شناسهٔ خبر: 19524324 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

اخبار کوتاه داخلی

صاحب‌خبر -
مقام سومی کاروان ایران در بازی های کشورهای اسلامی
تیم تنیس روی میز مردان ایران با قهرمانی در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی، آخرین مدال کاروان ایران در این بازی‌ها را طلایی به نام خود ثبت کرد.
به گزارش ایرنا، دیدار نهایی رقابت‌های تنیس روی میز مردان دیروز بین تیم های ایران و ترکیه برگزار شد که در پایان تیم ایران با ترکیب نوشاد عالمیان، نیما عالمیان و افشین نوروزی با نتیجه سه بر یک حریفش را شکست داد و مدال طلا را از آن خود کرد. بدین ترتیب پرونده کاروان ایران در چهارمین دوره بازی های همبستگی کشورهای اسلامی با کسب ۹۸ مدال شامل ۳۹ طلا، ۲۶ نقره و ۳۳ برنز و ایستادن در رده سوم پس از جمهوری آذربایجان و ترکیه بسته شد. چهارمین دوره بازی های کشورهای اسلامی با حضور نمایندگان ٥٤ کشور در ۲۲ رشته ورزشی از ۲۲ اردیبهشت ماه در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان آغاز شد و دیروز رسما به پایان رسید.کاروان ایران هم با ترکیب ۲۸۰ نفر (۱۲۷ ورزشکار مرد و ۳۱ ورزشکار زن) در ۲۰رشته در این بازی ها حضور داشت.

فدراسیون فوتبال پاسخ استقلال، پرسپولیس و تراکتورسازی را داد
باشگاه استقلال، پرسپولیس، تراکتورسازی، استقلال خوزستان و … با چندین پرونده با وضعیت نامشخص در کمیته انضباطی فیفا، مجاز به جذب بازیکن و مربی خارجی جدیدی نیستند.
به گزارش ایسنا، کمیته تعیین وضعیت بازیکنان و مربیان فدراسیون فوتبال در اطلاعیه‌ای از باشگاه‌های بدهکار به بازیکنان و مربیان خارجی درخواست کرد که نسبت به وضعیت شکایت این بازیکنان در فیفا، اقدام کنند و مدارک و مستندات خود را مبنی بر تسویه حساب آن‌ها را ارائه کنند.
طبق مصوبه هیات رئیسه فدراسیون فوتبال، باشگاه‌هایی که رای قطعی از فیفا داشته باشند و نسبت به رفع آن‌ها عمل نکنند، نمی‌توانند در فصل نقل و انتقالات تابستانی اقدام به جذب بازیکن و مربی خارجی دیگری کنند. به همین دلیل کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال خواهان شفاف سازی از سوی تیم‌های بدهکار درباره وضعیت آرای قطعی خود از سوی فیفا هستند تا برای جذب بازیکن با ممانعت فدراسیون فوتبال مواجه نشوند.

جدال ایران و تایلند در نیمه نهایی امید های فوتسال آسیا
شاگردان علی صانعی با پیروزی پرگل مقابل لبنان به مرحله نیمه نهایی مسابقات قهرمانی زیر بیست سال آسیا صعود کرد.
به گزارش ایرنا، تیم ملی فوتسال زیر بیست سال ایران دیروز در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا به مصاف لبنان رفت و با کسب پیروزی ۶ بر دو به نیمه نهایی مسابقات راه یافت.برای ایران در این بازی، امید خانی، حمزه کدخدایی، توحید لطفی(دو گل)، حسین البابا(گل به خودی)، محمد طاهری گلزنی کردند.هدایت تیم ملی لبنان را شهاب سفال منش مربی فصل پیش تاسیسات دریایی تهران به عهده داشت.
در دیگر بازی همزمان تیم ملی زیر بیست سال تایلند با نتیجه چهار بر دو از سد اندونزی گذشت و به مرحله نیمه نهایی رسید.به این ترتیب شاگردان علی صانعی در مرحله نیمه‌نهایی مسابقات فردا به مصاف تایلند خواهند رفت.

برگزاری دومین تمرین تیم ملی فوتبال در پژوهشگاه نفت
دومین روز از تمرین تیم ملی بزرگسالان دیروز صبح زیر نظر کی‌روش برگزار شد.
به گزارش فارس، دومین تمرین تمرین تیم ملی فوتبال ایران از ساعت ۱۰ صبح دیروز در زمین پژوهشگاه نفت زیر نظر کارلوس کی‌روش و کادر فنی پیگیری شد. در این تمرین بازیکنان به مرور کارهای تاکتیکی، پاس از جناحین، شوت به دروازه را زیر نظر کادر فنی در دستور کار خود قرار دادند.تمرین دیروز ملی‌پوشان ایران همانند روز گذشته پشت درهای بسته و در غیاب خبرنگاران و هوادران برگزار شد. تیم ملی روز پنجم خرداد راهی اتریش می‌شوند تا اردو خود را در قلب اروپا پیگیری کند.

برنامه مسابقات گلبال قهرمانی آسیا اعلام شد
مسابقات قهرمانی گلبال قهرمانی آسیا مردادماه به میزبانی تایلند برگزار می‌شود که در نخستین دیدار، تیم گلبال بانوان ۳۰ مرداد به مصاف چین و تیم مردان در برابر قزاقستان به میدان خواهند رفت.
به گزارش ایسنا، رقابت‌های گلبال قهرمانی آسیا از اواخر مرداد در شهر بانکوک تایلند برگزار خواهد شد که در بخش بانوان شش تیم و در بخش مردان هشت تیم با یکدیگر رقابت خواهند کرد.در مسابقات بخش مردان تیم‌های ایران، کره جنوبی، ژاپن، چین، عراق، تایلند، استرالیا و قزاقستان و در بخش بانوان شش تیم ایران، ژاپن، چین، کره جنوبی، استرالیا و تایلند قرار دارند. هدف از شرکت در مسابقات گلبال قهرمانی آسیا، کسب سهمیه رقابت‌های جهانی است.

برچسب‌ها:

نظر شما