شناسهٔ خبر: 19508266 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق | لینک خبر

روزنه

صاحب‌خبر -

جهانگیری: امروز   روز   تفاهم گفت‌و‌گو و مشارکت ملی است
ایسنا: معاون اول رئیس‌جمهور با انتشار پستی در توییتر، از ضرورت تفاهم، همکاری و مشارکت ملی پس از انتخابات نوشت. اسحاق جهانگیری نوشت: روزی دیگر و مرحله‌ای دیگر آغاز شده، روز تفاهم ملی، گفت‌وگوی ملی و روز مشارکت و همکاری ملی برای برداشتن گام‌های بلندتر به‌سوی توسعه همه‌جانبه است.

وزیر کشور:   به همه عزیزان دست‌مریزاد می‌گویم
ايسنا: وزیر کشور با صدور پیامی خطاب به ملت شریف ایران، حماسه حضور مردم در انتخابات را ستود و از همه مردم قدرداني کرد.  متن پیام عبدالرضا رحمانی‌فضلی در اين پيام آورده است: اکنون که انتخابات دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری اسلامی ایران و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا با حضور پرشور و شعور ملت ایران، یک پیروزی بزرگ را برای مردم شریف ایران، رقم زده است، لازم می‌دانم از فرد فرد آحاد ملت که با حضور فعال در عرصه تعیین سرنوشت، مسیر این پیروزی را گشوده‌اند، سپاسگزاری نمایم. سنت پرافتخار انتخابات در جمهوری اسلامی ایران، در فراز و فرود سال‌های پس از پیروزی انقلاب و در گرماگرم حوادث دوران‌ساز و دشوار این چهار دهه، به چنان رشد و بالندگی دست یافته که بی‌شک به یکی از شاخص‌ها و ممیزات الگوی مردم‌سالاری دینی تبدیل شده و مدیریت سیاست داخلی کشور با اتکا بر آن قوام یافته است. در این میان؛ انتخابات سال جاری، که در شرایط پیچیده و حساس منطقه ما واقع شد، فرصت جدیدی را در برابر ملت ایران قرار داد تا رویکردها و روش‌های مورد نظر خود را در عرصه سیاست، مدیریت و فرهنگ، پی گرفته و تحقق آن را در چارچوب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و در متن آرمان‌های انقلاب اسلامی پیگیری نماید. 

پیام تبریک وزیر اطلاعات 
ایلنا: وزیر اطلاعات به مناسبت حماسه پرشور انتخابات دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری و پنجمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا پیام تبریک و تشکر صادر کرد. در پیام محمود علوی آمده است: حضور به‌موقع شما زنان و مردان و اقشار مختلف جامعه در صحنه‌های خطیر کشور، امنیت ملی و مشروعیت نظام را تضمین کرده است و به‌حق که تجربه امنیت پایدار کشور در سال‌های اخیر مدیون همین شناخت درست و حضور به‌موقع مردم است که جهانیان و مدعیان دروغین دموکراسی در جهان غرب را نیز به تعظیم واداشته است.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح:
انتظارات وزیر خارجه آمریکا حاکی از نادانی آنهاست

ایرنا: سخنگوی ارشد نیروهای مسلح گفت: انتظارات وزیر خارجه آمریکا از رئیس‌جمهور ایران حاکی از نادانی مقامات آمریکا از جمهوری اسلامی ایران است. سردار سیدمسعود جزایری افزود: مقاومت منطقه امروز در بهترین وضعیت خود قرار دارد و قادر است در برابر اقدامات نظامی و تروریستی به‌خوبی برخورد کند. او افزود: تنها راه صلح و آرامش در منطقه، خروج آمریکايی‌ها و دست‌کشیدن رژیم‌های وابسته و مرتجع از عملیات‌های تجاوزکارانه و تروریستی علیه کشورهای مستقل است. سخنگوی ارشد نیروهای مسلح تصریح کرد: سیاست‌ها و اهداف دفاعی جمهوری اسلامی ایران در یک روند تعریف‌شده و مشخص در حال انجام است و هیچ عاملی مانع این کار به حساب نمی‌آید. سردار جزایری افزود: در شرایط امروز جهانی و منطقه و با توجه به وجود دشمنان قسم‌خورده انقلاب اسلامی، تداوم و سرعت‌دهی و عمق‌بخشی به اهداف دفاعی، از جمله سیستم‌های دفاعی موشکی از اولویت‌های کشورمان محسوب می‌شوند. پیش از این رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا، در سفر اخیرش به عربستان، اظهاراتی درباره انتظارات خود از رئیس‌جمهوری ایران داشته است.

اعلام نظر شورای نگهبان درباره شکایات از نحوه برگزاری انتخابات
فارس: عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان، در پاسخ به سؤالی درباره شکایات ارسال‌شده به این شورا در زمینه تخلفات در روز برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری، گفت: افرادی که از نحوه برگزاری انتخابات شکایاتی دارند، طبق قانون تا پایان امروز فرصت دارند، شکایات خود را همراه با مستندات تقدیم شورای نگهبان کنند. او افزود: طبق قانون، شورای نگهبان حداکثر 10 روز از زمان برگزاری انتخابات؛ یعنی تا سه‌شنبه هفته آتی فرصت دارد پس از بررسی شکایات، نتایج را اعلام کند. کدخدایی گفت: شورای نگهبان همچنین تا همان روز سه‌شنبه هفته آینده فرصت دارد درباره صحت برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری نظر خود را اعلام کند. 

نظر شما