شناسهٔ خبر: 19528382 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

برگزاری اولین جلسه دادگاه رئیس‌جمهور برکنار شده کره جنوبی/ پارک گئون-های اتهامات را نپذیرفت

71402

رئیس‌جمهوری برکنار شده کره‌جنوبی در اولین جلسه دادگاه خود، تمامی اتهامات مرتبط با فساد را رد و تاکید کرد مرتکب اشتباه حقوقی نشده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، پارک گئون-های،‌ رئیس‌جمهوری سابق کره‌جنوبی امروز سه‌شنبه خطاب به قاضی پرونده تاکید کرد که موضع او هم همانند وکلایش است و باور دارد که مرتکب اشتباه حقوقی و قانونی نشده است.

یکی از اصلی‌ترین اتهامات خانم پارک گئون-های اخاذی است. دادستان‌ها تاکید دارند او شرکت‌های تجاری بزرگ را وادار کرده تا ده‌ها میلیون دلار برای راه‌اندازی دو بنیاد تحت کنترل دوستش، اهدا کنند.

یکی از وکلای پارک در دادگاه گفت، هیچگونه مزیت مالی از آن دو بنیاد نصیب موکلش نشده و ساز و کار آن بنیادها به گونه‌ای است که هیچ فردی نمی‌تواند آزادانه از آن پول برداشت کند. 

دادگاه پارک گئون-های برای رسیدگی به اتهامات رشوه و سایر اتهامات آغاز شده است. خبرگزاری یونهاپ گزارش داد، دادگاه منطقه‌ای مرکزی سئول رسیدگی به این پرونده را در دست دارد. پارک گئون-های به اخاذی، رشوه و سوء استفاده از قدرت متهم است و گفته شده تمامی این کارها را با همدستی دوست قدیمی‌اش خانم چوی سون-سیل انجام داده است.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما