شناسهٔ خبر: 19528674 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صنعت بیمه | لینک خبر

قديمي ترين بيمه گر جهان در آسيا خيمه مي زند

پيش از اين دو شركت بيمه اتكايي نيز از قصد خود براي توسعه عمليات هايشان در آسيا خبر داده بودند.

صاحب‌خبر -

در حالي كه اكثر شركتهاي بزرگ بيمه اتكايي خود را براي توسعه فعاليت شان در بزرگترين قاره جهان آماده مي‌كنند، قدیمی ترین شرکت بیمه اتکایی جهان از ورود جدي اش به قاره آسيا خبر داد.

به گزارش سایت تخصصی صنعت بیمه به نقل از ایشا اینشورنس ریویو،  گروه بیمه "سوئیس ری" یکی از بزرگترین شرکتهای بیمه اتکایی در جهان، در گزارشی اعلام کرد كه مركز آسيايي خود را در سنگاپور راه اندازي مي كند؛ اين در حالي است كه پيش از اين دو شركت بيمه اتكايي نيز از قصد خود براي توسعه عمليات هايشان در آسيا خبر داده بودند.

سوئيس ري كه مقرش در شهر زوريخ است، سال آينده نخستين مركز منطقه اي خود را در سنگاپور راه اندازي مي‌كند. اين شركت قصد دارد تا با تاسيس اين مركز در اين بازار غني و بزرگ بيش از گذشته فعاليت كند و بر اين باور است كه در بازار آسيا نياز به بيمه اتكايي به شدت احساس مي شود.

اين شركت بيمه بزرگ اروپايي همچنين قصد دارد تا گروه تجاري خود را در آسيا براي گسترش فعاليت‌هايش در آينده نه چندان دور بازسازي كند.

طبق اين گزارش، سوئيس ري به زودي مجوز تاسيس يك شاخه قانوني در سنگاپور را نيز اخذ مي‌كند. به گفته سخنگوي اين شركت، اين شاخه جديد كه با عنوان "سوئيس ري ايشا" نام گذاري مي شود،‌ در بخش بيمه اتكايي در بزرگترين قاره جهان فعاليت خواهد كرد. اين شاخه جديد در بازار كشورهاي نظير ژاپن، كره جنوبي، چين، هنگ كنگ، استراليا، سنگاپور، مالزي و هندوستان حضور چشمگيري خواهد داشت.

همچنين پس از تاسيس مركزي در آسيا در سال 2018 ميلادي، سوئيس ري شبكه منطقه اي خود را در سال 2020 در اين منطقه راه اندازي مي كند، بنابراين مشتريان و شركاي اين شركت اروپايي در آسيا مي تواند با استفاده از اين شبكه محلي به فعاليتهاي خود ادامه دهند.

در حال حاضر، فعاليت هاي اقتصادي منطقه اي سوئيس ري از خارج از شهر سوئيس هدايت مي شود.

"جين پلونكت" رئيس بخش آسيايي بيمه اتكايي سوئيس ري، در اينباره گفت: اين حركت نشان دهنده تمايل ما به حضور جدي در آسيا است؛ آسيا مي تواند به ما نزديك تر از گذشته شود.

او كه رياست مركز جديد سوئيس ري را نيز بر عهده خواهد داشت، تاكيد مي كند: نفوذ بيمه در برخي از بازارهاي نوظهور آسيايي بسيار حداقلي است و تحت ساختار جديد، تيم محلي ما مي تواند قدرتمند از گذشته فعاليت كند.

در اين گزارش آمده است كه آسيا در حال حاضر 30 درصد از حق بيمه جهاني را در اختيار دارد؛ اين رقم در سال 2007 ميلادي 20 درصد بود. سوئيس ري پيش بيني مي كند، حق بيمه غيرعمر در اين منطقه در سال هاي آينده سالانه پنج درصد رشد خواهد كرد. براي بيمه عمر اين رشد 6 درصد پيش بيني شده است.

در حال حاضر اين بيمه گر اروپايي در بازار هند حضوري چشمگير دارد. در ماه ژانويه سوئيس ري مجوز افتتاح شعبه در بمبئي براي ارائه خدمات در بخش بيمه عمر و غيرعمر را دريافت كرد.

سخنگوي سوئيس ري هرچند كه به جزئيات طرح اصلي اين شركت اشاره نمي كند اما افزود: ما به طور قطع به ادامه تجارت مان در بخش بيمه اتكايي در آسيا ادامه خواهيم داد.

بر اساس اين گزارش، رقباي اين بيمه گر اروپايي در ماه هاي اخير عمليات هاي خود را در آسيا به شدت تقويت و سنگاپور را براي تاسيس مقر اصلي خود انتخاب كرده اند.

"مونيخ ري" يكي از بزرگترين شركت هاي بيمه اتكايي جهان و رقيب اصلي سوئيس ري در اروپا، به تازگي مركز منطقه اي در سنگاپور راه اندازي كرده است تا به مشتريان جنوب شرقي خدمات گسترده تر ارائه و از فعاليت هاي اين شركت در هندوستان، ژاپن و كره جنوبي در بخش بيمه اتكايي حمايت كند.

همچنين شركت "لويدز لندن" بزرگترين شركت بيمه اتكايي در جهان در حال حاضر دفتر فعال منطقه اي در سنگاپور دارد و اخيرا از قصد خود براي توسعه فعاليتش در مالزي و هند خبر داده است.

شرکت بیمه اتکایی سوئیس ری قدیمی ‌ترین شرکت بیمه از این نوع و یکی از بزرگترین شرکت ‌های بیمه دنیا است. این شرکت به دلیل فعالیت ‌های بین ‌المللی و اعتبار بیمه‌ ها در جهان زبانزد است. بخش اصلی فعالیت این شرکت در انتقال ریسک، تامین مالی برای ابقای ریسک و مدیریت سرمایه است.

سوئیس ری بیش از 70 دفتر در 30 کشور جهان دارد. طبق گزارش های منتشر شده این بیمه گر اروپایی که در سال 1863 میلادی آغاز به کار کرده است، در سال گذشته حدود 35.71 میلیارد دلار درآمد داشته و سود خالص آن بیش از 4.59 میلیارد دلار گزارش شده است.


نظر شما