شناسهٔ خبر: 19527550 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

آیت الله مقتدایی:

طلاب از فرصت طلایی تبلیغ نهایت استفاده را ببرند

خبرگزاری شبستان: عضو شورای عالی حوزه های علمیه تاکید کرد: تبلیغ دین مبین اسلام یک فرصت طلایی در اختیار شماست که باید از آن استفاده کنید و برای تبیین آموزه های دینی استفاده کامل را ببرید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت الله مرتضی مقتدایی دوشنبه شب (1 خرداد) در جمع مفسران قرآن کریم دارالقرآن کریم علامه طباطبایی طی سخنانی با اشاره به اعزام اساتید و مفسران قرآن کریم گفت: این مفسران قرآنی هر ساله در ماه مبارک رمضان به شهرها و استان ها اعزام می شوند و گزارشات خوبی نیز این حضور دریافت می شود که بسیار خوشحال کننده است.

وی افزود: سال گذشته به 62 شهرستان مفسر قرآن کریم اعزام شده که این تعداد امسال به 100 شهرستان خواهد رسید که اقدامی ارزشمند و قابل تقدیر است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه گفت: از اساتیدی که اعزام می شوند انتظار می رود که همفکری و هماهنگی لازم با نمایندگان ولی فقیه در استان ها داشته باشند چرا که این امر موجب فعالیت بهتر و تاثیرگذارتر خواهد شد.

آیت الله مقتدایی گفت: یکی از موضوعات بررسی منطقه و آشنا بودن با شرایط منطقه است و باید نیازهای جمعیت منطقه و خواسته های آنها را بررسی و طبق آن به تفسیر و تبلیغ بپردازید.

وی گفت: باید تبلیغ شما جذابیت داشته باشد و انتخاب آیات برای تفسیر نیز باید کاربردی باشد تا مخاطبان جذب شوند، باید به گونه ای تفسیر کنید که وقتی مخاطلبان شما از پای تفسیر برخواستند در کارهای روزمره خود آن نکته تفسیر را استفاده کنند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه تاکید کرد: تبلیغ دین مبین اسلام یک فرصت طلایی در اختیار شماست که باید از آن استفاده کنید و برای تبیین آموزه های دینی استفاده کامل را ببرید.

آیت الله مقتدایی خطاب به مفسران و مبلغان قرآن کریم گفت: در روایتی از پیامبر(ص) آماده است که آن حضرت می فرمایند؛ ای مفسران قرآن که برای تبلیغ حرکت می کنید، انس و فراگیری قرآن مسئولیت سنگینی را بر دوش شما قرار داده است و این مسئولیت، هم ردیف مسئولیت من است، پس باید قدر خود را دانسته و توجه به این امر مهم داشته باشید.

استاد برجسته حوزه علمیه قم تاکید کرد: باید برای تبلیغ دین مبین اسلام تلاش کنید و زحمت بکشید و این بار مسئولیت را به دوش کشیده تا نقش تبلیغی خود را ایفا کنید.

آیت الله مقتدایی گفت: هر فرد مومن باید روزی 50 آیه قرآن بخواند اما مقصود تنها خواندن قرآن نیست بلکه باید در آن تدبیر کرده و قرآن را در زندگی خود جاری کند.

نظر شما