنیا نیز چنین است.

مسعودی همچنین با اشاره به عملکرد صدا و سیما در دوازدهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: معمولاً صداوسیما عقب‌تر از سایر رسانه‌ها در موضوع اطلاع‌رسانی فعالیت می‌کند. صداوسیما نیز مشکل ارائه تحلیل دارد، اما در ایام انتخابات با پخش مناظره‌ها توانست باز هم مردم را به تلویزیون بازگرداند، ولی پس از انتخابات باز هم خبرگزاری‌ها و مطبوعات حرف اول را در اطلاع‌رسانی می‌زنند.

انتهای پیام

نظر شما