شناسهٔ خبر: 19531103 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

محققان مطرح کردند

آلودگی هوا علت مرگ زودرس ۴۰ هزار انگلیسی در سال

R1372/P1014142/S2,24,25,1313/CT10

به گفته محققان آلودگی هوا می‌تواند روی خواب آرام و کافی افراد تاثیر بگذارد..

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مطالعات صورت گرفته توسط محققان نشان می‌دهد، افرادی که بیش از 5 سال در معرض سطح زیادی از گاز «نیتروژن دی اکسید» بوده‌اند، در حدود 60 درصد بیش از کسانی که در معرض کمتری از این آلودگی هستند، ممکن است از داشتن یک خواب خوب و طولانی مدت، محروم شوند.

بر اساس گزارس تایمز لندن، نوشت: یافته‌های این تحقیق نشانگر ارتباط قطعی میان آلودگی هوا و بی خوابی در شب است.

در این تحقیق اطلاعات مربوط به تاثیر گاز نیتروژن دی اکسید بر روی 1863 نفر که میانگین سن آنها 63 ساله بوده و ساکن 6 شهر آمریکا بوده‌اند،ثبت و بررسی شد.

محققان مدعی شدند که صدمه وارد شده به سیستم تنفسی و سیستم عصبی مرکزی، که از جمله عوارض ناشی از آلودگی هوا هستند، تاثیر زیادی بر روی خواب دارند.

حتی افرادی که در کوتاه مدت نیز در معرض آلودگی هوا هستند، ممکن است این آلودگی بر توانایی آنها برای داشتن یک خواب خوب در طی شب، تاثیر منفی بگذارد.

نتیجه این تحقیق موجب شده که بار دیگر درخواست‌ها برای مقابله با آلودگی هوا در انگلیس که بخشی از آن ناشی از خودروهای دیزلی قدیمی است، تشدید شود.

 آلودگی ناشی از نیتروژن دی‌اکسید که خودروهای دیزلی منشأ اصلی آن هستند، یکی از عوامل است که سلامتی افراد را در معرض خطر جدی قرار می‌دهد و همین امر سبب شده است که دولت انگلیس طرح جدیدی را برای مقابله ارایه دهد.

 آلودگی هوا از جمله عواملی است که سبب مرگ زودرس 40 هزار انگلیسی در سال می‌شود.

به گفته شهردار لندن، سالانه بیش از 9 هزار نفر در لندن بر اثر آلودگی هوا دچار مرگ زودرس می‌شوند.

انتهای پیام/

نظر شما