شناسهٔ خبر: 19528089 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

معاون اداره کل تبلیغات اسلامی استان گیلان:

۲۵۰۰ مسجد استان گیلان در آستانه ماه مبارک رمضان غبارروبی و عطرافشانی می‌شود

R7877/P1357/S6,71/CT1

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان گیلان گفت: ۲۵۰۰ مسجد در آستانه ماه مبارک رمضان در گیلان غبارروبی و عطرافشانی می‌شود.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام سید حسین گلمیرزاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در رشت با اشاره به اینکه دهه پایانی ماه شعبان دهه غبارروبی و عطرافشانی مساجد است اظهار داشت: استان گیلان حدود 3 هزار مسجد دارد و نزدیک به 2 هزار و 500 مسجد در آستانه ماه مبارک رمضان غبارروبی و عطرافشانی می‌شود.

وی تصریح کرد: مراسم ترتیل‌خوانی قرآن کریم هر روز در تمامی شهرستان‌های گیلان برگزار می‌شود و این مراسم هر روز پس از نماز ظهر و عصر در مسجد مصلی امام خمینی (ره) برگزار شده و به‌طور زنده از رادیو و تلویزیون پخش می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان گیلان خاطرنشان کرد: هر روز در هزار مسجد در استان گیلان برنامه ترتیل‌خوانی قرآن کریم برگزار می‌شود و یک جزء از قرآن به طور متوسط در مساجد قرائت خواهد شد.

گلمیرزاده از ساماندهی 1200 مبلغ در ایام ماه مبارک رمضان در استان گیلان خبر داد و بیان کرد: اقامه نماز جماعت در مساجد و تبلیغ و بیان احکام مسائل شرعی توسط مبلغان انجام می‌شود و بخش اعظم این مبلغان، مبلغان گیلانی مقیم حوزه علمیه قم هستند که در ماه رمضان به زادگاه خود می‌آیند.

وی عنوان کرد: برنامه‌های آموزش قرآن و کلاس‌های احکام برای بانوان نیز توسط مبلغان زن در حسینیه‌ها, تکیه‌ها و منازل در ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما