شناسهٔ خبر: 19528644 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد آران و بیدگل:

۱۳۰ مسجد آران و بیدگل در استقبال از رمضان غبارروبی می‌شود

حجت الاسلام مردان گفت: با نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان و همزمان با دهه تکریم مساجد و دهه هلالیه مراسم غبارروبی و عطرافشانی در ۱۳۰ مسجد آران و بیدگل برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خطب شکن، مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد شهرستان آران و بیدگل از غبارروبی ۱۳۰ مسجد این شهرستان در استقبال از ماه مبارک رمضان همزمان با دهه تکریم و بزرگداشت مساجد و در دهه هلالیه خبر داد.

حجت‌الاسلام سمیع الله مردان با بیان این که این آیین با حضور نمازگزاران، هیئت امنای مساجد، هیئات مذهبی مساجد و با محوریت ائمه جماعات مساجد برگزار می‌شود خاطرنشان کرد: نظافت و شست‌وشوی مساجد، آذین بندی، ‌فضاسازی و آراسته سازی محیط داخلی و بیرونی مساجد، اهدای قرآن و نصب ادعیه رمضان از جمله فعالیت‌های آیین غبارروبی در دهه تکریم مساجد است.

وی غبارروبی مساجد را فرهنگی خودجوش و دینی عنوان کرد و گفت: در آیه‌ی ۱۲۵ سوره مبارکه بقره به سنت غبارروبی مساجد اشاره و از نگاه حضرات معصومین(ع) نیز مسجد نورانی‌ترین پایگاه بندگان صالح خداست و پاکیزگی، نظافت و غبارروبی آن از هر مکانی شایسته‌تر است.

حجت الاسلام مردان با اشاره به این که در آیه ۱۸ سوره مبارکه توبه، آبادانی مساجد از مصادیق اهل ایمان ذکر شده است تصریح کرد: : آبادانی مسجد تنها به معنای ساختن و تعمیر بنای آن نیست، بلکه حضور در مسجد و پر رونق نگاه داشتن آن به‌عنوان خانه خدا از مصادیق آباد کردن مساجد است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل رمضان را اوج حضور فعال مردم در سنگر مقدس مسجد دانست و اضافه کرد: فضای آراسته، شاداب و با طراوت مساجد در تمام سال و به‌ ویژه در ماه مبارک رمضان می تواند فرصتی برای جذب نسل جوان به فضاهای مذهبی باشد.

وی در پایان عنوان کرد: امروز به برکت وجود مساجد احکام دین و فرهنگ ایثار و شهادت در کشور رواج و گسترش یافته است، به همین دلیل باید به این اماکن مقدس بیش از پیش ارج نهاد.

به گفته‌ی مردان آیین نمادین غبارروبی و آماده سازی مساجد برای ماه مبارک رمضان در شهرستان دوم خردادماه ر مسجد تاریخی امام حسین(ع) کوی بازار و مسجد تاریخی حاج عبدالصمد کوی آیت الله طالقانی آران و بیدگل برگزار خواهد شد.

٢٠ تا ٢٩ شعبان هر سال با عنوان دهه تکریم و غبارروبی مساجد نامگذاری شده است.

انتهای پیام/

نظر شما