شناسهٔ خبر: 19528609 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

فیزیوتراپیست های ایراني و برجستگان جهاني فيزيوتراپي در تهران گردهم می‌آیند

دبیر اجرایی اولین کنگره بین المللی و بیست و هشتمین کنگره سالیانه فیزیوتراپی ایران، از حضور شخصیت های برجسته علمی رشته فیزیوتراپی در تهران خبر داد.

صاحب‌خبر -

 به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، فيزيوتراپيست احمد موذن زاده گفت: این کنگره برای اولین بار بعد از برگزاري ۲۷ كنگره ساليانه به صورت بین المللی برگزار می شود تا در دورنمای رشد علمی و حرفه ای کشور بتوانيم جایگاه اول را در رشته فیزیوتراپی در سطح منطقه از آن خود کنیم.

 

وی افزود: این کنگره با حضور بیش از سه هزار فیزیوتراپیست و دانشجویان رشته فیزیوتراپی در مقاطع مختلف برگزار می شود و همراه با برگزاري كارگاههاي آموزشي متعدد و نمایشگاه تجهیزات فیزیوتراپی و توانبخشي در جوار این کنگره با حضور حدود ۱۰۰ شرکت سازنده و واردكننده، یکی از بزرگترین نمایشگاه های تجهیزات فیزیوتراپی در سطح منطقه است.

 

موذن زاده ادامه داد: در این کنگره شخصیت های برجسته علمی فيزيوتراپي از کشورهای امریکا، کانادا، انگلستان، فرانسه، آلمان، ایتالیا، استراليا، لهستان، جمهوری چک و از کشورهای منطقه هند، پاکستان، لبنان و عراق حضور خواهند داشت.

 

وی اظهار داشت: فیزیوتراپی یکی از رشته های پزشكي است که در دنیای امروز در خط مقدم خدمات بهداشتی درمانی قرار دارد و در هر اختلالي که حرکت بيمار دچار مشكلات حرکتی  شود، اولین پاسخ و بهترین درمان مراجعه به فيزيوتراپيست و درمانهاي فیزیوتراپی است.

 

دبیر اجرایی اولین کنگره بین المللی و بیست و هشتمین کنگره فیزیوتراپی ایران افزود: فیزیوتراپی یک روش درمانی کم خطر و درعين  حال موثر و گسترده است که در آن هم از انواع و اقسام مداليتيهايي كه در طيف امواج الكترومغناطيس مطرح هستند، استفاده می شود و هم از روش های درمان دستی، ماساژ، ورزش درماني، کشش، سوزن خشك استفاده می شود و با پیشرفت تکنولوژی استفاده از مداليتيهايي مثل شاک ویو، لیزرهای کم توان و پرتوان، مگنت و راديوفركانس در فیزیوتراپی روز به روز جایگاه مشخص تري پیدا کرده است به نحوي كه اخيرا وزارت بهداشت گايدلاينهاي درماني روشهاي نوين فيزيوتراپي را نيز ابلاغ نموده است.

 

وی ادامه داد: فیزیوتراپی رشته ای است با دامنه وسیع درمانی که می تواند اثرات خود را در ابعاد مختلف در کاهش درد و التهاب و بهبود شکستگی ها و ضايعات بافت نرم نشان دهد و در بازگشت  بیمار به محیط کار و زندگی و جلوگیری از اتلاف هزینه و وقت  و دور بودن فرد از فعالیت های فردي و حرفه ای نقش مهمی را ایفا کند.

 

بازرس هيات مديره انجمن علمی فیزیوتراپی ایران گفت: خوشبختانه همكاران فيزيوتراپيست  ما در نظام سلامت در سطح کشور و در تیم توانبخشی در تعامل کامل با گروه های مختلف و متخصصين محترم فعالیت می کند و اخیرا شرح وظایف مقطع پایه رشته فیزیوتراپی در سازمان نظام پزشکی مورد بحث و بررسی قرار گرفته و به اميد خدا اميدواريم كه طی یکی دو ماه آینده با حضور نمایندگان وزارت بهداشت این شرح وظایف به تایید نهایی برسد.

 

وی ادامه داد: درمورد اجراي فراگیر مقطع دکترای حرفه ای فیزیوتراپی با توجه به اینکه این مقطع در سطح منطقه و جهان به صورت وسیع اجرا شده و در کشورهای اطراف ما مثل پاکستان و عربستان سعودی نيز عملیاتی شده و خوشبختانه با عنایت به توجه معاونت آموزشی وزارت بهداشت به رشد علمی و حرفه ای رشته فیزیوتراپی، امیدواریم امسال این مشکل نيز حل شود و شاهد پذیرش فراگیر دانشجویان مقطع دکترای حرفه ای فیزیوتراپی از مقطع لیسانس باشیم تا بتوانیم خدمات شایسته تر و بهتری را به بيمارانمان ارائه دهیم.

 

موذن زاده  در پایان گفت: برگزاری چنین کنگره هایی در ابعاد بین المللی به نحو قابل ملاحظه ای همراه با تبادلات علمی و حرفه ای می تواند در ارتقاء سطح علمی و حرفه ای همکاران فیزیوتراپیست ايفاي نقش نمايد.

 

اولین کنگره بین المللی و بیست هشتمین کنگره سالیانه فیزیوتراپی ایران از سوم تا پنجم خرداد ۹۶ در محل هتل المپیک تهران برگزار می شود.

نظر شما