شناسهٔ خبر: 19522090 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

سرپرست انجمن سینمای جوان استان زنجان:

نمایشگاه«شقایق مرز خیال» در زنجان برگزار می شود

زنجان-سرپرست انجمن سینمای جوان استان زنجان گفت: نمایشگاه«شقایق مرز خیال» به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر در زنجان برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، لیلا بیگلی عکاس این مجموعه را علی قاسمی، از هنرمندان بومی زنجان معرفی کرده و ادامه داد: این نمایشگاه عکس به صورت نمادین و با موضوع شقایق است که در ادبیات و هنرهای تصویری، شایق جایگاه خود را با عنوان شهید و شهادت به دست آورده است.

وی قاسمی را دارای ١٥ سال سابقه عکاسی عنوان کرده و افزود: وی پیشتر، همین آثار را در خانه هنرمندان تهران به نمایش گذاشته و مورد تحسین اساتید واقع شده است.

بیگلی با اشاره به اینکه در این نمایشگاه، عکسی از جنگ نمی‌بینید و این شیوه عکاسی فرم است، گفت: دراین شیوه نگاه هنرمندانه عکاس است که از یک موضوع تکراری، اثری تماشایی خلق می‌کند و علی قاسمی نیز به موضوع شهادت نگاه فرم‌گرایانه دارد که هم عامه مردم چنین عکس‌هایی را می‌پسندند و هم خواص با آن ارتباط برقرار می‌کنند.

برگزاری نمایشگاه کتاب«تجلی ایثار» در شهرستان ایجرود

همزمان با فرارسیدن سال‌روز فتح خرمشهر، صبح امروز، اول خرداد، نمایشگاه کتاب«تجلی ایثار»با حضور معاون فرماندار، اعضای شورای شهر و جمعی از مدیران دستگاه‌های دولتی شهرستان ایجرود در سالن مولوی زرین‌آباد افتتاح شد.

در این نمایشگاه کتاب‌هایی در رابطه با تاریخ، وقایع جنگ و خاطرات روزهای خون و قیام در معرض دید عموم قرار گرفته است.

احسان پیشکاری، رئیس این اداره در حاشیه بازدید از نمایشگاه فوق، هدف از برگزاری آن را گرامی‌داشت فداکاری‌ها و ایثارگری‌های دلاورمردان و آشنایی نسل جوان با فرهنگ ایثار و شهادت دانست و گفت: خرمشهر با تاریخی خونبار و حماسه‌ای جاوید، نماد رشادت‌های رزمندگان و خاطرات کم‌نظیر آنان است که برای همیشه به عنوان برگ زرینی در قلب تاریخ این سرزمین به یادگار خواهد ماند و خرمشهر مظهر مقاومتی است که آیندگان همواره از آن به نیکی یاد خواهند کرد.

گفتنی است این نمایشگاه از اول تا چهارم خردادماه صبح‌ها از ساعت ٩ الی ١٣ و بعد از ظهرها از ساعت ١٦ الی ١٩ در سالن مولوی دایر و آماده بازدید علاقه‌مندان است.

برچسب‌ها:

نظر شما