شناسهٔ خبر: 19514962 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

باهنر: همه دولت را در حصول اهداف به نفع نظام کمک کنند/ناطق نوری خود را سرباز نظام و انقلاب می داند

تهران - ایرنا - دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: در حال حاضر رقابت ها باید تبدیل به رفاقت شود و همه دولت را در حصول اهدافی که به نفع نظام است پشتیبانی و یاری کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، محمدرضا باهنر روز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران افزود: در 29 اردیبهشت حماسه بسیار خوبی رقم خورد.
وی ادامه داد: کشورهای متخاصم و رسانه های معاند و بعضی از گروه های هنجارشکن داخلی در این مدت دسیسه هایی انجام دادند تا مردم را از آمدن به پای صندوق های رای منع کنند اما سیاست های راهبردی نظام و تمهیداتی اتخاذ شده، باعث شد همان هایی که مردم را برای حضور نیافتن دعوت می‌کردند، توصیه کنند مردم به پای صندوق های رای بروند.
وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب در هر دوره انتخابات همواره تاکید کردند حضور پرشکوه مردم در پای صندوق رای بالاترین قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران است.
این فعال سیاسی به رکورد 73درصدی حضور مردم در پای صندوق های رای برای انتخابات اشاره کرد و گفت: برای انتخاب دوازدهمین رئیس جمهوری، رکورد بسیار خوبی است و برنده اصلی مردم هستند.
باهنر ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرمودند که شکرگزار این نعمت بزرگ که لبیک مردم به دعوت ایشان پای صندوق رای هستند.
وی تصریح کرد: کاروان عزت، عظمت و بزرگی نظام منزل به منزل پیش می رود و اقتدار نظام در قدرت نرم و سخت افزایش پیدا می‌کند.
وی با بیان این که طرفین انتخابات یکی از عوامل مهم دعوت مردم به پای صندوق های رای بودند که زحمت خود را کشیدند، اظهارکرد: جناح های مختلف حرف ها و برنامه های خود را گفتند، بعضی از این گفت وگوها اغراق بود و بعضی مستند نبود و بعضی هم تهمت بود که البته لازمه مردم سلاری است.
وی افزود: باید تلاش کنیم که این گفت وگوها پالایش و مستندتر شود.
رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری رقابت در انتخابات را به دو تیم ورزشی تشبیه کرد و گفت: در ایام انتخابات رقابت هایی بوده اما درحال حاضر باید این رقابت ها به رفاقت ها تبدیل شود و باید باورمان این باشد که طرف برنده تیم ملی است و با رقبای خارجی می خواهد مسابقه بدهد.
باهنر ادامه داد: دولت را از این به بعد باید به عنوان یک تیم ملی نگاه و کمک کنیم تا در مسابقات جهانی پیروز شود زیرا موفقیت دولت از این به بعد موفقیت جمهوری اسلامی است.
وی همچنین درمورد علت استعفای حجت الاسلام و المسلمین علی‌اکبر ناطق‌نوری از ریاست بازرسی دفتر مقام معظم رهبری گفت: آقای ناطق نوری تقریبا 28 سال در دفتر بازرسی دفتر مقام معظم رهبری است بنابراین تصور کردند که آنجا لازم است تحولی ایجاد شود و نیروی جوان‌تری بیاید.
وی یادآور شد: تا آنجا که اطلاع دارم و آقای ناطق نوری را می شناسم خودش را سرباز نظام و انقلاب می داند و تبعیت از رهبری ایشان به حدی است که بارها و بارها از زبان وی شنیدم و حتی در حضور رهبر معظم انقلاب هم گفتند که اگر آقا امر کند در میرجاوه مسئول سیاستی و عقیدتی پادگان آنجا شود بلادرنگ این کار را انجام خواهد داد و ذره ای تردید نمی کند.
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین اضافه کرد: احتمال می دهم سن، خستگی و تکراری بودن کار یا زمینه فراهم شدن برای سپردن کار به جوانان علت این کناره گیری است.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین درباره زمان انتصاب رئیس و اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام برای دوره جدید گفت: قرار بر این بود که دوره فعالیت مجمع پنج ساله باشد. اعضای حقیقی و حقوقی آن را رهبری منصوب می‌کنند؛ این تاریخ در اسفند ماه 95 تمام شد و تمدید دوره فعلی نیز هیچ مشکل حقوقی ندارد و اگر رهبری افراد جدیدی را هم منصوب نکنند، یعنی دوره فعلی ادامه دارد.
باهنر یادآور شد: به احتمال زیاد رئیس و اعضای جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان خرداد ماه تعیین تکلیف شوند.
وی درباره علت توفیق نیافتن اصولگرایان در این انتخابات با وجود وحدت و ائتلاف افزود: معمولاً در کشور ما و حتی در خیلی از کشورهای دنیا، دولت‌ها دو دوره‌ای هستند اما ائتلاف اصولگرایان در این دوره یک قدم مثبت بود. آنها با این وحدت توانستند 40 درصد آرا را کسب کنند البته باید از این 40 درصد خوب حفاظت کند.
وی ادامه داد: رئیس‌جمهوری منتخب، رئیس‌جمهوری همه است و تیمی که احساس می کند رای نیاورده و این مسوولیت را بدست نیاورده است، نباید طوری عمل کند که به دنبال ناکارآمدی دولت باشد. این 40 درصد باید برای رفع نواقص کار دولت رصد و نظارت کند و اگر نقد دارد مشفقانه و برای کمک به آن باشد.
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در ادامه گفت: دولت آینده باید کارهای نیمه تمام خود را دنبال و برخی مسیرها را اصلاح کند.دولت آینده باید سرحال‌تر باشد. باید کابینه جوان تری را انتخاب کند.
باهنر درباره برنامه اصولگرایان برای آینده با توجه به رأی نیاوردن آنها در دو یا سه انتخابات اخیر اظهارکرد: آیا منظورتان این است که چون رأی نیاورده‌اند، در کشور یک جناح حاکم باشد و کس دیگری نباشد!؟ این رویه اشتباه است که هر دولتی سرکار می‌آید، فکر می‌کند که باید همه را جارو کند.
وی افزود: مقامات سیاسی کشور روی هم رفته 200 نفر بیشتر نیستند؛ بقیه می‌توانند تکنوکرات باشند، اما همیشه مردم از نیمی از خدمات مدیرانِ لایق کشور توسط آدم‌های سیاسی محروم می‌شوند، در صورتی که چنین ضرورتی وجود ندارد.
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین همچنین درمورد احزاب در کشور خاطرنشان کرد: بارها گفته ام که در کشور چند حزب ریشه‌دار و چارچوب‌دار قوی نداریم. همیشه جریان‌ها با هم رقابت می‌کنند که این رقابت، ریزش‌ها و رویش‌هایی هم دارد.
باهنر یادآور شد: به عنوان مثال در هشت سال دولت نهم و دهم خدمات خوبی انجام شد، اما در دو سال آخر دولت دهم بعضی شاخص‌های اقتصادی به شدت سقوط کرد؛ رشد اقتصادی منفی شد اما در انتخابات اخیر هم عملکرد دو سال آخر دولت دهم بر سر نامزدهای اصولگرا آوار شد، اما با همه تخریب‌ها و تهمت‌ها، 40 درصد رأی آوردند که باید از این میزان رأی به خوبی حفاظت شود.
باهنر در ادامه به مناظرات اشاره کرد و یادآور شد: تخریب‌ها و تهمت‌ها و اغراق هایی صورت‌ گرفت بنابراین فکر می کنم بهتر است برای دوره‌های آینده برای نامزدها یک دستگاه دروغ‌سنج نصب شود .
وی درباره این که تفاوت رفتار نامزدهای موفق نشده انتخابات در سال‌ 88 و نیز سال‌های 92 و 96 ناشی از چه حقیقتی است، گفت: فتنه 88 هزینه‌های زیادی را به مردم، جامعه، امنیت ملی و مصالح ملی وارد کرد و از همه بیشتر، خود سران فتنه متضرر شدند.
وی ادامه داد: یکسری توهمات بیجا باعث شد که رفتار غیرقانونی و غیرعقلایی اتفاق بیافتد و عده‌ای فکر کنند که می‌توانند جبران کمبود رأی خود را در کف خیابان جبران کنند؛ الگوهایی را هم از کشورهای دیگر دیده بودند که فکر می‌کردند می‌توانند آن را اجرا کنند.
رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری تاکید کرد: داستان سال 88 و هم حماسه نهم دی برای جلوگیری از تکرار این نوع فجایع باید همیشه زنده بماند.
این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: یک سری از تئوری‌پردازهای هنجارشکن اصلاح‌طلب در سال‌های 77، 78 و 80 حال به این نتیجه رسیده‌اند که اگر کسی مطالبه‌ای دارد، باید در پای صندوق‌های رأی دنبال کند و در هیچ جای دنیا هم کسی مردم را از پای صندوق رای منع نمی کند.
وی ادامه داد: در آن دوران عقل سران فتنه نرسید که فکر می‌کردند کمبود رأی را می‌توان در خیابان جبران کرد؛ من با یکی از سران فتنه همان زمان صحبت کردم و گفتم به فرض انتخابات را باطل و دوباره تکرار کنیم و شما باز هم رأی نیاوردید، چه کنیم؛ گفت دوباره اعتراض می‌کنیم!
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین یادآور شد: امروز طرفی که موفق به کسب اکثریت آرا نشد، یک رفتار کاملاً منطقی داشت و من فکر می‌کنم اگر طرف مقابل هم موفق نمی‌شد، به طور حتم رفتار منطقی می‌کرد.
این فعال سیاسی تصریح کرد: مساله فتنه 88 فرق می‌کند و برای همیشه به گور رفته است البته باز یادآور می شوم که باید یاد آن زنده بماند.
باهنر درباره علت جذب برخی اصولگرایان اوایل انقلاب مانند آیت الله هاشمی رفسنجانی ، دکتر حسن روحانی و ناطق نوری توسط اصلاح‌طلبان در سال‌های اخیر اظهارکرد: زمانی یکسری از اصلاح‌طلبان با اصل ولایت‌فقیه و شورای نگهبان و سپاه مخالف بودند، ولی حال همان‌ها هم چارچوب‌های نظام را پذیرفته‌اند؛ این، تغییر ماهیت تفکری است و حتی اگر تاکتیکی هم باشد، می‌تواند افکار را تغییر دهد.
وی یادآور شد: امروز اگر از اصلاح‌طلب و اصولگرا حرف می‌زنیم، دیگر آن مفهوم سال‌های 77 و 78 را ندارد، امروز اینها دو جریان و تفکر هستند که مشی آنها باید در چارچوب نظام باشد؛ بنابراین این ریزش‌ها و رویش‌ها به صورت طرفینی بوده است.
سیام **1058** 9314**1336 خبرنگار: محمدافضلی**انتشار:مهرنوش خانزائی

انتهای پیام /*

نظر شما