شناسهٔ خبر: 19528816 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

دستگيري سارقان مسلح تهران

صاحب‌خبر -
درگيري مسلحانه ماموران گشت پليس آگاهي با سارقان مسلح طلافروشي در محدوده دولت‌آباد با دستگيري همه اعضاي باند سارقان مسلح به پايان رسيد و تحقيقات پليسي از متهمان ادامه دارد.

به گزارش اعتماد، در ساعت ١٥:٣٠ بعد از ظهر ۱۲ بهمن ماه سال گذشته وقوع يك فقره سرقت مسلحانه در فلكه دوم دولت‌آباد به كلانتري ۱۶۷ اعلام شد.

 با حضور ماموران در محل و انجام تحقيقات اوليه مشخص شد كه سه سارق مسلح پس از شليك گلوله و مجروح كردن صاحب مغازه طلافروشي از ناحيه پاي راست اقدام به سرقت بيش از ۵ كيلو طلا و جواهرات كرده و از محل متواري شدند.

 با تشكيل پرونده مقدماتي با موضوع سرقت مسلحانه و به دستور بازپرس شعبه دوم دادسراي عمومي و انقلاب شهر ري پرونده جهت رسيدگي در اختيار اداره يكم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت. كارآگاهان با حضور در بيمارستان شهداي هفتم تير به تحقيق از صاحب مغازه طلافروشي پرداختند. 

مالباخته به كارآگاهان گفت: «ساعت ۱۵:۱۵ داخل مغازه بودم كه ناگهان دو نفر با صورت پوشيده داخل مغازه شدند و با آسيب رساندن به من شروع به جمع كردن طلاهاي داخل مغازه كردند و طلاها را داخل يك گوني ريخته و از مغازه خارج شدند. 

طبق اظهارات اهالي و كسبه محل، سارقان با دو موتوسيكلت هوندا ۱۲۵ از محل فرار كردند.» در شرايطي كه تحقيقات پليس براي كشف پرونده سرقت مسلحانه طلافروشي منطقه دولت آباد در دستور كار كارآگاهان اداره يكم قرار داشت سرقت مسلحانه مشابهي اين‌بار در منطقه باقرشهر به اداره يكم پليس آگاهي تهران بزرگ اعلام شد.

كارآگاهان اداره يكم پليس آگاهي با مراجعه به محل سرقت مسلحانه در منطقه باقرشهر و در حالي كه اين محل فاقد هرگونه سيستم هشداري يا دوربين‌هاي مداربسته بود، 

در تحقيقات ميداني كارآگاهان اطلاع پيدا كردند كه سارقان پس از سرقت از طلافروشي با يك دستگاه خودرو سواري پژو پرشيا سفيد رنگ از محل فرار كردند كه در هنگام فرار در حالي كه پلاك خودروشان قابل خواندن نبوده با يك دستگاه خودرو وانت عبوري تصادف كرده و طي آن يكي از پلاك‌هاي خودرو كنده شده و در محدوده سرقت به جا مانده است.

 با به دست آمدن شماره پلاك خودرو پرشيا متعلق به سارقان، كارآگاهان بلافاصله اقدام به شناسايي صاحب خودرو به نام محسن كردند. با مراجعه به محل سكونت محسن در منطقه قوچ حصار كارآگاهان اطلاع پيدا كردند كه او از زمان وقوع نخستين سرقت مسلحانه ديگر به محل سكونت اعضاي خانواده‌اش مراجعه نداشته و در حال حاضر بلامكان است.

اقدامات پليسي براي شناسايي ديگر اعضاي گروه سارقان مسلح در دستور كار كارآگاهان قرار گرفت تا نهايتا چهار عضو ديگر گروه سارقين مسلح به نام‌هاي مهدي، عباس، ساسان و كامران نيز شناسايي شدند. 

با شناسايي چهار عضو ديگر گروه سارقان مسلح كارآگاهان اداره يكم با انجام تحقيقات از محل سكونت آنها در مناطق كهريزك و فداييان اسلام اطمينان پيدا كردند كه آنها نيز همانند سركرده گروه‌شان مراجعتي به محل‌هاي سكونت خود نداشته و به احتمال بسيار زياد هر پنج عضو اين گروه سارقان مسلح با يكديگر هستند.

در ٣١ ارديبهشت ماه و با انجام اقدامات پيچيده پليسي كارآگاهان اداره يكم پليس آگاهي اقدام به شناسايي محل تردد اين گروه از سارقان مسلح تحت تعقيب در محدوده دولت آباد كرده و با رعايت قانون به كارگيري سلاح سه نفر از آنها را مورد هدف گلوله قرار داده و نهايتا هر پنج عضو گروه سارقين مسلح طلافروشي را دستگير كردند.

نظر شما