شناسهٔ خبر: 19521096 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در نشست خبری عنوان شد؛

اطمینان فرماندار گرگان به سلامت انتخابات شورا/ بررسی اعتراضات

گرگان – اطمینان به سلامت انتخابات شورای شهر گرگان و بررسی اعتراضات کاندیداها از مهم‌ترین موضوعاتی بود که فرماندار گرگان در نشست خبری عنوان کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری سیدعباس حسینی فرماندار گرگان پیرامون انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا بعدازظهر دوشنبه با حضور اهالی رسانه استان گلستان در دفتر وی برگزار شد.

فرماندار گرگان با بیان اینکه مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا حماسه آفریدند، گفت: مردم عزیز کشورمان به ندای رهبر معظم انقلاب اسلامی لبیک گفتند و از ابتدا تا انتهای روز جمعه پای صندوق‌های رای حضور داشتند.

سیدعباس حسینی افزود: برای برگزاری دو انتخابات همزمان در شهرستان گرگان ۲۳۸ شعبه اخذ رای وجود داشت و در حوزه‌های شهری گرگان، سرخنکلاته، جلین و قرق، ۶۰ روستای بخش مرکزی و ۳۴ روستای بخش بهاران انتخابات برگزار شد.

وی ادامه داد: در مجموع پنج هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی و نظارتی، وظیفه برگزاری انتخابات در شهرستان گرگان را بر عهده داشتند و انتخابات شورای شهر گرگان به صورت الکترونیک و انتخابات ریاست جمهوری به صورت نیمه الکترونیک برگزار شد.

حسینی تصریح کرد: یکی از اقدامات خوب وزارت کشور این بود که دو صندوق تعرفه‌ای در هر شعبه داشتیم تا اگر سیستم الکترونیکی پاسخگو نبود از این صندوق‌ها استفاده شود.

وی اضافه کرد: مشارکت بالای مردم در کل کشور موجب تقویت امنیت نظام شد و همه به نتایج انتخابات ایمان داشتند و کاندیداها به همدیگر تبریک گفتند.

۲۱۶ هزار و ۹۱۱ رای ریاست جمهوری در گرگان ثبت شد

فرماندار گرگان با اشاره به نتایج انتخابات ریاست جمهوری در این شهرستان، اظهار کرد: در مجموع ۲۱۶ هزار و ۹۱۱ رای صحیح برای انتخابات ریاست جمهوری در شهرستان گرگان به صندوق‌ها ریخته شد که ۵۳ درصد آرا مربوط به بانوان و ۴۷ درصد مربوط به آقایان بود.

حسینی افزود: حسن روحانی ۱۲۷ هزار و ۱۸۱ رای، سیدابراهیم رئیسی ۸۶ هزار و ۴۲۱ رای، سیدمصطفی آقامیرسلیم دو هزار و ۲۹۳ رای و سیدمصطفی هاشمی طبا هزار و ۱۶ رای در گرگان کسب کردند.

وی به تعداد شرکت کنندگان در انتخابات شورای اسلامی شهر گرگان اشاره و تصریح کرد: ۲۱۲ کاندیدا برای پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر گرگان رقابت کردند و ۱۲۸ هزار و ۶۳ رای در سیستم الکترونیک ثبت شد.

وی ادامه داد: همچنین چهار هزار و ۹۹۴ رای در سرخنکلاته، سه هزار و ۵۲۷ رای در قرق و سه هزار و ۹۴۴ رای در جلین به صندوق‌ها ریخته شد.

انتخابات در گرگان در سلامت کامل برگزار شد

فرماندار گرگان با بیان اینکه به دقت و سلامت انتخابات ایمان دارم، گفت: تجمیع آرای ریاست جمهوری از ساعت دو بامداد جمعه آغاز و تا ساعت ۱۰ صبح ادامه داشت.

حسینی بیان کرد: تعداد صندوق‌ها در این دوره نسبت به انتخابات دوره قبل ۲۳ عدد افزایش داشته و در مجموع ۱۲ صندوق وجود داشت و شاهد مشارکت بالای مردم بودیم.

وی با بیان اینکه با توجه به الکترونیکی بودن انتخابات شورای شهر گرگان، درصد خطا به صفر رسیده است، گفت: اولویت اعلام نتایج با انتخابات ریاست جمهوری بود و به همین دلیل نتایج انتخابات شورای اسلامی شهر گرگان پس از نتایج ریاست جمهوری اعلام شد.

کمبود تعرفه رای در گرگان نداشتیم

فرماندار گرگان در پاسخ به این سوال آیا تعداد تعرفه‌های رای به اندازه کافی بود یا خیر، گفت: در تمامی شعبه‌ها ۲۰ درصد تعرفه بیشتر ارسال کردیم و به آنها اطلاع دادیم که که تعداد تعرفه‌های مصرفی از ۷۰ درصد گذشت درخواست ارسال تعرفه داشته باشند.

حسینی افزود: در واقع هیچ کمبود و محدودیت تعرفه‌ای در هیچ کدام از شعب اخذ رای گرگان نداشتیم.

وی تصریح کرد: باید از تمامی افرادی که در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در گرگان زحمت کشیدند تشکر ویژه داشته باشم.

استفاده از جایگاه حقوقی افراد در تبلیغات تخلف است

فرماندار گرگان در پاسخ به این سوال که آیا تخلفات انتخاباتی از سوی برخی کاندیدهای حامی شهردار انجام شده یا خیر، اظهار کرد: در روز انتخابات شاهد هیچ تخلفی نبودیم، اما برخی کاندیداها به تبلیغات پیش از انتخابات عده‌ای معترض بودند.

حسینی اضافه کرد: اگر شهردار از جایگاه حقوقی خود برای حمایت از کاندیداها استفاده کرده باشد، تخلف است اما اگر به نام حسین صادقلو حمایت خود را اعلام کرده باشد مشکلی ندارد.

وی ادامه داد: این در حالی است که حتی برخی معترضین خودشان هم تخلف داشتند اما هیچ گونه تخلف منجر به دستگیری نداشته‌ایم.

حسینی تصریح کرد: انتشار لیست‌ها در تمامی کشور تبدیل به عرف شده و در تهران هم لیست‌های مختلفی منتشر شد.

وی یادآور شد: در هر صورت اعتراضاتی که به دست ما رسیده باشد حتما مورد بررسی قرار می‌گیرد، اما کاندیداها باید ببینند چه چیزی کاشته‌اند که اکنون برداشت کنند.

وی بیان کرد: اگر همین افراد معترض در لیست شهردار قرار داشتند، آیا باز هم همین حرف‌ها را می‌زدند؟ بالاخره از میان ۲۱۲ کاندیدا قرار بود فقط ۹ نفر انتخاب شوند.

نظر شما