شناسهٔ خبر: 19528648 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران مطرح کرد:

رشد ۱۲ درصدی مسمومیت با قرص برنج در مازندران

ساری - مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: در سال گذشته تعداد ۶۷ نفربر اثر مسمومیت با قرص برنج در استان جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۲ درصد رشد داشته است.

صاحب‌خبر -

علی عباسی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در سال گذشته (۹۵) از کل فوتی‌های مسمومیت با قرص برنج در استان ۳۵ نفر زن و ۳۲ نفر مرد هستند و در این مدت شهرستان‌های ساری با ۱۶، بابل با ۱۴ فوتی به ترتیب بیشترین و شهرهای رامسر، عباس‌آباد و فریدون‌کنار هرکدام با یک مورد کمترین آمار تلفات قرص برنج را به خود اختصاص داده‌اند.

وی افزود: بر اساس این گزارش خرداد با ۹مورد، بهمن و اسفند اردیبهشت هرکدام با هفت مورد بیشترین فوتی و دی با سه مورد کمترین فوتی در آن گزارش‌شده است و از این تعداد ۴۱ نفر متأهل و مابقی مجرد هستند.

عباسی افزود: سنین ۲۱ تا ۳۰ سال با ۲۱ مورد و سنین ۵۱ تا ۶۰ سال با ۱۳ مورد بیشترین و سنین ۶۱ سال به بالا و کمتر از ۱۶ سال هرکدام با ۲ فوتی ناشی از مسمومیت با قرص برنج گزارش‌شده است.

وی بر ضرورت اعمال تدابیر سخت‌گیرانه برای جلوگیری از توزیع قرص برنج تاکید کرد و گفت: هرچند طی سال‌های گذشته و طبق آمارهای موجود شاهد کاهش تلفات قرص برنج در استان بودیم اما متأسفانه در سال جاری آمار مسمومیت با قرص برنج مجدد روند افزایشی را در پیش‌گرفته و شاید همین امر اعمال تدابیر ویژه و سخت‌گیرانه‌تر برای جلوگیری از ورود غیرقانونی قرص برنج به کشور و ممنوعیت فروش آن را دوچندان می‌کند.

نظر شما