شناسهٔ خبر: 19528733 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: هنگام | لینک خبر

منصوریان: نیمی از راه صعود را طی کردیم/ یکصد هزار یگان ویژه در ورزشگاه بود!

سرمربی تیم فوتبال استقلال با ابراز خرسندی از پیروزی تیمش برابر العین گفت: در این بازی یکصد هزار تماشاگر که هرکدام حکم یگان ویژه را داشتند در ورزشگاه حضور داشتند.

صاحب‌خبر -
سایت خبری تحلیلی هنگام    Hengamnews.com:

علیرضا منصوریان بعد از بازی استقلال با العین امارات که با برتری یک بر صفر دیدار رفت به سود آبی پوشان همراه شد در جمع خبرنگاران گفت: خدا را با تمام وجود شاکریم. خدا به دل جوانان و هواداران ما نگاه کرد. امروز بخش اعظم تیم من یا مصدوم یا غایب بودند. با افتخار به همه تبریک و خسته نباشید می گویم.

وی افزود: تلاش شبانه روزی کردیم به نقطه امیدوار کننده برسیم. در بازی امروز مالکیت توپ را به حریف دادیم. تجربه من با العین اینطور بود که در ۱۰ دقیقه آخر عقب نشینی می کنند. خدا را شکر این اتفاق افتاد. ۵۰ درصد از مسیر را طی کردیم. برای بازی برگشت باید باهوش و زیرک باشیم تا بتوانیم صعود کنیم.

سرمربی استقلال درباره جو ورزشگاه و حضور پرشمار تماشاگران گفت: بله انتظار داشتم. ههواداران ما لحظه ای که باید بیایند، می آیند. اگر قرار باشد مثل امروز ۱۰۰ هزار نفر می آیند. نیروی انتظامی همه به من گفت که ۱۵ هزار هوادار از ساعت ۹:۳۰ دقیقه پشت در بودند. خدا را شکر می کنم استقلال دوباره رکورد هواداران را شکست و ورزشگاه را پر کردند.

منصوریان تاکید کرد: این نعمت شامل حال تیم های ایران بخصوص استقلال می شود که بدون قرعه کشی و جایزه به ورزشگاه می ایند. در کشورهای حوزه خلیج فارس با ۵۰ اتومبیل جایزه هم ورزشگاه پر نمی شود.

سرمربی استقلال درباره بازی برگشت هم گفت: باتوجه به اینکه یک بر صفر بردیم، منکر نفرات خوب العین نمی شوم. برادران العین و دیگر بازیکنان این تیم خط حمله آتشینی داشتند. می دانستیم با تیمی بازی می کنیم که مالکانه بازی می کند و اگر می خواستیم با آنها وارد مبارزه شویم و توپ را از آنها می گرفتیم فضای جلوی باکس را از دست می دادیم. می دانیم بازی برگشت سخت است ولی تفکرمان را عوض می کنیم. در بازی برگشت به کیفیت بازی نگاه نمی کنیم و فقط به فکر 50 درصد صعود هستیم.

منصوریان ادامه داد: امیدوارم امید ابراهیمی هم برگردد. امروز هم یک روز طلایی برای فرشید باقری بود که با گذشت زمان عملکردش بهتر می شود.

وی خاطرنشان کرد: بازیکنان ما می دانستند چه برنامه ای دارند و همین که با این بضاعت آنرا انجام دادند جای شکر دارد. ما یک تیم منسجم هستیم و لذت می بریم از اینکه یک خانواده هستیم.

سرمربی استقلال درباره ریسک مقابل العین و دادن بازی مالکانه به تیم حریف گفت: نمی شود گفت امیدوار بودم اواخر بازی می توانیم گل بزنیم ولی به خط حمله خود اعتماد دارم. به بازیکنان گفتم گل نخورید ولی می توانیم گل بزنیم. در ورزشگاه آزادی هیچ تیمی از دست ما در نرفته است. هر تیمی به آزادی می آید باید یاد بگیرد راحت در نمی رود. خط دفاع کلین شیت کرد و خط آتشین حمله گلزنی کرد.

منصوریان درباره تعویض دیرهنگام جابر انصاری گفت: باید روی سه بایکن یعنی زکی پور، جابر انصاری و ووریا غفوری ریسک می کردیم. شاید لازم بود انصاری 10 دقیقه زودتر بیاید ولی نگران بودم دوباره مصدوم شود. شاید اگر در چند دقیقه آخر اتفاقی می افتاد می توانستیم جبران کنیم ولی اگر زودتر کسی مصدوم می شد، مجبور می شدیم یک تعویض دیگر انجام بدهیم. فوتبال روندی را طی می کند و شبیه به بسکتبال می شود و اواخر بازی اتفاقات عجیب و غریب رخ می دهد. شاید انصاری اگر شرایط بهتری داشت زودتر وارد زمین می شد و حتی در ترکیب اصلی قرار داشت.

وی درباره صحبتهایش درباره تیم دوم پایتخت (پرسپولیس) و واکنش برانکو هم گفت: به این سئوال شما جواب نمی دهم.

وی درباره سه دفاعه بازی کردن استقلال در این مسابقه تاکید کرد: به خاطر عمر عبدالرحمان سیستم بازی را با این مدل چیدمان کردیم که به هر منطقه ای که می رود تحت فشار باشد. علاقه نداشتیم این بازیکن وارد محوطه جریمه شود. بازی با مس کرمان و صبای قم هم به همین شیوه بازی کردیم و تیم را سه دفاعه کردیم. دوست دارم این سه دفاع خطی را تست کنم و خط حمله را بالاتر ببریم. در نیم فصل اول نمی شد هم نتیجه بگیریم و هم روش بازی را تغییر دهیم. اگر عمری باشد این را سال آینده اجرا می کنیم.

منصوریان در بخش پایانی نشست خبری خود گفت: امروز روی سکوها صدهزار یگان ویژه داشتیم و خطایی از هیچکس سر نزد.  یک نفر ضلع جنوب غربی نیمچه خطا کرد ولی همه دست به دست هم دادند  و فکر می کنم الان دارد تا میدان آزادی می دود. این اتفاق به خاطر محرومیت رقیب سنتی ما پیش آمد. لیزر انداختن روی بازیکن حریف چه سودی دارد؟ خدا را شکر می کنم مردم به آن نقطه ای که باید برسند دست به دست هم از مجموعه خود محافظت می کنند.

وی درباره گران بودن قیمت بلیت بازی های آسیایی که با حمایت تماشاگران از این تیم منافات دارد، گفت: درباره طبقه همکف باید با افتخاری مدیرعامل باشگاه صحبت کنم. وقتی قیمت بلیت ها را دیدم تعجب کردم که 45 هزار تومان است و بالا 5 هزار تومان. باید با مدیرعامل جلسه که قیمت طبقه اول کمتر شود. باید دست هواداران را بوسید.

وی درباره حضور یک سمور در زمین بین دو نیمه هم گفت: سمور را متوجه نشدم. ما در زمین شماره 2 آزادی تمرین می کردیم و به این جانوران عادت داریم.

نظر شما